Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jeukende hoofdhuid

Sinds een week of 2 heb ik enorm veel last van jeuk op mijn hoofd. Overal waar haar groeit jeukt het. Niet in wenkbrauwen of zo, alleen op mijn hoofd.

Er is niks te zien: geen roos, luis, rode of witte plekken of iets anders raars. Ik heb geen andere shampoo, wasmiddel, verzorgingsproducten of wat dan ook gebruikt.

Er is geen sprake van spanningen of stress.

Kortom: ik kan niet bedenken waar het van zou kunnen komen en ik weet dus ook geen oplossing (behalve de huisarts raadplegen als dit zo door blijft gaan).

Eerst jullie maar eens raadplegen: wie heeft een idee?

Bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleur Mas

Fleur Mas

05-08-2011 om 22:09

Medicatie?

Heb je misschien sinds twee weken medicatie en/of andere medicijnen?Ik kreeg altijd vreselijke jeuk van de anti biotica

Echt geen luis?

Hoe weet je dat je zeker geen luizen hebt???
Zo gemakkelijk is dat niet altijd te zien/constateren.....
Oudste heeft een héél dikke bos lichtblonde krullen en bij haar konden we de luis ook nooit vinden, maar mooi dat ze het wel 2 keer had.
De luizenmoeders trouwens ook niet, terwijl die toch ervaren zijn en het veel eerder zouden zien.
De eitjes zie je niet, want die hebben dezelfde kleur als haar haren. De luizen verstoppen zich blijkbaar als je haar hoofdhoud onderzoekt (kan ook makkelijk bij zo'n bos krullen, eer je bij de hoofdhuid bent zijn zij er allang vandoor). Uitkammen lukt welliswaar,maar alleen als het haar door en door nat is.Maar ook dan geen luis te vinden. En dan kom je nog vaak door haar bos haar niet goed heen met de luizenkam.
Pas na luizenshampoo en dat neten loslaatspul komt bij haar de luis eruit.
Voor mij was erge 'jeuk' bij haar genoeg indicatie om haar te behandelen. En die keren kon ik nooit wat vinden en bleek ze tóch luis te hebben.
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

06-08-2011 om 12:13

Albana

Had ze dan geen jeuk op de specifieke luizenplaatsen? En dat geldt ook voor jou, M@rlies Dus achter in je nek, achter je oren en twee van die 'baaantjes' op je achterhoofd. Als je krabt, heb je dan iets onder je nagels? Jaaaaaaaa, vies praatje, ik weet het, maar als je al een poosje luizen hebt, dan heb je zwarte korreltjes onder je nagels: luizenpoepjes

Tirza

m@rlies

m@rlies

06-08-2011 om 16:21 Topicstarter

Gelukkig niet!

Mijn vriend heeft mijn hoofd echt goed bekeken en gelukkig echt niks wat wijst op luizen.

Ook geen medicijngebruik.

Ik kan echt helemaal niks bedenken. Vanmorgen heb ik haarwater gekocht om de hoofdhuid te ont-irriteren. Dat ga ik een paar dagen proberen en als dat geen effect heeft ga ik maar eens naar de huisarts.

Mochten jullie nog goede tips hebben dan hou ik me aanbevolen!

Puck

Puck

06-08-2011 om 17:00

Niet gebruiken

Ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij een middel dat de huid moet ont-irriteren, maar volgens mij is de beste manier om van irritatie af te komen even niets te gebruiken. Ieder middel kan een irriterende werking hebben en een geirriteerde huid is nog makkelijker te irriteren. Ook al heb je geen andere shampoo dan nog is het best mogelijk dat je hoofdhuid daar toch op reageert. Mijn advies zou zijn om voorlopig gewoon even helemaal niets te gebruiken. Wassen alleen met water en zo min mogelijk.

Jeuk

Maar dat zijn ook de specefieke plaatsen waar ze zowiezo nogal snel jeuk heeft (dikke bos= snel broeirige huid). Ook wanneer ze geen luis heeft (hahaha, net of ze het elke maand heeft, maar dat is niet zo hoor).
Maar jeuk, zéér ernstig, de hele tijd dan is er zeer grote kans op luis.
Ik denk ook nog steeds bij Marlies aan luis. Misschien is het nog niet zó erg? Wij volwassenen denken toch eerder 'huh wat raar' en kinderen die krabben een keer en denken niet verder na.
En als het er nog niet erg veel zijn is het gewoon lastig te zien.
Ik heb een hele lieve man en weet zeker dat hij zeer ernstig mijn hele hoofd zou onderzoeken, maar in geval van jeuk zo ik er maar niets op vertrouwen en zeker nog minstens 3 anderen vragen te kijken (euh buurvrouw, vriendin etc.(.
groeten albana

jippa

jippa

06-08-2011 om 19:57

Of allergie?

Luis zou kunnen, maar allergie ook. Al gebruik je allang dezelfde shampoo, zoiets kan zich ontwikkelen en ineens toeslaan hoor. Ik ben zelf overgevoelig voor heel veel shampoo's, msschien dat ik het daarom denk.

m@rlies

m@rlies

06-08-2011 om 22:59 Topicstarter

Albana had gelijk...

