Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

m@ss

m@ss

03-09-2010 om 20:53

Kan een kind drukker zijn door slikken van hormonen om zwanger te worden?

Toen wij probeeerde zwanger te worden en dat via iui en door middel van hormonen ook zijn geraakt. waren we uiteraard dolblij. Ik spoot pureogon en kreeg pregnyl.
Inmiddels word volgende maand ons jongentje volgende maand 3 jaar. Toch vragen wij ons iets af. Hebben die hormonen eigenlijk gevolgen voor het kind zelf? Het is een vrij druk kind, heeft dit iets met elkaar te maken? herkent iemand het? Zijn broer daar in tegen is echt een heel ander kind. Rustig kan zioh goed concentreren, rustig op 1 plek kunnen spelen enz.
De jongste is gewoon heel levendig, lief maar druk. Super kereltje maar zo anders!

We vroegen het ons gewoon zo af...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn dochter

is via IVF verwekt en daarvoor heb ik dus ook hormonen gespoten. Zij is een heel rustig, lief meisje. Mijn zoon daarentegen, is (als een wonder) natuurlijk verwekt en is een stuk drukker. Ik zeg altijd: Zo eigenwijs dat hij was om er zomaar tussendoor te floepen, zo eigenwijs is hij nu in het leven ook

Ik denk dus dat het niks met de hormonen te maken heeft, maar meer met het karakter van het kind.

groetjes van Charlotte

reina

reina

03-09-2010 om 21:41

M@ss

Ik heb 2 kinderen, volkomen verschillend, de oudste, meisje, was druk, heftig, de jongste, een jongen, lief en rustig, ik heb nooit iets geslikt. Kinderen hebben verschillende karakters, dat maakt het ouder-zijn zo boeiend. En zelfs al zou het zo zijn, wat zou je hebben aan die wetenschap?

Anna3

Anna3

03-09-2010 om 21:47

Nee

Ik ben niet medisch geschoold, maar dat lijkt me echt onzin. Bij iui met hormonen wordt het lichaam van de vrouw gestimuleerd om een eicel te laten rijpen, maar de bevruchting zelf gebeurt op de natuurlijke manier.

Ik denk dat de drukte te maken heeft met de leeftijd (ik heb ook een tweejarige). Jongetjes zijn volgens mij ook vaak nog wat drukker dan meisjes.

Geen zorgen over maken zou ik zeggen.

m@ss

m@ss

03-09-2010 om 22:02

Hoi

ik heb inderdaad niks aan die wetenschap. En maak me er ook geen zorgen over. Maar we vroegen het ons gewoon af, of het zou kunnen. Het zijn gewoon 2 verschillende jongens, 1 een wonder de ander met een beetje hulp verwekt.

Het vervelende is alleen vaak met drukke kindjes dat je meteen krijgt misschien heeft hij wel adhd. Ja misschien wel. Hoewel hij zo een film tot het einde kan bekijken en zich ook rustig op een tekening kan concentreren. Maar anyway we hebben 2 jongens met verschillende karakters zo als zo velen.

Ben benieuwd naar verdere reacties.

alvast bedankt in ieder geval

Nasha 1st

Nasha 1st

03-09-2010 om 22:16

Dat zegt niks

mijn adhd-er kan ook behoorlijk lang op 1 ding geconcentreerd zijn als het zijn belangstelling heeft. Maar meestal is hij daarna wel dubbel zo uitgelaten

Overigens, ook niet met hormonen verwekt, lijkt me echt onzin....(mensen willen zo graag ADHD verklaren, maar er IS gewoon geen verklaring)

Gertrudis

Gertrudis

03-09-2010 om 22:29

Denker

Misschien ben je zo'n denker als ik. Bij de zwangerschap van zoon had ik veel stress, zware zwangerschap, geen leuk werk toen, slechte combinatietest met punctie erna. Bij ons is er wel een diagnose gekomen dus vind ik het logisch om even bij stil te staan. Er waren toen veel berichten dat stress tijdens een zwangerschap heel slecht zou zijn voor de baby dus de link was snel gelegd.

Persoonlijk denk ik ook dat je zoon gewoon drukker is en het je misschien meer opvalt omdat je andere kind juist zo rustig is. Hier was het omgekeerd, dochter heeft ook speciale trekken (zonder diagnose) en zoon lijkt in veel opzichten op haar dus vonden we zijn gedrag niet zoveel opvallen naast haar. Je vroegere ervaringen kunnen je beeld danig kleuren.

Veel plezier met je kids!

Bastet

Bastet

04-09-2010 om 09:05

Mijn zus en ik...

Mijn zus en ik verschillen zoals dag en nacht.We zijn nu 38 en 44,en we horen dat nog regelmatig van anderen die zich erover verbazen.Dat komt echt vaak voor,hoor!
Groetjes,Bastet

liedewij

liedewij

04-09-2010 om 19:19

Beetje laat

Ik denk dat je nu niets aan de wetenschap hebt of toegediende hormonen een rol spelen in het karakter van je kind. Ik vind het wel bijzonder dat je je pas na 3 jaar afvraagt of deze toegediende hormonen gevolgen hebben. Lijkt mij iets om bij stil te staan als je eraan begint. Dit zul je misschien als 'foute'opmerking ervaren. Maar het is het eerst wat in mij opkwam.

Anna3

Anna3

04-09-2010 om 21:47

Lidewij

Stel dat jij een medicijn gebruikt en je krijgt een tijdje erna hoofdpijn (stond niet als bijwerking in de bijsluiter), dan ga je je toch ook pas op dat moment afvragen: he, zou dat van dat medicijn komen?

Ik kan er helemaal naast zitten, maar in mijn oren klinkt het alsof je tegen een hormoonbehandeling bent om zwanger te worden.

m@ss

m@ss

05-09-2010 om 12:50

Liedewij

ik heb inderdaad niks aan die wetenschap zoals je eerder had kunnen lezen is dat ook al gemeld!

ik gok dat jij zo'n geluksvogel was die over dit hele 'vraagstuk' nooit heeft hoeven na te denken.

ik heb geen risico's mee gekregen in ieder geval toen ik er aan begon.

Nancy

Nancy

06-09-2010 om 23:49

2 rustige ivf-jes

Hallo Mass,

Wat betreft je vraag; ik geloof niet dat het gebruik van hormonen te maken heeft met het uiteindelijk karakter van je kind. Ikzelf heb een tweeling door IVF, die beiden rustig zijn, 1 ervan is zelfs erg rustig. Ik gebruikte hormonen al 7 jaar voordat mijn kinderen uiteindelijk kwamen...
Ik begrijp als "lotgenoot" best waar je vraag vandaan komt. Veel geluk met je kind !

m@ss

m@ss

07-09-2010 om 13:44

Nancy

dank je voor je positieve bericht

Als ze er dan eenmaal zijn die kids , ga je je weleens dingen afvragen. Vandaar inderdaad de vraag.

Super dat je 2 kindjes heb door ivf! Geniet ervan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.