Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kind hoort plaswekker niet

Oké, we zijn pas 2 nachten bezig, maar toch alvast de volgende vraag: zoon van 8 hoort de plaswekker absoluut niet. Hoe het mogelijk is, Joost mag het weten. Horen en zien vergaat je en ik stap na 10 minuten trillend van de adrenaline weer in bed, om daar uren wakker te liggen. Dit om even jullie meelij op te wekken
Mijn vraag: hij wordt dus wakker omdat IK hem wakker maak. Vervolgens (als hij weer weet wie hij is, waar hij is en waarom hij eruit moet), doen we alles volgens het boekje: hij zet zelf de wekker uit, plast op de wc verder (nouja da's niet veel meer) en verwisselt zijn broek (met luier eroverheen, met dank aan Pelle). Nu staat in de handleiding dat het EXTREEM belangrijk is dat-ie zelf wakker wordt van dat wekkertje. Niet dus. Heeft het zin om zo door te gaan, in de constructie waarin hij dus gewoon door mij wordt wakkergeschud?
Uiteraard staat de wekker op zijn hardst met het meest irritante geluidje en niet te ver bij zijn bed vandaan, en wel zo ver dat-ie eruit moet...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

15-09-2011 om 13:19

Hier ook

Hier ook, zoon werd niet wakker van de wekker. Hele huis was wakker maar zoon niet.
Je kunt hem natuurlijk zwijgend wakker schudden en hem de rest zelf laten doen. Dan speel jij dus voor wekker, misschien kan je een tijdje naast hem slapen? Het schudden moet namelijk direct als de wekker gaat gebeuren, dan leggen zijn hersenen het verband tussen het plassen en het wakker worden.
Je schijnt ook nog apparaatjes te hebben die je kussen laten trillen. (heb ik niet geprobeerd vond ze te duur en was bang dat dat ook niet zou helpen, hij slaapt heel vast)

Anneque

Anneque

15-09-2011 om 14:30 Topicstarter

"maar ja er zijn kinderen die er nooit van wakker gaan worden."
Hoe worden die kinderen dan nachtzindelijk? Wachten die ouders dan tot het vanzelf zover is? Ik wil dat best doen, vind het allemaal niet zo'n probleem, maar zoon wil héél graag zelf ervan af (ivm voetbalkamp en dat soort dingen).
Kijk het nog een nachtje aan en daarna ga ik een poosje op dezelfde kamer slapen, probeer ik idd 1 seconde na de wekker aan zijn pyjama te trekken.

Anneque

Anneque

15-09-2011 om 14:31 Topicstarter

Merel

Zoals bij jullie dus idd, hoe is het met jouw zoon afgelopen?

Sascha2

Sascha2

15-09-2011 om 15:25

90% niet zindelijk van de plaswekker? Kun je mij een link geven? Ik zit namelijk met hetzelfde dilemma en dacht dat de percentages juist omgedraaid waren.

Sascha2

Sascha2

15-09-2011 om 15:28

Anneque

Mijn zoon heeft nu zo'n week of vijf de plaswekker. De eerste paar dagen werd hij wel zelf wakker, daarna niet meer. Wij wel . Wij maken onze zoon wakker, maar laten hem daarna alles zelf doen. Als de wekker gaat sta ik of mijn man binnen een paar tellen naast zijn bed (man, wat gaat die wekker hard!!). Week vijf is dus nu aan de gang en ik moet zeggen, dat het steeds beter gaat! De afgelopen nachten ging de wekker aan het einde van de avond of juist helemaal aan het begin van de ochtend, vlak voordat hij toch moest opstaan. Vandaar dat we het toch nog aankijken. Houdt moed! En geef het meer tijd, een paar dagen is echt nog kort.

Irene

Irene

15-09-2011 om 15:28

Voor het slapen

's avonds voor het naar bed gaan je zoon een paar keer naar het geluid van de wekker laten luisteren en zich er goed op in laten stellen: als je dit hoort wat doe je dan? Enz. Misschien kan dat ook wat helpen. Hier kan ik zoon namelijk nooit wakker krijgen, behalve als ik van te voren aankondig dat ik hem ('s nachts) wakker ga maken. Dan lukt het wel.
En zitten er niet meer geluiden op de wekker? Dan kun je ook een ander geluid proberen (laat je kind uitkiezen en weer paar keer naar luisteren)

Sascha2

Sascha2

15-09-2011 om 18:09

Haha p

O gelukkig, ik schrok al

Fiorucci

Fiorucci

15-09-2011 om 19:10

Kan nog veranderen

Mijn zoons werden in eerste instantie niet wakker van de wekker, die schone taak wachtte mij dus. Maar na verloop van tijd lukte het wel.

Merel

Merel

15-09-2011 om 20:00

Op dit moment

We hebben het heel lang geprobeerd, ik denk wel een week of 8, maar geen resultaat. Nu gebruikt zoon desmopressine en is hij nog maar 1 keer per 3 maanden nat. (zoon is 13) (en dat is alleen dus als hij zijn pilletje is vergeten of mega veel gedronken heeft) Volgens de huisarts en assistente is er niets om ons druk om te maken t.z.t zal hij echt wel droog worden.

