Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wormpje.

Wormpje.

17-10-2008 om 23:27

Kind in paniek, aarswormen.

Wat kan je op korte termijn doen aan aarswormen ?
Ik heb hier een tienjarige die de ogen uit zijn hoofd ligt te janken omdat we vanavond aarswormen hebben geconstateerd.
Het jeukt en hij raakt in paniek bij de gedachte dat die beesten uit zijn billen komen.
Morgen ga ik naar de apotheek om medicijnen, maar ik zou nu ook niet weten wat ik moet doen.
Iemand tips ?
Wormpje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

18-10-2008 om 00:28

Goed

invetten en hem instrueren er zo veel mogelijk vanaf te blijven. Knip zijn nagels en laat hem zijn handen goed wassen. Doe hem in bed een strakken onderbroek aan.Koop morgen bij de eerste de beste drogist of apo een wormenkuur voor alle gezinsleden en neem de eerste pil zo snel mogelijk in. Over twee weken de volgende en laatste.
Smerig idee he???

Ook gevoelig

Ik ben ook héél gevoelig voor wormpjes. Ook nu nog steeds op volwassen leeftijd. Ik eet bv nooit Filet Américain. Als ik dat eet kan ik er de klok op gelijk zetten....Ik heb nu standaard anti-worm pilletjes op voorraad. Grt Suus

Plien

Plien

19-10-2008 om 00:35

Huh?

Welk medicijn heb je dan? Ik heb op www.apotheek.nl gekeken in de bijsluiter van mebendazol, en daar staat dit:
5 Autorijden, alcohol, voeding

Als ik dit medicijn gebruik, mag ik dan...
autorijden, alcohol drinken en alles eten?
Bij dit middel zijn hiervoor geen beperkingen.

Niks over gevaarlijke apparaten en voertuigen besturen! Kan me dat ook echt niet voorstellen, het spul is zonder recept verkrijgbaar.

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Mebendazol.aspx?mId=10704&rId=1035#L5

Ik weet trouwens niet of je ook kleine kinderen in je gezin hebt? Kinderen onder de 2 mogen het alleen slikken op advies van een arts.

liora

liora

19-10-2008 om 10:55

Zoon geruststellen

Hoi,

Ten eerste kan het heel goed, de een heeft sneller wormen dan de ander.
Ik heb het vroeger vaak gehad, en mijn zussen nooit.

De vergelijking met een baby vind ik erg lekker gekozen (NOT), waarom moet hij nu horen dat jij ook weleens pijn hebt gehad?
Ik zal hem geruststellen, zeggen dat het er maar een paar zijn, dat ze heel mini zijn (is ook zo) en dat ze niks doen, alleen dat het kriebelt.

Liora

liora

liora

19-10-2008 om 16:24

Wormpje

Je kunt wel aangebrand reageren, maar ik vind het een ontzettend stomme vergelijking. Natuurlijk begrijp ik dat je in de heat of the moment weleens een ongelukkige opmerking maakt, doe ik ook zo vaak, maar ik mag daar wel mijn mening over geven.

Dat hij 10 is vind ik irrelevant.

Liora

liora

liora

19-10-2008 om 17:16

Nikus

Mijn mening is helemaal niet irrelevant, dat blijkt alleen al uit jouw reactie.

koentje

koentje

19-10-2008 om 22:19

Nee,

nu zou ik zeker je eigen naam niet meer laten zien, nu we weten hoe kleinzerig je bent met bevallingen en zo..... )))

IK vind het overigens een uitstekende reactie en kan me voorstellen dat zoiets juist wel goed werkt. Zelf heb ik ook een zoon die nogal panisch reageert en bovendien ook vaak wormpjes heeft gehad. Bij hem werkt dit soort verhalen ook prima als afleiding en even ter relativering. Ik vond het dus echt helemaal niet gek.

