Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

IMama

IMama

02-01-2021 om 13:07

Kleine aambei

Ik heb sinds ongeveer 2 weken een kleine aambei die soms ook even weg is. Ik heb nooit harde ontlasting en hoef nooit hard te persen. Ik heb er geen pijn aan, het voelt soms even wat raar en bij het afvegen zie ik soms een spoortje bloed. Dit is voor het eerst, ik weet niet wat ik ermee moet. Gaat dit vanzelf weer over?

Marie

Marie

02-01-2021 om 13:38

Zalfje

Bij mij helpt het om dan een paar dagen met Hamameliszalf van Dr. Vogel te smeren.
Vind ik zelf beter helpen dan Sperti enzo.

Zwangerschap

Ik had het in de eerste jaren na zwangerschap. Niet vlak na de bevalling maar wel wat later.

https://www.24baby.nl/geboorte/herstel-na-bevalling/aambeien-na-bevalling/

Ik ben er destijds in het buitenland mee naar de arts gegaan en kreeg een pijnstillend zalfje of zoiets.

Het komt vaker voor vanwege de druk op je lichaam door zwangerschap en bevalling. En gaat meestal vanzelf weer over. Bij mij ook. Het bleef bij een eenmalige episode.

En anders overleg je met je huisarts.

IMama

IMama

02-01-2021 om 17:18

Bedankt

Ik heb de zalf gekocht, eens kijken wat dat doet.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-01-2021 om 19:54

Curanol

Ik heb hier ooit bij een flinke aambei de tip gehad om Curanol zalf èn tabletten te gebruiken.
Dat hielp erg goed.
De aambei heb ik (sorry, onsmakelijk) uitgeknepen en na zalf en tabletten nooit meer last gehad.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-01-2021 om 12:58

Niet uitknijpen

Ik zou er zeker niet in gaan knijpen. Het is een stukje van je darmwand dat naar buiten komt zakken, dus als dat stuk gaat kun je nog een ontsteking krijgen o.i.d. Je kunt hem wel naar binnen duwen, als dat lukt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.