Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

26-06-2011 om 12:27

Keelamandelontsteking en flinke bult

Dochter heeft keelamandelontsteking en sinds vrijdag een kuurtje en sinds vrijdag is het aan 1 kant van haar wang/nek is enorm opgezet. Echt een flinke bult die je meteen ziet zitten en die behoorlijk pijn doet. De bult is nog niet kleiner geworden en ik vraag me af of het niet al had moeten slinken. Iemand idee hoe lang dat zou moeten duren?
Ik bel morgen sowieso even de ha, maar vroeg het me af.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

26-06-2011 om 13:34

Fianna

Ik zou morgen inderdaad even bellen, kan een ontstoken lymfeklier zijn, en dat kan goed zeer doen, had mijn zoon ooit. Mooi dat ze al een kuur heeft. Beterschap!!

Fianna

Fianna

26-06-2011 om 17:36

Hap

Heb toch even de hap gebeld ook omdat ze nog hoge koorts heeft en ik moest gelijk langskomen. De arts wist het ook niet zo goed geloof ik, ze denkt aan een virale keelontsteking (kan ook Pfeiffer zijn) maar ik moest wel de antibiotica blijven geven omdat ze nu extra vatbaar voor bacterien zou zijn (ook haar oren zijn rood). Als ze morgen nog koorts heeft moet ik terug naar de ha.
Ik vind de bult echt flink, net zo groot als een klein ei.

Fiorucci

Fiorucci

26-06-2011 om 18:30

Fianna

Gelijk heb je. Bij mijn zoon was het ook formaat ei, naar hoor!

Fianna

Fianna

26-06-2011 om 19:56

Fio

En bij jouw zoon werd dus een lymfeklierontsteking vastgesteld. Hoe werd dat behandeld?
Ze heeft trouwens eindelijk wat gegeten net, na 3 dagen vrijwel niks.
Ik vertrouw het toch niet zo bij haar. Ze kwakkelt nl wel erg vaak, echt om de haverklap ziek, vaak moe. Erg vatbaar voor infecties. Misschien toch eens een kno arts.

Fiorucci

Fiorucci

26-06-2011 om 22:10

Fianna

Hij kreeg een kuur, en dat hielp goed. Ik zou dus morgen zeker even langs willen en overleggen of de huidige kuur de geschikte is nu dit erbij is gekomen. Bij mijn zoon waren zijn amandelen al geknipt, maar misschien is dat een idee, zeker als ze zo kwakkelt en slecht eet!

Fianna

Fianna

26-06-2011 om 22:56

Fio

Dank voor je antwoord. Ik overleg morgen idd of de kuur wel de juiste is, behalve als ze koortsvrij is.
De ha heeft overigens niet gezegd dat ze ontstoken lymfeklier heeft, maar had het alleen over keelontsteking.

Fiorucci

Fiorucci

27-06-2011 om 06:18

Fio

Nee hoor, dat weet ik, ik beweer ook niet dat het absoluut een lymfeklierontsteking is, maar het zou kunnen.

Fianna

Fianna

27-06-2011 om 07:15

Maar, wat ik bedoelde

is niet dat jij ongelijk zou kunnen hebben dat het een lymfeklier ontsteking zou kunnen zijn, maar dat de ha niet dacht aan een lymfeklierontsteking. Ik denk nl ook dat dat het zou kunnen zijn.

Fiorucci

Fiorucci

27-06-2011 om 09:15

Fianna

Ah ik snap het hoor, was nog vroeg vanmorgen...maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten hoor, bij zoon was het zo overduidelijk een opgezette dikke klier die zo'n zeer deed, en toen er koorts bij kwam was het wel duidelijk.
Ben benieuwd wat de ha vindt als je weer langsgaat, en veel sterkte voor je meiske, want ziek zijn en die hitte is niet leuk!!!

Fianna

Fianna

27-06-2011 om 09:47

hier dus ook enorm opgezet, je ziet het gewoon zitten en doet enorm veel pijn. De koorts is intussen gezakt, ze heeft nu 38, klierzwelling is wat afgenomen en heeft weer praatjes en is weer een stuk levendiger Dus ik denk dat het de goede kant op gaat. Als de koorts toeneemt bel ik de ha. Probleem is dat eigen ha op vakantie is en ik dus naar vervanger moet.

Fiorucci

Fiorucci

27-06-2011 om 14:15

Fianna

Oh dat klinkt goed, de AB slaat kennelijk aan. Fijn he in de zomer, die vervangers...

Fianna

Fianna

27-06-2011 om 17:56

Ja geweldig

die vervangers. Huisarts is 4 weken op vakantie!
Trouwens, ook fijn, nog een ziek kind (weer loopoor)...

Fiorucci

Fiorucci

27-06-2011 om 18:47

Fianna

Hier gaat ook de praktijk op slot, de artsen nemen waar voor elkaar, maar je mag eigenlijk alleen bellen als je half dood gaat, en dat twee maanden lang. We moeten zelfs zorgen dat we genoeg medicatie in huis hebben voor de hele zomer, want stel je voor dat je daarvoor belt....
sterkte in de ziekenboeg!!

Fianna

Fianna

27-06-2011 om 19:30

2 maanden!

Arghh, wat enorm lang!
Ik heb wel opgevangen dat er morgen een extra waarnemer is voor onze ha, dus niet die andere huisartsen die de praktijkruimte delen. Maar ja, is ook maar afwachten wat het is
Ik moet er wel bij zeggen dat ik vandaag de assistente van waarnemend ha 2 keer aan de telefoon heb gehad en ze erg vriendelijk en behulpzaam was.

Fiorucci

Fiorucci

28-06-2011 om 09:48

Fianna

Ik herinner me dat ik vorig jaar ook langs mocht komen met ziek kind en keelontsteking. Maar de drempel is erg verhoogd, en zelfde zoon heeft ooit twee maanden met een dicht oor gelopen, want uitspuiten deden ze niet in de vakantie.....

Fianna

Fianna

28-06-2011 om 10:37

Fio

nou dat vind ik wel heel erg hoor. Kan echt heel vervelend zijn om met een dicht oor rond te lopen en dan zo lang zeg! Waarom 2 maanden dicht? Jeetje!

Fiorucci

Fiorucci

28-06-2011 om 12:51

Fianna

Eerst sluit huisarts A en neemt huisarts B waar, en dan andersom. Voor futiliteiten heeft men dan geen tijd. Nou kan ik de HAP bellen, maar ik vermoed dat zij schaterlachend van hun stoel vallen als ik voor zoiets bel..

Fianna

Fianna

29-06-2011 om 10:47

Fio

Ja hier is dat ook, maar je kan gewoon terecht voor 'futiliteiten', ook het wrattenspreekuur loopt gewoon door vziw.

Dochter is flink opgeknapt en koortsvrij. De klier is ook geslonken. Ze is nog wel wat bleekjes en moe, maar wilde vanmorgen toch gaan wennen in de kleutergroep. Gelukkig maar.

Fiorucci

Fiorucci

29-06-2011 om 10:54

Fianna

Fijn om te horen!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.