Tango

Tango

15-09-2011 om 21:52

Bewondering

Ik lees jullie verhalen echt met bewondering. Jullie hebben echt veel over voor een droog kind 's nachts. Ik zie dat dus echt helemaal nog niet zitten: bij kind op de kamer slapen, zo'n keiharde wekker waardoor iedereen wakker is.
Wij blijven dus nog maar even aanmodderen. Tangozoon wordt volgende week 7 en wil opeens ook wel graag zonder luier slapen, want hij zit nou toch in groep 3? Heb hem gezegd dat als hij 7 nachten droog is, hij het mag proberen. Hij zit nu op 3 nachten, dus gaat de goede kant op. Voorheen was hij echt nog 1 op de 2 nachten nat. Ik hoop erg dat het hem gaat lukken zonder die wekker.
Ik wil jullie heel veel succes wensen.

Sascha2

Sascha2

15-09-2011 om 23:17

Tango

Dat zou fijn zijn voor je zoon! Die drie dagen heeft hij inmiddels te pakken.
Mijn zoon word in december zeven en zit inmiddels in groep vier. Hij had het zelf erg moeilijk met het feit dat hij nog helemaal niet droog is 's nachts. Bovendien zijn twee jongere zusjes wel kurkdroog. Om die reden hebben we de plaswekker aangeschaft. Voor mezelf maakte het niet uit. De eerste paar nachten was zo ongeveer iedereen in huis wakker van de wekker, maar inmiddels slapen alle kinderen door, ook de hoofdrolspeler. Weet je wat ik nou zo vermoeiend vind? Dat ik niet weet hoe laat die wekker gaat. Soms val ik niet in slaap, hoop ik dat dat ding afgaat. En dan zul je net zien he, val ik uiteindelijk toch in slaap en whoei daar gaat die wekker . Nou ja als het hem maar helpt...

Herkenbaar

Bij mijn broer geprobeerd toen hij jaar of 9 was.
Gevolg: hele gezin elke nacht klaarwakker, behalve hij. En hij plaste zo snel dat bed al nat was als wekker afging. Geen succes dus.

Sascha2

Sascha2

21-09-2011 om 21:18

En nu?

Hoe gaat het nu met je zoon, Anneque?

Anneque

Anneque

21-09-2011 om 22:54 Topicstarter

Sascha2

Hé, leuk dat je ernaar vraagt. Het gaat héél wisselend. Echte iedere nacht is weer anders, soms is hij helemaal droog (wat eerder ongeveer een keer per jaar voorkwam), ik heb één keer gefoeteld (hij kreunde wat en ik heb hem verder wakker gemaakt en laten plassen - was toch wakker en moest er niet aan denken een uur later wéér wakker gemaakt te worden). Meestal wordt hij nog niet wakker van de wekker en ik wel, maar gisteren heb IK niks gehoord, en bleek toch de wekker één keer te zijn afgegaan. Hij was zelf wakker geworden (!), had die zender eraf gehaald, maar wist verder niet meer wat te doen (wel uitgebreid gerepeteerd, maar te slaperig denk ik), en toen is-ie maar weer gaan slapen – met redelijk volle blaas dus ….Niet helemaal comme il faut, maar het stemde me voorzichtig optimistisch, want hij heeft dus ’s ochtends pas weer geplast. Bovendien is hij nu ook door mij wat beter te wekken, dus eigenlijk gaat het gewoon al een stuk beter. Ik hoop alleen dat het geen maanden duurt want ik vind de onderbroken nachten wel weer slopend.

Sascha2

Sascha2

21-09-2011 om 23:01

Mooi

Kijk, dat zijn dan mooi wat stapjes vooruit. Ik herken het patroon een beetje. Hier zijn we nu een week of zes/zeven bezig en ineens komen er nachten dat zoon helemaal droog blijft. Hij heeft nog steeds moeite met wakker worden, maar dat is ook steeds minder nodig. Ja, die onderbroken nachten zijn erg vermoeiend he? Ik hoop voor jullie dat het doorzet.

Anneque

Anneque

22-09-2011 om 11:42 Topicstarter

Dat geeft de burger moed

...al had ik heel stiekem gehoopt dat we dit klusje in een week of 2 zouden klaren...wist wel beter, maar toch. Jij zult ook wel gesloopt zijn, na 7 weken?

Sascha2

Sascha2

22-09-2011 om 13:59

Vannacht niet

Nou, zal je zien zeg. Na een paar droge nachten ging het alarm midden in de nacht weer af. Het gaat dus echt met stapjes: een paar naar voren en weer eentje terug.
Mijn 'voordeel' is dat mijn nachten sowieso onderbroken zijn vanwege mijn jongste die moeilijk slaapt en vaak wakker is. Dus die keer per nacht van mijn zoon doe ik er maar bij .

Anneque

Anneque

22-09-2011 om 14:33 Topicstarter

Zelfde voordeel

Hier een middelste die spookt 's nachts, naar dromen etc. Helaas worden ze niet op hetzelfde tijdstip wakker. Gelukkig weet ik uit de babytijd dat je het heus overleeft; op een dag word je wakker en denk je: verrek, ik heb dóórgeslapen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.