Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kind (2) blaasontsteking?

Sinds gisteren heeft mijn dochterje van 2 koorts met verkoudheidssymptomen. Ze ging erg vaak op het potje voor pipi en ook was ze de hele dag door windjes aan het laten. Als ze dan pipi deed, huilde ze niet. Verder gewoon lekker gespeeld en behalve haar bleke gezichtje en kleine oogjes, merkte ik eigenlijk niet dat ze ziek was.
Maar vannacht werd ze hard huilen wakker, nog koorts en pijn in haar schaamstreek (wees ze aan). Ze wilde niet op het potje - haar luiertje was een beetje nat dus had ze waarschijnlijk net gedaan. Ze strekte en spande haar beentjes steeds aan en keek angstig. Knalrode wangetjes en een beetje verwarde blik. Ik hab een badje voor haar gemaakt, zonder zeep, en daar heeft ze lekker in gelegen. Ik wilde zien of ze dan wel pipi ging doen zien hoe ze dan ging reageren. Niet veel gemerkt.
l zei ze een paar minuten later dat de pijn weg was, ik denk dat het nog steeds kriebelt of prikt daaronder. Ze slaapt nu nog maar wil vandaag wel even naar de ha. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? De schaamlipjes zien er niet rood uit.
Mercikes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

28-11-2011 om 10:51

Gewoon last van haar darmen denk ik

Ik denk dat ze gewoon een beetje last heeft van haar darmen en niet zozeer een blaasontsteking. Als ze veel op het potje zit omdat ze kramp heeft en aandrang om te poepen dan is het logisch dat ze ook plast. Ik zou het nog gewoon even afwachten en als je het niet vertrouwt even wat plas opvangen en dat naar de huisarts brengen om te checken. Lijkt me fijner voor je kind dan met een hangerig kind de deur uit te moeten.

Tango

Tango

28-11-2011 om 11:48

Laten controleren

Ik zou inderdaad haar urine even laten controleren voor de zekerheid. Juist omdat ze zo huilde toen ze in haar luier had geplast. Misschien deed het toch wel pijn. Kan evengoed haar darmen zijn geweest, maar dan weet je het zeker. Beterschap voor je kindje!

Zwelgje

Zwelgje

28-11-2011 om 21:15 Topicstarter

Niks aan de hand!

Vanavond bij de ha geweets en haar urine is goed en is geen roodheid gevonden tussen de schaamlipjes. Gelijk maar even op haar verkoudheid onderzocht en zelfs daarbij ook geen oor- of keelonsteking! Sta je daar...(schaam schaam) Nou ja, morgen dus met een goed gevoel weer naar de creche.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.