Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jessica

jessica

27-12-2010 om 13:45

Kan niet tegen pil e.d.

ik ben naar de huisarts geweest, omdat ik me continue zwanger voelde. terwijl ik pil slikte. ik had ook zwangerschapsklachten. nu blijkt dat ik niet tegen de hormonen kan. ik kan dus ook geen spiraal, prikpil, enz enz.
enige oplossingen zijn : condoom (niet 100% betrouwbaar) of laten helpen. dat laatste wil ik niet, omdat ik nog wel kinderwens heb, alleen niet nu.
of geheelonthouding. nou dat wil ik ook niet.
wie o wie herkent dit en heeft nog alternatieven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Onno

Onno

27-12-2010 om 14:11

Pessarium.

Mits goed gebruikt is het een prima alternatief. Geen hormoonzooi in je lichaam en geen gehannes zoals met een condoom.

Hanne.

Hanne.

27-12-2010 om 14:12

Koperspiraal

Al gedacht aan een koperspiraal?

Ik kon ook niet tegen de hormonen van de pil en ben naar de koperspiraal overgestapt. In één woord geweldig!

En hoewel er veel verhalen zijn dat je menstruatie er heviger van wordt heb ik daar helemaal geen last van gehad.

Condoom

Condoom is net zo veilig als de pil en veiliger dan een spiraaltje. Je moet hem wel goed gebruiken en met zaaddodende pasta. Ik vond het nooit een probleem, gewoon een beetje creatief mee omspringen.
Koperspiraaltje vond ik heel naar, heb ik gehad en het leek elke maand tijdens de menstruatie of ik zware ontsluitingsweeen had, voor mij geen succes.
Muizemeis

buzz

buzz

27-12-2010 om 14:25

Geen oplossing

Maar wel het zelfde, met condoom gedaan 5 jaar lang, en toen de kinderwens invervulling laten gaan, na een jaar nog eens de kinderwens in vervulling laten gaan en daarna heeft mijn man zich laten helpen.
Maar nu zit ik dus nog steeds met hormoon problemen, voel me nu zonder iets regelmatig zwanger met opgeblazen buik, heb veel menstrumensie pijn en nog meer eisprong pijn.
Ben een halfjaar geleden bij een ginecaloog geweest, veel ondezoeken gehad, niets aan de hand.
Toch maar weer de pil geprobeerd, maar nee weer constand ongesteld. terug tja ibiprofen. Twijfel nu of ik terug ga naar de huisarts, heb 2 en een halve week per maand 3 ibi's nodig per dag en word er niet goed van maar ja wat wat dan, misschien een maar eens naar een onsieopaat.
Die genecoloog zij wel dat er nog meer dingen waren die ik kon proberen tegen buikpijn wat dan ook anticonceptie was, maar metteen tegen buikpijn was, alleen heb ik het vertrouwen verloren en er niet zo veel zin in. Maar misschien is het voor jou wel de moeite waard om je eens door te laten verwijzen naar een ginecoloog, wie weet welke opties je over het hoofd hebt gezien.

dc

dc

27-12-2010 om 15:15

Condooms

Een condoom is wel veilig als je niet als een puber loopt te klungelen hoor. Wij gebruiken het ondertussen 8 jaar zonder ongewenste zwangerschappen.

Ik kan ook niet tegen hormonenen, en met een koperspiraal had ik een menstruatie van 12 dagen. We zijn allebei blij met de condoom!

Vic

Vic

27-12-2010 om 15:24

Koperspiraal

Ik kan ook niet tegen hormonen, en condooms vind ik verschrikkelijk. Ik heb al drie jaar een koperspiraal en heb totaal geen last van welke bijwerking dan ook. De eerste paar maanden na het plaatsen heb ik een wat zwaardere menstruatie gehad, maar daarna is dat weer helemaal normaal geworden.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-12-2010 om 16:10

Koperspiraal

Hier ook goede ervaringen met koperspiraal.
Natuurlijk KAN het zijn dat je er slecht op reageert, maar dat geldt voor IEDER anticonceptiemiddel. Het staat in ieder geval bekend als veiliger dan het condoom.

jessica

jessica

27-12-2010 om 17:09

Spiraal

de dokter heeft aangegeven gezien de sympotonen die ik heb waarschijnlijk ook spiraaltje niet door mijn lichaam geaccepteerd wordt.
en daarbij lijkt het mij ook eng.
ben bang dat het dan toch de condoom wordt. ik vind het maar niets, maar ja. nu een kind is ook niet de bedoeling.
dank voor al jullie reacties.
ik vind het fijn om te lezen dat ik niet enige ben met een probleem hiermee.