Toen mijn vriend vandaag ook op zijn hoofd begon te krabben hebben we het huis maar eens op de kop gezet op zoek naar de luizenkam die nog ergens moest liggen.

En ja hoor...

De griezels lopen me over de rug, maar in ieder geval weet ik nu wat het is en moeten we morgen maar een middeltje gaan aanschaffen.

Dank voor jullie advies allemaal, ik weet nu wat me te doen staat

Ach arme jij en vriend

Ik heb met je te doen.......Maar in ieder geval weet je nu de oorzaak van de jeuk. En wacht maar niet tot morgen voor je een middeltje koopt. Gewoon naar de weekendapotheek, even kijken welke open is vlakbij jouw. Dan betaal je w.s. wel iets meer, maar kan je meteen beginnen met behandelen. Ik weet zeker dat dat kan, want mijn buurvrouw heeft zoiets ook een keer bij de hand gehad in het weekend (kwam eerst bij mij vragen of wij nog wat hadden van de vorige keer, vandaar dus).
En is ook handiger i.v.m. besmetten van anderen (je kinderen?) en w.s. slaap je nu ook niet meer écht fijn.
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2011 om 12:37

Geen gif

Maar kammen, kammen, kammen. Dat is het enige wat echt werkt. Sterkte.

Tirza

Primavera

Primavera

07-08-2011 om 15:11

Hangt van je haardos af, tirza

Of kammen alleen afdoende is hangt erg van je haardos af. Bij mij en Una is het zo veel, dik en lang dat ze met allleen kammen niet weg te krijgen zijn en een combinatie van kammen en antiluizenspul wel. Quinto heeft ook datzelfde soort haar, maar omdat hij het veel korter heeft lukt dat dan nog wel. Man, Terzo en Ultima hebben dunner en minder haar en kom je er wel met een kammetje door heen, zelfs bij Ultima, die behoorlijk lang haar heeft.
Ik ben vorig jaar toen ons gezin voor de eerste (en hopelijk laatste) keer luizen gehad heeft door schade en schande wijsgeworden. We waren er pas vanaf toen ik èn antiluizen spul èn kammen èn voor Una en mij na een week weer antiluizenspul gebruikt hadden.
Groeten Primavera

m@rlies

m@rlies

07-08-2011 om 16:13 Topicstarter

Koopzondag

Gelukkig was het hier koopzondag. We zitten inmiddels met onze haren in de Prioderm dimeticon olie. Geen gif, maar een middeltje dat de luizen zou inkapselen en daarmee onvruchtbaar maken.

Kussenslopen en zo in de was, over 8 dagen behandeling herhalen en hopen dat het daarmee voorbij is. Meestal baal ik van mijn dunne haar, vandaag ben ik er wel even blij mee

Het is wel een openbaring, ik geloof dat ik voor het laatst luizen heb gehad toen ik een jaar of 8 was. Ook mijn kinderen zijn tot nu toe de dans ontsprongen. Ik heb maar wel even hun vader gebeld met het verzoek de goed te controleren...

Ik ben ook wel blij met deze ietwat onsmakelijke maar toch onschuldige oorzaak van mijn jeuk!

Bedankt nogmaals voor jullie meedenken en -leven!

M@rlies

Vergeet niet te blijven kammen!

Tot twee weken na het vinden van de laatste levende luis blijven kammen. Dat priodermspul alleen helpt niet 100%, dat doet namelijk geen enkel antiluizenmiddel. Al dat wassen kun je rustig achterwege laten, maar vergeet vooral niet te kammen.

Klopt primavera

Wij hebben ook van die bossen haar. Dik haar en dan nog véél ook. Geen van allen kunnen we er met een gewone kam doorheen, laat staan met een luizenkam.
Bij geval van luisuitbraak doén we dat wel, maar dat kost tijd, veel tijd. Het moet eerst nat zijn en het liefst met iets dat het 'zacht' maakt (verdunde cremespoeling ofzo) en dan moet het eerst geborsteld en dan met de gewone kam (knoop,knoop,knoop,knoop) en als dan álle knopen afgewerkt zijn dan proberen we de luizenkam, maar dan nog loopt die vaker vast dan dat ie erdoor komt.
Nou zo vang je niet veel luizen hoor! Die gaan er gauw vandoor de andere kant van je hoofd op tegen de tijd dat die kam voorruit gaat eindelijk....
Bij oudste is het nog erger, die heeft een dikke krullenbos van ook dik/veel haar en nog flinke kroes aan de onderkant ook.
Rasta krullen lijkt er nog het meeste op.Maar dan blond, hahaha.
Ik ben geen fan van dat gif, maar kammen alleen is echt geen optie dat zou máánden duren eer we alle luizen zouden hebben gevangen. En van luizen zijn we ook geen fan om ze zo lang in leven te laten....
Ik geloof best dat kammen voor wat dunner/zachter haar wel de beste manier is, maar dat kan je met dikke bossen echt vergeten dat je het zo red.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.