Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

minimam

minimam

11-02-2012 om 12:06

Klein randje van tand af, moet ik daar iets mee?

Gister at ik kip en ik kauwde per ongeluk op een stukje bot. Na het eten merkte ik een klein scherp randje aan 1 van mijn voortanden onder. In de spiegel is het nauwelijks te zien. Er is een heel klein hoekrandje vanaf. Niemand ziet het meteen, zo klein is het. Maar ik voel het dus wel met mijn tong.
Moet ik hier iets aan laten doen? Kan er iets aan gedaan worden of doet de tandarts niks.
Ik heb enorme angst voor de tandarts, dus ik zou liefst niks doen. Maar goed, als het wel echt moet, omdat het anders slecht is voor die tand qua gaatjes etc. dan wil ik toch maar gaan. Voor het helemaal ernstig wordt en ik er niet meer onderuit kan om tegaan. Wie heeft hier ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

11-02-2012 om 13:01

Wel even gaan

tja, dat is natuurlijk moeilijk te beoordelen vanaf een scherm. Als het echt een heel klein hoekje is dan doet de tandarts er waarschijnlijk niets mee, alleen een beetje glad slijpen zodat het niet scherp is. Maar ik zou wel even laten kijken dus.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-02-2012 om 13:55

Slijpen

Ik denk dat de tandarts het alleen even bijslijpt om het scherpe randje eraf te halen. Denk dat je er ook mee kunt wachten tot je reguliere afspraak. Of je belt even om advies.

Mamvantwee

Mamvantwee

11-02-2012 om 14:06

Of je doet niets

Kan ook. Ik heb ook ooit een stukje van een voortand afgebroken (beet op de vork) en laatst nog is er een stukje van mijn hoektand afgesplinterd. Niks mee gedaan. Het scherpe randje slijt vanzelf, het is na een tijdje niet meer scherp.

Overigens toen ooit mijn halve kies afbrak, ben ik (na het weekend ) wel even langs de tandarts gegaan....maar dat is van een heel andere orde. Tja, ik heb helaas geen sterk gebit.

Groet, Mamvantwee

Niks gedaan

Ik had ook opeens een heel scherp randje aan een kies. Met je tong lijkt het al gauw heel wat, hoor. Heb gewacht tot reguliere controle, er was idd een miniem randje af, maar er hoefde niets mee te gebeuren. Ik zou het ervan af laten hangen of je er last van hebt.

Niets gedaan

de meeste keren, heb helaas nog al eens dat er iets afbreekt.Het voelt met je tong vaak heel groot.
Alleen als het vervelend scherp was heb ik zelf wel eens gevijld.De grotere stukken heb ik wel meteen laten repareren.

+ Brunette +

+ Brunette +

12-02-2012 om 13:53

Ook

Niets aan gedaan. Het werd in de loop der jaren vanzelf minder scherp. Volgens mij vormt zich vanzelf een laagje glazuur maar dat zou je een tandarts moeten vragen of misschien is het ook wel op google te vinden.

Hombre

Hombre

13-02-2012 om 16:56

Afbrokkelen

Ik had het ooit eens bij een voortand. Maar daar begonnen stukjes van af te brokkelen. Toen maar bij laten vijlen. Probleem opgelost (langdurig).

Die irritante iphone/ipad handtekening kan ook uit! Settings/OO/Handtekening

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.