Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polly Shearman

Polly Shearman

24-11-2009 om 17:22

Kiespijn

Vanmorgen werd ik wakker met kiespijn, helemaal achter in mijn mond, echt heel erg. Pijnstiller genomen en na 3 kwartier zakte het wat weg. Tandarts gebeld kon vanmiddag langs komen. Hij dacht aan een splinter die was blijven zitten van een weggehaalde verstandskies. Want na eerste onderzoek in mijn mond was er niks te zien.
foto's gemaakt en ook daarop niks vreemds te zien. Behalve dan tandsteen TUSSEN mijn kiezen. Tandarts zegt dat dat de oorzaak van de pijn kan zijn, tandsteen zakt, en drukt tegen tandvlees.

Nou lekker.. ik heb inmiddels mijn vierde ibubrofen achter mijn kiezen voor vandaag omdat het echt zooo zeer doet, na een tijdje is dat ding uit gewerkt en dan moet ik er echt weer een nemen.

Voor volgende week afspraak staan om dat tandsteen te verwijderen. Tandarts zegt dat het komt en gaat dit soort pijn, dat ik het nu een paar dagen kan voelen en dat het dan weer overgaat...
komt dat iemand bekend voor?? ik vind het zo;n raar verhaal.

au au
groet, pol

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

24-11-2009 om 19:39

Holtes

kan het met je holtes te maken hebben?Ik ben ook ooit zo naar de tandarts geweest,maar die kon niks vinden.Bij de huisarts bleken mijn holtes dicht te zitten,wat dus kiespijn veroorzaakte.
Groetjes,bastet

Polly Shearman

Polly Shearman

25-11-2009 om 00:33

Gek van de pijn.

Ik word inmiddels gek van de pijn. De hele rechter kant doet inmiddels pijn. Wat zeg ik mijn hele hoofd! Doet pijn. Bliksemschicht achtige pijn. Het komt en gaat. Ik heb maximale aan ibubrofen. Eigenlijk al te veel. Ook nog paracetamol. En zou het liefst de diclofenac zetpillen willen pakken die we nog hebben liggen. Ik geloof niet dat dit van tandsteen kan komen. Gillend gek. Alleen koud water in mijn mond helpt een beetje. Au polly

Puck2

Puck2

25-11-2009 om 09:09

Polly, rap terug gaan

Als ik jou was zou ik vandaag in ieder geval eerst bij de huisarts langs gaan om je holtes te laten controleren. Ik herken het wat Bastet zegtm zou best een flinke kaakholte/bijholte-ontsteking kunnen zijn. Vindt je huisarts niets dan toch maar weer naar de tandarts terug. In ieder geval veel sterkte, ik hoop dat je er sneller van af bent als Pelleman.

Polly Shearman

Polly Shearman

25-11-2009 om 09:34

Naar tandarts geweest

en hij heeft er een kies uitgetrokken. niks te zien op de foto's, nergens gaatjes, helemaal niks maar die ene kies was wel pijnlijk als hij daarop sloeg, maar meer een minuut later zeg maar...
hij kon hem openmaken, en wortelkanaal enz doen maar ik trok het niet meer, ik word gek van de pijn dus dat kreng moest eruit...

en nu maar afwachten of het dan was.. tandarts zei voor 99% ZEKER dat dat hem was.

Maar ik reageer anders dan andere patienten, zegt hij... aaargh gek word ik !

nu zit ik met dikke wang, scheef gezicht van de verdoving, prop gaasjes in mijn mond...
oh ik voel me zo ellendig..!

mopke

mopke

25-11-2009 om 10:04

Arme polly

Kiespijn is echt verschrikkelijk, ik heb het maar een keer echt heel erg gehad op mijn achttiende en dat is al 23 jaar geleden. Maar ik weet nog dat ik huilde van de pijn - dus ik leef met je mee!
Hopelijk is het leed nu gauw voorbij en komt de boel in je mond weer tot rust.
Sterkte ermee, Mopke

100%mama

100%mama

25-11-2009 om 10:11

Dikke wang?

De dikke wang KAN komen van het trekken van de kies, maar dat is wel een heel heftige reaktie. Persoonlijk zou ik (ja wederom) de ta even bellen om dit te melden. Haal je wel het gaasje er na 30 min uit?????????? Niet laten zitten hoor!

May

May

25-11-2009 om 10:24

Hoop dat het snel beter gaat!

En dat die kies ook echt de boosdoener was. Heel veel sterkte!!!!

