Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kaakje

kaakje

19-02-2011 om 08:52

Jullie mening wel/niet dokter?

waarom krijg je vaak in het weekend iets? pff. ik heb wat raars nu, ben donderdag al naar de tandarts geweest voor pijnlijke tand links onder, hij heeft gekeken en wat afgeslepen, nou dat hielp matig. de volgende dag kon ik eerst echt niet kauwen, zeer pijnlijk, en vrij ineens was het verdwenen maar heeft 'het' zich verplaatst tot mijn linker-onderwang/kaak.. ik denk eigenlijk dat het de speekselklier is. mijn wang onder is best dik. doet niet echt pijn, wet rotgevoel en als ik op een bepaalde manier 'trek' met mijn gezicht doet het iets zeerder. Ik heb geloof ik wel een hoge pijngrens.. moet ik hier mee naar de spoedeisende hulp??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

19-02-2011 om 12:32

Geen huisarts

maar de spoeddienst van de tandarts zou ik in eerste instantie raadplegen. Het klinkt namelijk als een doorgebroken ontsteking met als hoofdveroorzaker een onsteking aan je wortelpunt.....een HA zal je voor nu antibiotica voorschrijven waarmee je de ontsteling nu wel weghaald, maar de veroorzaker niet en dus zal terug keren. Een dokterspost kan geen rontgen foto maken om te zien of het vanuit je wortel komt en dat kan een tandarts wel, vandaar mijn 1e keuze de tandarts. Sterkte hoor!

kaakje

kaakje

19-02-2011 om 14:05

Tandarts geweest, geen koorts

nee, het lijkt eigenlijk geen ontsteking, vlgs mij doet dat veel meer pijn. ik zit hier aan de zure napoleon ballen hahahah. het lijjjjkt iets minder. En ik bedoelde natuurlijk de huisartsenpost. Als het erger wordt,bel ik wel. blijft natuurljk een aardig raadsel wat het is.

100%mama

100%mama

20-02-2011 om 09:31

Dat

ligt er aan hoe hij is doorgebroken......

kaakje

kaakje

24-02-2011 om 14:32

Wat het was

inderdaad, een wortelkanaalbehandeling... 3 stuks.
de vulling 'lekte' dus allemaal zooi in de kies.
oooooooooo en pijn.... doe liever 3 bevallingen ..

100%mama

100%mama

25-02-2011 om 19:08

Wow

3 kiezen of 3 kanalen.....als je 3 kiezen wordtelkanaal hebt laten behandelen....WOW! Niet om het minder te maken, maar ik hoop dat je 3 kanalen bedoeld in 1 kies....want DAT kan al een pijnlijke behandeling zijn, nouja, meestal erna als de verdoving is uitgewerkt....ik hoop dat je snel van de pijn af bent hoor!

kaakje

kaakje

26-02-2011 om 11:55

Ja 1 kies, 3 kanalen

die eerste nacht was een hel; 6 para's op en 1 ibuprofen (die hielp!!, geweldig spul) en om 4 uur wakker, tv gekeken met nog 1 para en toen ging het steeds beter, niet meer die stekende, onhoudbare pijn... nu nog gevoelig maar goed te doen..pfff het kwam natuurlijk omdat er zut in zat. blerk.

kaakje

kaakje

26-02-2011 om 11:58

1 kies, 3 kanalen

1 kanaal dus nog levend..brrrrrr bijna traumatisch. alsof ie in je kaak zit te stampen (doet ie natuurlijk ook...grr) de nacht was nog een hel (veel para's op en 1 ibuprofen.die hielp goed) nu gevoelig maar goed houdbaar

kaakje

kaakje

26-02-2011 om 11:58

Hahaha 2x bericht

extra pijnlijk hiih

100%mama

100%mama

26-02-2011 om 12:36

Dat

is dan wel duidelijk dat het pijn deed

Nee, serieus, het is echt een rot behandeling waarvan de na-pijn echt PIJN kan doen! Is de behandeling in 1x afgemaakt of moet je nog een keer terug? Als je nog een keer terug moet, neem dan gelijk prevetief Ibuprofen in EN paracetamol tegelijk.

Ben wel dan weer "blij" voor je dat het 1 kies was....je snapt hem wel....

ishtar

ishtar

26-02-2011 om 14:00

100%mama?

preventief ibuprofen plus paracetamol voor de nabehandeling?
Als het goed is voel je daar nul komma niks van. De zenuw is dan dood. Tenminste, dat was bij mijn beide wortelkanaalbehandelingen wel zo.

kaakje

kaakje

26-02-2011 om 15:29

Hm. hoop op geen pijn

nu de ontsteking weg aan het trekken is, hoop ik dat over 2 weken (of zo) de nabehandeling minder pijn gaat doen; laat het wel verdoven... hoop toch echt dat het niet weer zo'n pijn doet..je zou er een trauma vn krijgen. Er zit nu een tijdelijke vulling op, dan moeten ze nog gevuld worden.

100%mama

100%mama

28-02-2011 om 10:18

Ishtar

Helaas komt na-pijn enorm vaak voor hoor. Je neemt namelijk de veroorzaker weg van de ontsteking, de zenuw, maar niet de ontsteking zelf aan je wortelpunt. Deze wordt door je lichaam (als het goed is)opgenomen, maar dit kan wel enkele weken duren. Niet dat je al deze weken met pijn blijft lopen, maar op het moment dat er weer gewerkt wordt aan deze kies trigger je de rest ontsteking dus wel en dat kan de na-pijn geven. Zo ook de pijn na de eerste behandeling.....als je een geringe prevetieve dosis inneemt reageert je lichaam daar veel beter op (tijdelijk dan he!) dan wanneer je enkel neemt als je pijn hebt. Echt, 80% van de "gevallen" kent na-pijn, jij hebt 2x "geluk" (beetje kromme uitdrukking bij z'n behandeling, maar je snapt m...) gehad zonder pijn hoor!

ishtar

ishtar

28-02-2011 om 10:51

100%mama

o, ik ken de napijn zeker! Die minimaal 2 weken flink doorzeurende en dan langzaam wegtrekkende pijn. Ik heb ook echt een tijdje aan de buprofen bruisdinges gezeten, het enige dat een beetje hielp.
Maar de behandeling die volgde na de ontsteking, om het af te maken zeg maar. (minimaal 4 weken na de 1e behandeling) die was pijnloos. Dat was ook normaal volgens de tandarts.

100%mama

100%mama

28-02-2011 om 13:13

Napijn

is vaak nog erger he! Spreek helaas ook uit ervaring en dan niet bij onze patienten dat ook de eind behandeling dus nog steeds enorme last kan geven. Ben je net van de pijn af....begint het gelazer weer! In principe heeft je lichaam ongeveer 6 weken nodig om de ontsteking volledig op te nemen en zal je er in de meeste gevallen geen last meer van hebben de 2e behandeling, maar het komt dus ook (en best geregeld helaas) voor dat dat proces langer duurt en je dus weeeer met knallende napijn zit de laatste behandeling.

Ik "ken" het verhaal dus vanuit 2 kanten.....ik beval liever dan dat ik kiespijn heb! (zei ze dan wel heel stoer terwijl ik nu al peulen schijt over mijn aanstaande bevalling met in gedacte de 1e...hihi, zegt ECHT heel veel, hihi)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.