Vic

Vic

27-12-2010 om 17:17

Jessica

In een koperspiraal zitten geen hormonen. Je moet zeker geen mirena nemen (= spiraaltje met hormonen).

Maylise

Maylise

27-12-2010 om 18:16

Condoom

De pil beviel mij ook niet goed. Ik kon er wel tegen maar ik had toch het idee dat ik er in van aankwam (in gewicht) en ik vond de gedachte van al die hormonen ook niet fijn. Sterilisatie heb ik nooit gewild. Spiraaltje wilde ik om andere redenen ook niet. Dan blijft dus alleen het condoom of natural family planning over. Het tweede is niet 100% betrouwbaar maar het eerste wel. Condooms zijn mits je er goed mee omgaat heel betrouwbaar.

vlinder

vlinder

27-12-2010 om 19:26

Natural family planning en daarnaast condoom

zo nu en dan. Ik wilde geen pil en geen spiraaltje.

Op deze manier is het bij ons prima gelukt. Geen kind op een onbedoeld moment.
Na de komst van de laatste is man gesteriliseerd. Daarover voerde hij totaal geen discussie, dat was voor hem vanzelfsprekend. Als dat niet zo was geweest, tja, dan was het op termijn erg lastig geworden vrees ik.

jessica

jessica

27-12-2010 om 20:20

Natural family planning

hebben jullie daar die cursus voor gevolgd?

Lam en nfp

Hier werken LAM en later NFP (geen cursus gevolgd, gewoon flink ingelezen) prima.
Ken mijn lijf na zo'n 20 jaar pilvrij prima.

dc

dc

27-12-2010 om 21:20

Lam?

Wat is LAM?

NFP zou bij mij niet hebben gewerkt. Ik ben zeker 2 keer zwanger geworden buiten mijn "vruchtbare" periode. Alle 4 keer dat ik zwanger werd was het eigenlijk in 1 keer raak, dus een erge onveilige methode voor me

Massi Nissa

Massi Nissa

27-12-2010 om 21:55

Nfp

Door NFP heeft mijn moeder toch zeker de helft van haar acht kinderen gekregen, zegt ze zelf. Ik meld het maar even.
Groetjes
Massi

Vic

Vic

27-12-2010 om 22:01

Haha ja

Vertrouwen op mijn cyclus heeft bij mij ook best een tijd gewerkt. Tot die ene keer, waar ik onverwacht twee dagen eerder mijn eisprong had, en het ook in een keer raak was Inmiddels is de regelmaat ver te zoeken en varieert mijn cyclus van 27-30 dagen. Daar ga ik niet meer op gokken.

jessica

jessica

27-12-2010 om 22:06

Het leek mij

ideaal! nfp!
tja ik denk ook maar zo ik ben 1x ondanks pil zwanger geworden, 1x ondanks condoom. dus .............

vlinder

vlinder

27-12-2010 om 22:50

Tja, als je écht geen kinderen meer wilt

dan is er altijd wel een moment waarop het tegen de verwachtingen in mis/raak kan zijn. Ik las hier op OO zelfs het verhaal van iemand wiens partner tot de ontdekking kwam dat de sterilisatie ongedaan was geraakt. Iets wat toch gezien wordt als een definitieve vorm van anticonceptie.

Zoals Dirksmama schrijft - als je je lichaam goed leert kennen, kun je er behoorlijk op vertrouwen dat je niet onbedoeld zwanger raakt.

Garanties zijn er echter nooit.

