Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polly de ontaarde moeder

Polly de ontaarde moeder

23-10-2008 om 18:01

Kind wil geen antibiotica

Gisteren was ruud ( ruim 2) gevallen en had toen bloed uit zijn mond, wij zagen geen wondje. vannacht wel 10 keer gillend wakker geworden, liet zich niet troosten had alleen maar pijn en au en oh. Op paracetamol sliep hij wel, maar even.
Vanmorgen naar de huisarts, nee mevrouw geen wondje te zien, u kind heeft echter wel een gigakeelontsteking. En vlekjes (?) op zijn amandelen. Goh wat voelde ik me een goede moeder zeg. Kind had keelontsteking en ik had niks in de gaten, wij dachten dat hij huilde van pijn in zijn mond door een wondje.
Nu heeft de arme schat antibiotica maar die wil hij niet zomaar innemen ( vloeibaar, 5 ml 3 maal per dag) we proberen het door zijn eten/drinken te doen, maar zo gauw hij proeft wil hij niet meer. Onder dwang met een spuitje er in. Daarvan gaat hij overgeven. Hij heeft in middels ook al diaree dus al met al loopt de antibiotica er harder uit dan erin.
Straks is het flesje al leeg? zo kan ik toch die kuur niet afmaken? Kan ik gewoon nog een flesje krijgen? denken jullie?

nou ja, behalve dat ik het even van me af wilde schrijven, iemand nog tips om die 5 ml er in te krijgen?

ps het is niet vies hoor, gewoon sinasappelsmaak ofzo

groet, polly de ontaarde moeder....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

23-10-2008 om 18:37

Het is wel vies!

Dergelijke drankjes zijn echt heel vies,dat weet ik als 42 jarige nog uit mijn kindertijd.....ik ben heel blij dat mijn kinderen de leeftijd hebben dat ik tenminste uit kan leggen waarom het moet,en dan nog moet ik l*llen als brugman....bbrrr....vieze zooi!
Sorry,geen tips....
Groetjes,Bastet

Over op tabletten

Als het drankje niets is, dan snel overstappen op tabletten.
Hier gaan drankjes vreselijk, maar tabletten zijn totaal geen probleem.

Inge N

Inge N

23-10-2008 om 20:26

Net klaar

Hier is de kuur net klaar. De eerste twee dagen was een ramp daarna ging het bij dochterlief 2,5 goed. Wat ik deed wanneer ik alleen was, was dochterlief in de kinderstoel. Lepel klaar. Hoofd achterover en in de wangzak legen. Dit is steeds goed gegaan. Diarree schijnt erbij te horen.

Michaela

Michaela

23-10-2008 om 20:30

Door een danoontje

De enige manier waarop ik hier antibiotica naar binnen krijg is door het door een danoontje te doen (en dan vooral NIET te vertellen dat het er door zit!). Dat krijgt ie normaal ook nooit.

Zoonlief staat alleen wat verbaasd te kijken dat hij ineens 3x per dag een danoontje krijgt..

Gewoon een danoontje potje vullen met yoghurt, limonade en medicijn werkt overigens ook

Enige probleem is dat

Carolien

Carolien

23-10-2008 om 20:38

Tot nog toe

geen herkenning: mijn oudste twee kinderen waren dol op de drankjes. Ze lustten er wel pap van, dus dat spul ging grif op. Gelukkig hadden ze het niet vaak nodig. Jongste van 15 maanden heeft gelukkig nog nooit een ab kuur gehad, dus wat dat betreft staat ons misschien nog wel wat te wachten.
Maareh, van vroeger kan ik mij herinneren dat heel veel antibiotica niet met melk of melkproducten gebruikt moeten worden, omdat dat de werkzaamheid negatief beïnvloedt. Moet je dus wel even naar kijken, of dat voor de ab van jouw kind ook niet het geval is. Anders lijkt dat nepdanoontje me werkelijk een geweldig idee.
Groetjes,
Carolien

Inge M

Inge M

23-10-2008 om 20:43

1x per dag

Er bestaat ook antibiotica die je maar één keer per dag hoeft in te nemen, 3 dagen lang. Dat scheelt een stuk.
Wat hier ook goed hielp was een dropje beloven als het op was. Of iets anders dat hij helemaal lekker vindt.

amk

amk

23-10-2008 om 21:10

Mjamm

mam, mag ik nog een beetje? Reactie van mijn dochter.
verdeel ze goed over de dag. 8-16-24 uur. Die van 24 uur kun je dan waarschijnlijk aan een slapend kind geven.
Ik zei altijd tegen mijn dochter, mond open, mond dicht, slikken. en op comando ging dat goed. Ze werd er niet wakker van. Misschien scheelt dat al 1 krijspartij.

Verder komt die diaree mij helemaal niet bekend voor, maar je hoort het vaker.
Misschien is er ook een andere smaak van het drankje. En als je uitlegt waarom je nog een flesje wilt is dat vaak wel te regelen. Bel anders de huisarts voor een extra recept. Wij waren een keer de antibiotica vergeten maar hadden wel andere medicijnen van onze dochter mee op vakantie. Bij de apotheek in ons vakantie dorp hebben ze de huisarts gebeld die er niet was, want vrijdagmiddag. En toen de apotheek,en we kregen zo een flesje mee, tegen contante betaling, maar dat vond ik logisch.

groet,
Angela

Guinevere

Guinevere

23-10-2008 om 21:16

Pure siroop

Doe de portie in een glaasje en meng het met pure limonadesiroop. Hier was het een knaller! Zoon (wel 6) vond het jammer dat ie niet meer mocht, terwijl hij het "puur" na één toediening dreigde te weigeren.
Polly, je hoeft je toch niet al te ontaard te voelen, wie zit er nu de hele dag in de keel van zijn kind te kijken? En je bent toch bij de arts geweest? Prima dus.