Puck2

Puck2

25-11-2009 om 10:50

Coldpack

Wat bij mij goed hielp tegen het bloeden, dikke wang en pijn was een halve dag steeds maar weer coldpacks erop leggen. Dat werkte erg goed. Ik hoop dat je snel van je ellende af bent.

Polly Shearman

Polly Shearman

25-11-2009 om 11:25

Wang

Is niet meer dik. Gaasje er op tijd uit gehaald. Naar bed gegaan maar kan niet slapen. Koude rillingen. Warm bad genomen. Nu begint verdoving uit te werken. Voel me echt ellendig. Wat een beproeving. Had ik al verteld dat ik door gebeurtenissen uit mijn prille jeugd een grote tandarts angst heb. Voor een gewone controle ben ik al een week misselijk en angstig. Vreselijk is dit. Mag niet eten en niet drinken en vooral niet spoelen. Komt het ook nog goed?

Petr@

Petr@

25-11-2009 om 12:25

Eens

met Pelle. Want het zou ook wel eens die kies niet geweest kunnen zijn en dan zit jij met een gat! Raar hoor.
Ik hoop voor jou dat het wel zo was en dat je straks van de pijn af bent.

dikke knuffel,
Petr@

May

May

25-11-2009 om 12:58

Het komt zeker weer goed!

Nu is het vreselijk, maar het gaat echt weer over...Houd moed ondanks de pijn en de ellende!

Polly Shearman

Polly Shearman

25-11-2009 om 13:00

Keuze

Ik mocht zelf kiezen, de diagnose was een inwendige breuk in de kies.
de keuze was<

a) open maken, wortelkanaal behandeling, breuk opsporten maken, nog een keer wortelkanaal, en weer dicht.
Dit in een aantal behandelingen, totale duur paar weken, en de pijn is er niet meteen van over, dat duurt even.

b) eruit! pijn voor 99% WEG en gewoon weer slapen..

het is mijn achterste kies dus de keuze was niet moeilijk hoor, als het een ander kies was geweest was ik ook voor optie a gegaan.....

Polly Shearman

Polly Shearman

25-11-2009 om 18:20

En nu

gelukkig vanmiddag even kunnen slapen.
voel me nog beurs maar de scherpe pijn is idd weg! hoera! het was blijkbaar toch de goede keus.
Maar nu? niet spoelen had tandarts gezegt, maar na het eten zat er toch iets in het gat, dat wel eruit gespoeld.
Mag ik nu vanavond gewoon mijn tandenpoetsen? gaat het niet bijten als er tandpasta in het gat komt?
iemand die dat weet??

groet, pol

Minet

Minet

25-11-2009 om 18:40

Polly, spoelen!

Hier is een paar weken geleden een verstandkies getrokken, ook na heeeel veel pijn en gedoe (draadje is inmiddels in het archief)
Je mag niet spoelen, de eerste 2 uur. Daarna wel, en zeker als je gegeten hebt, wat er verdwijnt natuurlijk wat in dat gat, en dat moet er echt uit!
Ik spoelde eerste gewoon met water, later, toen ik weer meer pijn kreeg doordat er iets in vast zat, kreeg ik een spuitje mee met lang krom uiteinde om met kracht het gat te kunnen spoelen met chloorhexidine.
Ga dus zeker wel spoelen! En waarschijnlijk heb jij thuis wel een spuit van een of ander drankje van de kids, dan gebruik je die om er goed bij te kunnen.
Sterkte!

Polly Shearman

Polly Shearman

26-11-2009 om 09:15

En nu

gewoon tandengepoetst, heerlijk geslapen, en vanmorgen wilde ik gaan hardlopen... ja 10 meter.!!! en dat was het.. deed nog flink zeer dat dreunen in mijn hoofd...

hmm balen!

Minet

Minet

26-11-2009 om 10:48

Mooi!

En dat hardlopen wacht nog wel even

He polly

niet op je tandvlees lopen he

Nee, gekheid, gelukkig gaat het beter! (ik weet een beetje veel hoe het voelt..arghhhhh)

Polly Shearman

Polly Shearman

26-11-2009 om 12:36

Mondspul

Ik heb die mondspoeling gekocht, bah vies spul.
is het normaal dat het een dag later nog zo beurs is dat rennen niet lukt??
of is er iets mis??

Puck2

Puck2

26-11-2009 om 12:53

Ja is normaal

Ik heb van he trekken van de kies nauwelijks pijn gehad, laat staan echt last, maar had nog wel een paar dagen een beetje een beurs gevoel. Lijkt me logisch, ze hebben lopen wrikken in je kaak en aan je tandvlees om de kies heen. En die mondspoeling die hoefde ik niet, gewoon met water spoelen was ook voldoende.

