Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

23-01-2013 om 09:12

Kaakholteontsteking. thuisblijven?

Maandag ben ik naar de tandarts geweest, omdat ik hevige pijn aan mijn kaak had. Hij heeft een kaakholte-ontsteking geconstateerd, en ik heb antibiotica gekregen. Maandagmiddag kon ik maar niet op temperatuur komen, en heb ik op de bank onder een berg dekentjes doorgebracht. Gisteren ging het eigenlijk wel weer, en ik wil weer naar mijn werk. Is dat verstandig? Of moet ik meer rust nemen? Mijn moeder en man vinden van wel, maar of die maatgevend zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

23-01-2013 om 09:16

Jawel

Als de koorts weg is en je kunt je hoofd weer bewegen zonder pijn, lijkt me ook dat je wel naar je werk kunt. Aan de andere kant is goed uitzieken wel het advies. Heb je nog pijn als je bijv. springt of ondersteboven hangt?

Bellefleur

Bellefleur

23-01-2013 om 09:50

Ik weet het antwoord al.

Heb van mijn baas te horen gekregen dat ik weer naar huis moet gaan. En ik ben het met haar eens.

amk

amk

23-01-2013 om 10:59

+1 dag

ik hanteer altijd de regel dat ik me tenminste 1 dag goed gevoeld moet hebben thuis en dan niet twijvel twijvel, maar gewoon goed.

Fiorucci

Fiorucci

23-01-2013 om 12:27

Daarbij

Het vriest, dus dan moet je ook oppassen met naar buiten gaan bij een holteontsteking. Beterschap!

P

P

24-01-2013 om 07:31

Amk

Dus als jij volledig beter bent en je weer 100% voelt blijf je nog een hele dag thuis voor je weer gaat werken?

amk

amk

24-01-2013 om 10:08

P: ja

ja, dit is het advies dat onze arbo dienst ons mee geeft. Al die kwakkelende mensen kosten het bedrijf veel meer aan gebrek aan productiviteit en extra fouten of toch terugval.

P

P

24-01-2013 om 11:07

Ja maar dat zeg ik niet

Ik zeg toch niet dat je al kwakkelend naar je werk moet gaan, maar wachten tot je 36 uur (een nacht, een dag en weer een nacht) al 100% bent vind ik overdreven. Als ik een nacht weer goed geslapen heb en geen klachten heb ga ik weer naar mijn werk! Onzin om dat nog eens 24 uur af te gaan wachten.

Twijfel twijfel

Ik herken het wat Amk schrijft. Dat je je niet ziek genoeg voelt om de hele dag op bed te liggen. Dat je best wel dingen aan kan pakken en dan na 2 uurtjes de pijp leeg hebt. Dat je denkt, nog een nachtje goed slapen en dan kan ik morgen best weer werken. Eenmaal op je werk denk je:"O help, wat duurt deze dag lang, ik heb het zweet op mijn rug staan."
Dus als het twijfel, twijfel is nog een dagje aansterken en je eerst in de ruststand weer fit voelen.
Ik ga ook vaak halfbakken weer aan het werk, sleep me dan door de dagen heen en ben het weekend weer terug bij af.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-01-2013 om 13:53

Ja hoor

Bij twijfel thuisblijven. Mijn man denkt daar vaak anders over en dat blijkt niet altijd handig te zijn.
Van een kaakholteontsteking kun je je flink vervelend voelen en dan kun je niet lekker geconcentreerd werken, dus thuisblijven tot het beter gaat dan 'het gaat wel weer'.

amk

amk

24-01-2013 om 20:12

jij kan het overdreven vinden, onze bedrijfsarts en het bedrijf vinden dat niet. Het is de richtlijn die je meekrijgt als je je ziek meld bij de arbodienst. Dat mag je manager niet doen.

Bellefleur

Bellefleur

25-01-2013 om 09:21

Baas

Mijn baas heeft al eens tegen me gezegd, dat hij liever heeft dat ik wat langer thuisblijf, dan dat ik brak op het werk verschijn. En ik heb er spijt van dat ik dinsdag door de vrieskou naar mijn werk ben gefietst. Ik was gelijk terug bij af. Ik neem het nu ruim, ik ga pas maandag weer proberen. De pijn zakt aardig af, maar ik ben toch zo moe! Ik dacht altijd dat antibiotica een soort wonderpil was: je slikt een pil, en je bent beter. De rest van de kuur moet je dan afmaken, maar eigenlijk ben je dan allang weer boven jan. Niet dus. De bank is mijn grootste vriend.

P

P

25-01-2013 om 10:27

Jammer

Jammer dat er mensen blijven denken dat ik wil dat je brak op je werk verschijnt want dat zei ik helemaal niet!

amk

amk

25-01-2013 om 16:21

P (ot)

ik heb nog een reactie bij je draadje in vakantietijd gezet gister.

En on topic, nee ik geloof niet dat je brak naar je werk gaat of vind dat dat zou moeten.