Tango

Tango

23-10-2008 om 22:12

Vla

Bij mijn dochter vermengde ik de antibiotica altijd met een bakje vla. Het ging er dan goed in. Heel wat kuren heb ik zo bij haar naar binnen gekregen. Ze had er trouwens nooit verschijnselen als diarree bij.
Mijn zoon echter, had maar een keer een antibiotica nodig. Geen idee meer hoe ik die aan hem gaf, w.s. ook met vla. Hij kreeg wel extreme diarree en na afloop van de kuur ook nog vlekjes over zijn gehele lichaam. Bleek hij dus allergisch te reageren op de antibiotica, volgens de huisarts. Ik wil je niet bang maken, maar zou het toch in de gaten houden. Bij allergie mag je de antibiotica nl. een volgende keer niet meer krijgen omdat de reactie dan nog heftiger kan zijn.

Tango

Tango

23-10-2008 om 22:14

Bij voorkeur roze

Mijn dochter had altijd de voorkeur voor de roze vla (frambozensmaak) Deze is van zichzelf al mierzoet, dus dan proef je de antibiotica nauwelijks.
Normaal koop ik deze vla nooit, vind het zelf niet te eten, maar dus alleen voor het innemen van de antibiotica.

toja

toja

24-10-2008 om 16:38

Eten

Hoi,
las iets over diarree? Als het een bijwerking is van de kuur dan kan het helpen er iets bij te eten. Dat was bij mijn dochter namelijk het geval. Het drankje was hier geen probleem (Mmm lekker!). Ik gaf haar vaak een stukje ontbijtkoek erbij (ook 's avonds). Daarna geen diarree meer gehad.
Sterkte met je zoontje.
Toja

Polly Shearman

Polly Shearman

24-10-2008 om 20:13

Bedankt

voor alle tips, wat nu uiteindelijk werkt is het vermengt met pure siroop met een spuitje in zijn keel spuiten. Zo zielig, hij heeft vast een hekel aan ons. Hij is nog gewoon te klein om uit te leggen dat hij het nodig heeft om beter te worden.
Bedankt !!

groet, polly

Guinevere

Guinevere

24-10-2008 om 21:17

Ach polly

Ach Polly, onze dreumes heeft ook elke dag een hekel aan ons! Niet met antibiotica deze keer, maar met elke dag in de houdgreep genomen worden om zijn tanden te kunnen schrobben....
Maar gelukkig dat het nu toch naar binnen gaat, hopelijk knapt ie snel op.

Polly Shearman

Polly Shearman

25-10-2008 om 14:14

Nog meer advies nodig

Sinds gisterenavond gaat het inmenen van het spul dus redelijk goed, maar daarvoor is veel uitgespuugd of weggegooid omdat het met de vla mee toch niet mee naar binnen ging.
De kuud moesten we afmaken maar heeft hij zo niet Te weinig binnen? omdat er al een hele boel verloren is gegaan?
Zal ik maandag om meer vragen? bij de huisarts?

en ik kreeg van iemand de tip om na deze kuur, hem PRObiotica te geven, zodat zijn lijfje zich weer kan herstellen, is dat wat?
Hoe denken jullie daarover?

groet, polly ( hij eet alleen zachte stukjes brood, en drink af en toe een slokje water)

Ook in danoontje

Ik kreeg het toen ook alleen maar naar binnen als het in een danoontje verstopt zat. Dan moest het ook nog de aardbeiensmaak zijn, want in die andere viel het te zeer op.

Ook hier duurde het even eer ik een oplossing had gevonden. Om het uitgespuugde te kunnen vervangen, had ik een nieuwe portie gekregen van de huisarts (recept) zodat ze toch de juiste hoeveelheid binnen kreeg.
(gelukkig kon deze antibiotica in melk/danoontje worden opgelost, dan kon niet met alle soorten).

met Pro biotica heb ik geen ervaring.

amk

amk

25-10-2008 om 20:46

Wel nieuwe halen

want door de kuur goed af te maken doodt je ook de sterke bacterien die anders weer uit kunnen groeien, en dan natuurlijk veel moelijker omzeep te helpen zijn.
De watjes zijn nu weg, de ettertjes zijn er nog en die moeten ook nog weg.

Bel maandag de huisarts even voor een extra dosis wegens inname problemen. Overleg gelijk even of er misschien een andere smaak beschikbaar is.

groet,
Angela

Jesse_1

Jesse_1

25-10-2008 om 22:55

Aha antibiotica!

Even overleggen met de huisarts, AB-kuren worden standaard iets langer gegeven dan strikt noodzakelijk om zeker te zijn dat het genoeg is. De arts moet dus beoordelen of het bij Ruud al afdoende is geweest.
In het algemeen: niet alle AB-kuren smaken hetzelfde, ofwel even vies . Een half jaar geleden hebben we eens stuk of 3 (of was het 4) verschillende kuren binnen het gezin gehad en de onwil hiertegen was duidelijk verschillend.
En wat het innemen 's avonds betreft (amk zei het geloof ik?): hier moest ik juist wèl zoonlief wakker maken, half slapend VERTIKTE hij het om de AB in te nemen omdat hij alleen half kon beseffen dat het vies was, ik zette hem dus op zijn voeten en liet hem naar de wc lopen en plassen, waarna hij min of meer wakker was en de AB wèl wilde innemen. (Het duurde even voor ik hier achter was, daarvoor dráma's om de AB er 's avonds in te krijgen!).
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.