Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

12-10-2011 om 00:48

Kan een gaatje in het trommelvlies kwaad bij een kind,eigenlijk niet duidelijk gevraagd bij kno!

Mijn dochtertje heeft met 1.5 jaar buisjes gekregen,ze is nu bijna 6 en heeft vorige week haar nesuamandelen laten knippen(vaak verkouden/hoeste/snurken en opnieuw buisjes gekregen.
Voordat ze dit kreeg ,hebben ze met een apparaat in haar oor gekeken en bleek er 1 buisje nog in te zitten die jaren,wat eigenlijk ongewoon is en er al uit had moeten zijn,want het veroorzaakt weer nieuwe ontstekingen,nu werd er gezegd dat er ook een gaatje in het trommelvlies zit,wat nooit meer dichtgaat,maar ik ben eigenlijk vergeten te vragen ofdat dat kwaad kon,of er een nadeel aan zat,maar ik had 3 kinderen meer bij me,dus het was een beetje een drukke boel,maar het ging niet anders,vandaar vergeten te vragen denk ik...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

12-10-2011 om 11:46

Met oordoppen zwemmen

Hallo
Ik neem aan dat de KNO-arts wel heeft verteld dat ze nu altijd met oordoppen moet zwemmen (of deed ze dat al?).
Verder heeft onze dochter toen ze zo oud was ook een gaatje in haar trommelvlies gehad en dat is toen wel vanzelf dichtgegroeid (toen ook advies van oordoppen gekregen).
Is nu trouwens alleen de neusaamndel gepeld? Waarom niet gelijk de keelamandelen ook? Hier knapte "orenkind" pas echt op na het pellen van de keelamandelen toen ze 7 was (neusamandel al op 2 jaar en diverse keren buisjes gehad).
Ze (14 jaar) zwemt nu trouwens nog steeds met oordoppen, omdat ze anders oorpijn krijgt.
Nog een vraagje: moest je echt met 4 kinderen naar die afspraak? Wat een stress, kon je de rest echt niet even een uurtje bij een buurvrouw of oma brengen?

Polly Shearman

Polly Shearman

12-10-2011 om 20:26

Zoon

van 12 heeft ook een gaatje in zijn trommelvlies, dat heeft hij al een tijd, waarschijnlijk ontstaan door trauma, hij zwemt en doucht met een op maat gemaakte oordop. Hij moet regelmatig op controle bij de kno arts, 15 november moet hij weer, en waarschijnlijk moet hij toch worden geopereerd, dan maken ze met huideigen stof het gat dicht, zoon heeft namelijk gehoorverlies. Maar dankt zij die oordop geen oorontstekingen meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.