Alleen vind mijn werkgever dat je je beter dan "het gaat wel weer' moet voelen.
Je moet je werkdag gewoon helemaal aankunnen en dan niet 's avonds de hele avond uitgeput op de bank moeten hangen omdat het eigenlijk veel te veel geweest is. Of na een halve dag al weer instorten.
Die heeft liever dat je nog een dag extra neemt om volledig te herstellen dan dat je maar op halve kracht of minder werkt. Het 1 dag langer thuis blijven blijkt in de praktijk vele malen goedkoper dan dan alle extra fouten of overdrachten die anders gemaakt worden. (Ze hebben er natuurlijk wel een belang bij om het te zeggen, het is niet alleen zorg voor de medewerker)

P

P

25-01-2013 om 18:00

Amk

Ik vind het gewoon lastig te begrijpen geloof ik. Ik snap wat je werkgever zegt maar ik snap je vertaling niet.

Met jouw benadering ben je dus al 36 uur helemaal 100% voor je weer naar je werk gaat. Ik vind dat nogal lang. Nergens zeg ik dat je halfhalf of brak naar je werk moet gaan maar als jij je gisteren overdag ziek voelde, het 's avonds goed ging, je prima hebt geslapen moet jij perse NOG eens 24 uur lang thuis blijven omdat je je minstens 24 uur 100% hebt moeten voelen.

Waarom zou je niet gewoon gaan werken als je 's nachts en de avond ervoor al niet meer ziek was?

amk

amk

25-01-2013 om 18:21

omdat de meeste medewerkers zichzelf overschatten. Je voelt je wel goed thuis, maar dat is een totaal andere belasting dan op je werk. Op je werk wordt je geleefd en moet je mee in de werkdruk. Iedereen verwacht dat je 100% aanwezig bent. Thuis heb je wat meer flexibiliteit. Kun je wel even dat extra bakkie koffie doen en die 10 minuten langer blijven zitten. Dat kan hier op het werk niet.

Vandaar dus dat mijn werkgever zegt: blijf die dag thuis en sterk nog verder aan zodat ik daarna zeker weet dat je weer 100% inzetbaar bent.
Ze hebben gewoon geturft hoeveel fouten er gemaakt worden en hoeveel tijd die extr overdrachten vragen (omdat medewerkers toch nog naar huis gaan of de volgende dag toch weer ziek thuis blijven) en dat naar financien omgerekend. Die extra dag thuis van de medewerkers kost ze minder.

caton

caton

25-01-2013 om 19:11

Ligt er natuurlijk ook aan

wat voor werk je doet. Laatst was ik ziek en ben ik na 2 dagen weer aan het werk gegaan, omdat ik me al schuldig voelde. Eigenlijk had ik nog wel een dag thuis kunnen blijven, maar ja, te goed voor thuis, maar nog niet goed genoeg voor werk. Maar ik doe kantoorwerk en veel taken kunnen in noodgevallen wel blijven liggen tot de volgende dag, dus een dagje half werk leveren is niet zo'n groot probleem. Maar toen ik in de zorg werkte moest ik wel helemaal topfit zijn als ik kwam werken. Er wordt dan door veel meer mensen op je gerekend. Ik weet nog dat ik eens een enorme koortslip had (zo'n ontplofte onderlip), maar dat ik me daar niet ziek voor durfde te melden. Mijn manager zag hoe pijnlijk het was en heeft me toch naar huis gestuurd. Een vervanger kon op dat moment beter werk leveren dan ik.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-01-2013 om 19:57

Doe ik ook amk

Weer gaan werken is beter + 1 dag. Niet altijd en dat licht er vooral ook aan hoe het werk ervoor staat, maar als ik vind dat ik ziek genoeg ben om thuis te blijven, dan vind ik ook dat ik pas weer moet gaan werken als ik weer helemaal fit ben.

Mijn baas zegt overigens ook altijd, beter te goed beter dan niet goed genoeg.

P

P

26-01-2013 om 09:17

Ik denk

Ik denk dat het belangrijker is dat mensen niet zo lang door blijven lopen met allerlei extreme verkoudheidssymptomen en zo iedereen aansteken (al dan niet of ze vervolgens thuis blijven, ze zullen in ieder geval minder goed werken) dan dat je 36 uur na de laatste verschijnselen pas weer gaat werken.

Maar het zal vooral afhangen inderdaad aan het soort werk wat je doet. Als elke postbode 36 uur langer thuis blijft in een griepperiode hebben ze toch echt een probleem.

36 uur?

Een nacht, een dag en een nacht. Dat is bij mij gewoon een dag van 8 uur werken die een collega moet oplossen. Geen 36 uur. Gelukkig is mijn 36 uur gevuld met voornamelijk vrije tijd die ik ziek ben en mijn werkgever niet hoeft op te lossen.

Dat blijven doorlopen met allerlei verkoudheidsverschijnslelen herken ik wel. Dat doe ik ook. Dus daar heb ik mijn 8 uurtjes eerst gewonnen denk ik dan maar.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-01-2013 om 18:06

Ik zie het eerder zo...

Ik ben ziek, dinsdagavond voel ik me nog brak. Woensdagmorgen wordt ik wakker na een verkwikkend slaapje en denk mho, het gaat eigenlijk wel weer. En dan rommel ik dus nog wat aan thuis om donderdag weer te gaan werken. En dat is verder ook prima, want woensdag is mijn vrije dag

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-01-2013 om 18:06

Aaah wordt....

word natuurlijk

Bellefleur

Bellefleur

27-01-2013 om 08:50

Dit draadje mag wel weg.

Ik voel me stukken beter. Dank je

Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2013 om 15:59

Fijn

dat je je beter voelt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.