Maylise

Maylise

27-12-2010 om 23:48

Nfp

Ik heb gehoord dat NFP wel goed kan werken maar zelf hebben we het eigenlijk nooit echt geprobeerd. Niet goed in elk geval. Voorbehoedsmiddelen zijn nooit onze sterke kant geweest. Ik wilde niks met hormonen er in, man vond condooms niet altijd even geweldig en voor NFP zijn we te chaotisch. Wel zei een kennis van mij een keer dat het niet de beste methode is als er echt 100% geen kinderen mogen komen. Het is vooral handig om de jaren tussen de kinderen iets groter te laten zijn. Een andere kennis heeft echt drie kinderen en volgens haar werkt NFP heel goed. Haar jongste is nu 7. Ik weet alleen natuurlijk niet of ze echt geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt.
Ik moet sowieso eigenlijk niet meeschrijven in een draadje over voorbehoedsmiddelen natuurlijk want niemand gaat mij geloven na 7 biologische kinderen (en een pleegkind)

Maylise

Maylise

27-12-2010 om 23:50

Niet dat

Niet dat het pleegkind natuurlijk daar een gevolg van is maar ik vond het zo sneu om hem niet te noemen en alleen de biologische kinderen. Dat is zo assepoester achtig

dc

dc

28-12-2010 om 00:04

Nou maylise

Als je nou verteld wat je wel gebruikt hebt als voorbehoedsmiddel, dan zorgen wij dat we iets anders kiezen, ok?

Geweldig zoveel kinderen, respect hoor!

Janna3

Janna3

28-12-2010 om 15:32

Nfp volgens herman finkers

Je moet aan drie voorwaarden voldoen: 1. De vrouw moet een regelmatige cyclus hebben. 2. Je moet goed kunnen rekenen 3. Je moet gek zijn met kinderen...

Hier hebben we onze oudste te danken aan Nfp, het schijnt zo af en toe voor te komen dat een eisprong op een volstrekt ander tijdstip komt. Ook zijn er verhalen bekend van zaadcellen die twee weken overleven. Ik vind het een prettige methode maar toen ons gezin echt compleet was hebben we voor een betrouwbaardere vorm gekozen.

Gertrudis

Gertrudis

29-12-2010 om 13:25

Koperspiraal

Ik laat volgende maand een koperspiraal zetten omdat ik steeds last heb van dingen met wel hormonen. Kan je daar ook niet tegen? Verschillende artsen hebben we verzekerd dat het ook veilig is.

Ik heb een tijd geleden een draadje gestart over condooms, misschien vind je het nog terug. Ik heb zelf over de laatste 20 jaar heen verschillende keren voor een langere perioden condooms gebruikt en dat ging al die keren goed (samen zeker 5 jaar) Dat lieten ook de reacties op mijn draad horen, niemand die langdurig en juist gebruikte was zwanger geraakt.

succes!

Primavera

Primavera

29-12-2010 om 17:44

Herkenning, maar ik weet niet of je daar zo blij mee zult zijn

Jessica:"tja ik denk ook maar zo ik ben 1x ondanks pil zwanger geworden, 1x ondanks condoom. dus ............."
Dat komt me heel erg bekend voor. Verder reageer ik met irritaties op metaal en krijg ik acuut krampen als er iemand aan mijn baarmoeder komt, dus spiraal was geen optie. Wij hebben dus maar verder gerommeld met LAM (wat 3 maanden werkte), condooms (werkte 6 maanden) en nfp (werkte 2 jaar). In totaal ben ik 6 keer zwanger geweest en heb daar 3 miskramen en 4 kinderen aan overgehouden. Toen wisten we dat we echt klaar waren en heb ik mij laten steriliseren. Dat gaat al bijna 6 jaar goed.
Groeten Primavera

Condooms

Wij gebruiken al 10 jaar condooms en Nfp en dat is al die tijd goed gegaan. Meestal voel ik heel goed de ovulatie en kan dan zonder problemen Nfp toepassen. Als ik de ovulatie niet goed voel (en dat gebeurt recentelijk steeds vaker, vermoedelijk door de overgang) passen we het niet toe en gebruiken we condooms. Wat mij betreft zijn condooms behoorlijk betrouwbaar.

Groet,
pina

lottie

lottie

04-01-2011 om 20:33

Geen pil!

Toen we aan anticonceptie gingen denken, dachten wij als ieder ander ook aan dé pil!

Maar ojeeee, de pil werkte bij ons dubbel en dwars!!!

Mijn man moch met geen mogelijkheid nog bij mij in de buurt komen...... IGGGHHHHHHHH.....

Ik ben nu 18 jaar bij mij man, en we deden het altijd op de veilige momenten zónder condoom en op de onveilige mét.

Nu ik echt niet meer zwanger wil worden (ik ben 42) doen we het altijd mét.

Ik dub nog steeds over het feit om te steriliseren....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.