Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kattenallergie

Hallo
Sinds een jaar hebben we ontdekt dat mijn dochtertje van toen net 3 allergisch reageerde op de kat van mijn zus. Haar oogwit bolt op, haar oog wordt rood en traant. Van de dokter hebben we een drankje gekregen. Ik kom niet vaak bij mijn zus. Vanmiddag zijn we een kwartiertje bij haar binnen geweest. Net in de auto begon het alweer, echt naar.

Is het altijd zo heftig en snel? Heb haar weer haar drankje gegeven. Maar wat als ze vriendinnetjes krijgt met een kat? Hoe moet dat dan? Nu mijden we mijn zus een beetje maar echt fijn is het niet

(null)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

ik heb dezelfde allergische reactie op katten. Als ik naar vrienden ga waar ze een kat hebben, wordt het beest in een andere kamer gelaten dan waar ik kom (dus bijvoorbeeld niet in de woonkamer als ik op bezoek ga). daarnaast stofzuigen ze die kamer dan extra goed. Ik heb dan meestal geen last.

Fiorucci

Fiorucci

27-10-2010 om 16:58

Ja,dat kan

Ja, dat kan heel goed, zo heftig en snel. Wij hebben een prachtig katertje overgenomen van iemand, en tijdens ons gesprek met kat erbij zag je na drie minuten al zijn oogwit rood worden. Hij vertelde dat hij dus de volgende dag ws ziek zou zijn, wist hij uit ervaring. Dus helaas zit er niks anders op dan mijden, of proberen het drankje van te voren te nemen en niet te lang blijven.

Hanne.

Hanne.

28-10-2010 om 08:32

Een paar tips

Even een paar tips die wij in de praktijk gebruiken voor onze allergie klant.

-drankje (hier zijn het pilletjes) nemen voordat je ergens heen gaat.
-na vertrek handen héééél goed wassen
-bij thuiskomst zo snel mogelijk schone kleren aan.

Hier scheelt het wel per 'gezin' waar we komen. Het gezin waar de kat altijd in de woonkamer is gaan we zonder pilletje niet naar binnen. Het gezin waar de kat vaak boven/buiten is kunnen we wel even zonder pilletje binnen komen. Voor spelen bij vriendjes/vriendinnetjes zal het dus ook even aftasten worden. Bij de een zal het misschien wel kunnen bij de ander niet.

Helaas zijn de katten altijd fan van onze allergie klant. Ze klimmen het liefste op schoot.....

(Janneke67)

(Janneke67)

28-10-2010 om 09:29

In hele erge gevallen: immunotherapie.

Kijk, dit doe je niet al het gaat om een vriendinnetje...maar als het gaat om familiebezoekjes, als dat al niet meer kan....

Mijn vriendin haar dochtertje krijgt ook immunotherapie (ivm hooikoorts), dus het wordt ook bij kinderen gedaan...

Ik zou nu niet direct hiermee beginnen hoor, eerst dat drankje enzo maar eens proberen, maar misschien is dit iets voor de toekomst?

Ik heb zelf immunotherapie voor boompollen gehad en het is goed aangeslagen. Ben ook allergisch voor honden en katten, maar in mindere mate. Hiervoor ben ik niet behandeld omdat ik dat zelf niet nodig vond, heb het niet zooo erg. Maar als het je functioneren beperkt, vind ik het wel een optie.

Guinevere

Guinevere

28-10-2010 om 13:21

Welk drankje?

Kun je dergelijke drankjes bij de drogist kopen? Heb je het ook in pilvorm? En helpt het ook bij konijnenallergie? Slaat je luchtpijp dan niet dicht van de allergische reactie, als je begrijpt wat ik bedoel?

Drankje

Wij hebben voor onze zoon Aerius in vloeibare vorm. Maar bij de drogist kun je dat in ieder geval niet kopen. Maar waarom zou je niet gewoon een recept vragen bij de huisarts?
En als wij weten dat we ergens op bezoek gaat waar hond/kat is, nemen we collectief van te voren Aerius in. Wij in pilvorm, kind in vloeibare vorm. En vraag de mensen vooraf alsjeblieft NIET te stofzuigen vlak voor je komt. Alle huidschilfers worden hierdoor de lucht in geblazen en daardoor heb je alleen maar meer last.
Bij speelafspraakjes vraag ik altijd of er een huisdier in huis is (inmiddels weet ik van elk klasgenootje of en zo ja wat voor soort huisdier er is) en dan geef ik het drankje vlak voor hij naar school gaat. Als hij dan uit school gaat spelen werkt het drankje prima.

annemir

annemir

29-10-2010 om 08:38 Topicstarter

Oké

Hallo,
oke duidelijk. drankje vooraf dus. en dat helft afdoende?
ik vind het zo sneu. kat is op dat moment niet eens in de huiskamer en toch begint het al na een kwartier.

Wij hebben idd ook aerius. helpt prima achteraf iig. maar vooraf zou nog beter zijn.

oogdruppels heb ik ook gehad, de eerste keer, toen haar oog zo gezwollen was en ik niet wist waarom.

Ik heb zelf een huisstofallergie. toen ik jong was heb ik twee keer een keur van 3 jaar gehad met injecties maar het hielp niets.
is dat immunotherapie?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.