Overigens is het echt een goed zaak dat je zelf een ingenomen hebt:zeker als hij bij jullie in bed geslapen heeft. Wormpjes en eitjes overleven niet zo langdurig in bed maar het is niet ondenkbaar dat hij eitjes had zitten onder zijn nagels, aan zijn vingers van het krabben. Dus gewoon doen (ach heb je al gedaan) Ik heb ze zelf ook eens gehad een paar jaar geleden... En ik speel echt niet meer in de zandbak hoor!
En trouwens ik zou me er ook absoluut niet voor schamen, hoor!

jan

jan

19-10-2008 om 23:55

Wel schoonmaken

Het valt me op dat er vrij luchtig wordt gedaan over schoonmaken. Ik zou wel alle deurknoppen, speelgoed of comp. games e.d. waar regelmatig mee gespeeld wordt, even afnemen. Je bent n.l. zo weer besmet en dan blijf je die tabletten slikken.
Onze jongste dochter krijgt ze trouwens vrij snel. Ik denk dat ze het steeds op school oploopt. Op de wc ofzo of via materiaal op school? Een zandbak heeft er niks mee te maken. Dat zijn spoelwormen. Aarsmaden gaan via eitjes in de mond.

Groet Jan

Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-10-2008 om 13:29

Wormpjes

Wormpjes komen heel vaak voor bij kinderen. Stel je zoontje gerust want ze zijn niet schadelijk, alleen vervelend. Bij de drogist kun je Madicure kopen, een drankje. Iedereen in het gezin moet een dosis nemen en na twee weken nog een. Dan ben je er zo vanaf. Wij hebben hier standaard een flesje in huis want wormpjes zijn heel moeilijk te voorkomen ondanks goede hygiene (nagels kort, handen wassen en iedere dag schoon ondergoed).

Inderdaad wel schoonmaken

Wel schoonmaken, de eitjes zitten in je bed, op de bank,aan trapleuningen, aan speelgoed, etc etc. Overal waar je met je handen aanzit.
Dus geen wonder dat sommige mensen ze "regelmatig" hebben, die hebben de eitjes nog in huis.
(nog)meer hygiene is dan dus wel nodig helaas.

Lief loeder

Lief loeder

20-10-2008 om 17:06

Lastig

Tja, je moet natuurlijk wel aan de hygiene denken. Maar dan vraag ik nog af waarom dochter (10) het een paar keer per jaar heeft en en oudere broer het nog nooit gehad heeft.

Verschil

Misschien bijt je dochter nagels? Misschien wast je zoon beter zijn handen?
Er kunnen zoveel mogelijkheden zijn.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-10-2008 om 23:12

Flesje

Ach ja, tabletjes zullen wel handiger zijn maar we gebruiken dit spul al zo lang Een flesje bevat 30 ml. en kost 5 euro. Met een tweewekelijks kuurtje gebruiken zoonlief en ik samen 20 ml. Als dit op is, ga ik maar ook de tabletjes kopen. Om de paar maanden is het toch weer raak (ondanks goede hygiene.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

21-10-2008 om 11:59

Bewaren

Ja hoor, het is geopend 6 maanden houdbaar (maar tegen die tijd is het al lang op

mammavan2meiden

mammavan2meiden

22-10-2008 om 22:30

Hoe weet je dat je kind wormpjes heeft?

Hoi,
Zit mee te lezen. Jongste klaagt over jeuk aan de billen. Heb gekeken naar haar billen, niks bijzonders te zien. Hoe weet je of je kind wormpjes heeft? Ontlasting nakijken gaat lastig, we hebben van die plons WC's.
Groet,
Berber

Wormpje

Great Minds Think Alike... oftwel: we dachten hetzelfde

anne

anne

25-10-2008 om 21:45

Rauw ui

Nog een tip tegen wormen: rauwe ui eten. (met bijvoorbeeld ketchup en fijngesneden augurk) helpt uitstekend.
Na het innemen van de eerste pil duurt het trouwens nog een paar dagen is mijn ervaring voor de wormen weg zijn. Dit is dus normaal. Zelfs kan er op een gegeven moment een klont wormpjes uitkomen. Ja klinkt heel vies. Wij hadden vorig jaar zomer bijna allemaal wormen, ben er ook behoorlijk gek van geworden, liep de hele dag met unicura achter iedereen aan te rennen. Toen mijn zoontje het deze zomer weer had kon ik er een stuk relaxter mee omgaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.