100%mama

100%mama

01-12-2009 om 12:32

Nimmer spoelen!

Waarom mag ik niet spoelen na een tandextractie ?

Nadat de tand eruit is wordt deze holte opgevuld door bloed. Dit bloed sluit de wonde
af zodat er geen vuil en bacteriƫn in de wonden kunnen. Zo kan er ook geen ontsteking
op de wonde komen. Als we dan toch gaan spoelen lopen we de kans dat we deze
bloedklonter losspoelen. Hierdoor ontstaat er weer een bloeding en moet er een nieuwe
bloedklonter gevormd worden. Deze is meestal niet zo stevig als de vorige en geeft kans
op lekken en alzo ook een verhoogd risico op ontstekingen.Spoelen mag pas na 3 dagen.

Waarom mag ik niet roken, alcohol drinken of sporten na een extractie ?

Ook dit houdt terug verband met risico op bloedingen en ontstekingen. Nicotine, alcohol
en zware inspanningen hebben effect op de bloedvaten. Deze zorgen voor uitzetting en
kunnen zo een bloeding veroorzaken.

Even een kopie van onze bijsluiter na extractie.

Puck2

Puck2

02-12-2009 om 09:11

Overal dus weer anders

100% mama, bij de tandartsen is het dus al niet anders dan bij de huisartsen: iedereen heeft zijn eigen methode en visie. In het briefje dat ik meekreeg na het trekken van een verstandskies stond dat ik de dag na het trekken moest gaan spoelen, een aantal keren per dag met gewoon water. Hier kwam al langs dat anderen dat met speciaal spul moeten doen. En ook de dag na het trekken moest ik al weer gewoon mijn tanden poetsen (dan spoel je ook al). Ik heb braaf gedaan wat er op mijn briefje stond en ik heb totaal geen last gehad van nabloedingen e.d. gelukkig.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-12-2009 om 12:26

Niet spoelen toch geen optie?

je gaat toch ook weer eten en drinken dan komt er toch van alles in dat gat te zitten??? dat krijg je er alleen uit door spoelen hoor. 3 dagen niet spoelen?? gatver de gatver!

Puck2

Puck2

03-12-2009 om 13:35

Vind ik ook polly

Al is het alleen al voor de smaak en de stank Lekker dat geronnen bloed, na 3 dagen is dat ook niet al te lekker meer lijkt me. Ik heb gewoon vanaf de dag na het trekken ook weer mijn tanden gepoetst, ging prima. Krijg al kippenvel als ik denk dat ik dat 3 dagen niet zou mogen. Iewh! Overigens hebben ze de wond wel gehecht, dat scheelt denk ik ook wel in de rotzooi die je erin krijgt en ook in de kwetsbaarheid van de wond.

100%mama

100%mama

06-12-2009 om 09:49

Ehh

het gaat niet over tanden poetsen, het gaat erover dat je 3 dagen niet mag spoelen op die plek. Dus het mondwater niet in 1 wang en dan lekker even spoelen.

Puck2

Puck2

07-12-2009 om 08:16

100% mama

Dat het niet over tandenpoetsen gaat snap ik wel, maar afgezien van het gewoon mogen tandenpoetsen moest ik ook 3x per dag spoelen. Niet met mondwater maar met gewoon water. En ik zie het verschil niet zo met spoelen en tandenpoetsen, met tandenpoetsen kun je lijkt me nog makkelijker die afsluitende bloedprop beschadigen dan met alleen maar spoelen.

100%mama

100%mama

08-12-2009 om 12:31

Google

Google maar eens op het onderwerp. Dan lees je dat het in ieder geval verstandig is de 1e dag niet te spoelen ivm het loskomen van de bloedprop en kans op nabloeding. Bij het poetsen kan je de plek wel ontzien lijkt mij. Het hoeft niet zo te zijn dat je nabloeding krijgt of slechtere genezing, maar de richtlijnen zijn er niet voor niets. Wij geven 3 dagen niet spoel advies mee om deze kansen uit te sluiten voor de patient met muv spoelen vanaf de 2e dag na het poesten om de resten uit te spugen.

Minet

Minet

09-12-2009 om 22:04

Niet spoelen, pijn!

Als je niet spoelt gaat er dus eten in het (vrij grote) gat zitten dat daar lekker gaat liggen rotten in die bloedprop
Ik heb zoveel pijn gehad doordat dat eten erin zat, mijn draadje is nog wel terug te vinden. Met gewoon spoelen ging het er zelfs niet eens uit, ik moest echt met een spuitje met kracht boven het gat vloeistof erin spuiten, dan bleef het schoon en pijnloos.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.