Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jesse_1

Jesse_1

14-11-2008 om 20:10

Jongen met blaasontsteking (of niet)

Even een hart onder de riem nodig:
4 maanden terug bleek bij de HAP een blaasontsteking bij ons zoontje (4j), maar bij nader urineonderzoek bleek volgens de huisarts dat er geen blaasontsteking was geweest.
Momenteel vermoed ik weer een blaasontsteking bij hem (nu niet acuut).
Iemand bekend met (oudere) jongens met blaasontsteking zònder problemen met aanleg van urinewegstelsel? En hoe kan het dat de HAP een blaasonsteking ziet en bij lab.onderzoek blijkt dat het geen blaasontsteking is (waarschijnlijk ziet HAP verhoogde hoeveelheid bacteriën en lab geen schadelijke bacteriën?).
Jesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

14-11-2008 om 21:55

Hier ook gehad

Onze zoon heeft dit probleem in de zomervakantie ook gehad. Hij kwam van de w.c. af, kwam de kamer in en ging weer terug omdat hij weer moest, zo erg was het. Werkelijk elke 5 minuten.
Uiteraard ochtendurine laten testen. Daar kwam niets uit, waarom is me een raadsel. Urine opgestuurd naar het ziekenhuis om het op kweek te zetten, dat zou een aantal dagen duren. We zouden op vakantie gaan dus moesten vanaf vakantie bellen voor de uitslag. We hadden een amoxilyne recept meegekregen voor als er blaasontsteking zou worden aangetroffen. De uitslag bleek wéér negatief te zijn.
De hele vakantie hebben we dus zitten aanmodderen met hoge doseringen vitamine C en heel veel drinken. Zodra we stopten met vit-C, kwamen de klachten weer terug.
Toen we weer terug waren van vakantie was het nog steeds emmeren, ook had zoon inmiddels oorontsteking met een loopoor en overal huiduitslag. Kennelijk zat er ergens iets niet goed in zijn lijf. Toen heb ik zonder overleg met HA tóch die kuur gehaald. Na 2 dagen waren de plasklachten over. Ooronsteking was na 4 dagen weg, huiduitslag na een week.
Moraal van het verhaal: vraag of je tóch een kuur kan krijgen. Dan ben je van het gezeur af. Ik ken trouwens een HA die per definitie een kuur voorschrijft bij dergelijke klachten.

Jesse_1

Jesse_1

14-11-2008 om 23:02

Dank je guinevere

Merkwaardig is dat!
Zoon hier had vorige keer een zéér acute ontsteking niet lang na een paar weken AB-kuur (vanwege iets anders).
Nu is het verloop heel anders waardoor er in eerste instantie geen lampje ging branden. Hij moet wel meer plassen, en vanavond moest hij nog een keer meteen nadat hij geweest was (maar toen kwam er niks tot zijn verbazing).
Nou goed, als hij morgen nog klachten heeft bel ik sowieso naar de hap of we langs moeten komen, of evt nog aan moeten kijken. Ondertussen ben ik wel zo slim om hem te temperaturen (vorige keer niet gedaan, was achteraf lastig omdat hij koortspieken had met veel pijn en dan weer afkoelde en 'gewoon' werd - net bij de hap dus).
Dank voor je reactie, klinkt herkenbaar! Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.