Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anoniem

anoniem

29-07-2011 om 22:18

Kindje van nichtje 3 dagen oud wil plots niet drinken en beentjes staan niet goed,is dit herkenbaar?

Pfff moet het even kwijt een nicht van mij is 3 dagen geleden bevallen van een zoon,die op het eerste gezicht
gezond leek!
Ze zijn vanmiddag naar het ziekenhuis gegaan,want hij wilde niet drinken aan de borst(eerste instantie dacht ik aan spruw)
Nu hoor ik net dat de beentjes niet goed liggen,waar kan dat op wijzen en is dat dan de vk of kraamhulp
niet eerder op gevallen van die beentjes,of kunnen die
plots anders gaan staan?
Pfff moetst het even kwijt,ik heb zelf 3 gezonde kleine
kinderen en hun hebben de eerste en nu hoor ik dit!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zorgen

Dat moet een hele schrik zijn. Maar er kunnen veel redenen zijn waarom een kindje ineens niet wil drinken. De meesten gaan vanzelf weer over. Gelukkig zijn ze in goede handen en kan er iemand naar de beentjes kijken.
Maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je pas bevallen bent, een eerste kind, en dan direct zo'n zorgen. Hopelijk wordt de puzzel snel gelegd en weet iedereen wat er aan de hand is en wat je kunt doen.

anoniem

anoniem

30-07-2011 om 12:35

Pfff hij gaat het waarschijnlijk niet redden!

Pfff,mijn moeder smst me net,dat hij het waarschijnlijk niet gaat redden!
Ongelooflijk,de eerste paar dagen lijkt het gezond en drinkt het aan de borst,plots drinkt hij niet meer en
blijken zijn beentjes niet te werken en zuurstof(weet niet of mam bedoeld dat hij aan de zuurstof ligt,of die tekort had,of is het logisch dat je eraan worrdt gelegd als je die tekort komt,ik ben even van de wap...
Wat moet ik dan blij zijn met 3 kleine gezonde kinderen,hoewel ik er 1 heb die met 6 maanden meningitus heeft gehad,maar daar gelukkig goed is uitgekomen,maar pffff zo krijg je een sms van je nicht,
Vandaag is onze zoon geboren 51 cm en 432 gram en dat het goed en snel is gegaan en dat ze superblij zijn.......
Pfff kan het nog niet bevatten!

anoniem

anoniem

30-07-2011 om 12:36

Ik bedoel dat het zomaar ineens anders kan zijn na enkele dagen

ik bedoel dat je er niet bij stil staat,dat het ineen keer allemaal in enkele dagen anders kan zijn!

Zorgen

Wat zullen die ouders en je moeder in de zorgen zitten, en jij erbij. Je realiseert je inderdaad, gelukkig maar, niet vaak hoe kwetsbaar die kleintjes zijn.
En het zijn cliche's maar inderdaad dankbaarheid als ze wel gezond zijn.
Wat treurig allemaal. Het klinkt wel alsof er veel steun van de familie is en dat is al fijn om te horen.
En nog steeds de hoop dat het allemaal goed komt.
Maar wat een zorg zeg.

anoniem

anoniem

31-07-2011 om 11:57

Ja idd,dank je voor de reactie,hij lag in kritieke toestand mar

Dank je,hij is buiten levensgevaar,maar er volgen weken van onderzoek om te kijken wat voor afwijking hij heeft!
Het is in ieder geval iets neurologisch,ongelooflijk
er is een scan van zijn hersentjes gemaakt en die was wel goed,dus ben benieuwd waar het vandaan komt en wat het is,maar het zal altijd een zorgenkindje blijven!
(pas is mijn oma overleden,demoeder van mijn nicht en de zus van haar vader heeft een hersentumor is as bekend,die maken het mee)
En mijn schoonmoeder(56) heeft 2 weken geleden een vermoedelijke herseninfarct gehad,maar bij een scan was er niets te zien,dus is de bloedprop of weggeschoten of geslonken of zo,want die dag praatte ze verward en liet dingen vallen en gelukkig kwam dokter s'middags en gaf bloedverdunners(hoewel je nooit zeker kunt zeggen of die haar geholpen hebben,maar lijkt me wel!
Haar broer heeft een infarct gehad en is erg vergeetachtig en veranderd in zijn gedrag...
mij schoonmoeder had geen bloeding gehad erbij,daar eeft ze ook geluk bij gehad,maar ze heeft toch een kla gehad en is erg moe steeds,maar ik ben benieuwd of ze nog op mijn kinderen kan passen,ze vindt het niet leuk als ik dat zeg,maar ik zei over 3 weken moet ik weer werken en stel dat het niet lukt moet ik kijken of er plaats is bij de bso ofzo(ik heb 2 kids van 7 en 5,maar ook 1 van 10 maanden en de oudste kunnen al zelfstandig dingen doen,maar de jongste ben ik wel voorzichtig mee!
Nu ga je pas beseffen als alles zo dicht bij komt,
dat hoe jong je ook bent we allemaal kwetsbaar zijn,ik moest het gewoon even kwijt,lucht me op...

anoniem

anoniem

31-07-2011 om 11:59

Excuses toetsen zijn niet allemaal goed

excuses toetsen zijn niet allemaal goed!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.