Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kleine rode bultjes

Vanmorgen ben ik opgestaan met allemaal kleine rode bultjes, vanaf boven mijn borsten tot nek. Ze zaten er, maar had er verder geen last van.
Nu echter jeuken ze en schreinen ze en breiden zich uit over de buik en op en tussen de schouderbladen. Tussen de schouderbladen heb ik het gevoel alsof ik lichtjes verbrand ben door de zon (maar dat kan niet.)

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik kan morgenochtend pas de huisarts bellen, kan hem nu alleen voor spoedgevallen bereiken en ik voel me nu geen spoed geval.

Alvast bedankt
Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

03-01-2011 om 15:32

Allergie?

nieuw nachthemd? iets "vreemds" gegeten? ander was-middel/verzachter.
Haal bij het Kruidvat/drogist/apotheek een recept-vrij antihistaminicum, en kijk of het helpt.

Puck

Puck

03-01-2011 om 15:34

Klinkt als netelroos

Dit klinkt als netelroos, galbulten, urticaria. Ziet eruit als of je in de brandnetels gevallen bent (google maar eens op afbeeldingen van netelroos) en is vaak een allergische reactie. Soms is de oorzaak te achterhalen, maar in veel gevallen dus ook niet.

Hou 't in de gaten

Zo begon het bij mij ook. Eerst een paar weken geleden en dat verdween vanzelf en toen vorige week in alle hevigheid. Eerst rode bultjes plaatselijk, toen hele jeukende rode plakkaten over mijn gehele lijf en uiteindelijk een vreselijke rode kop (ook een verbrand gevoel). Ik was net op tijd bij de dokter want ik was niet ver van een anafylactische schock (bloeddruk was al alarmerend laag). Ik weet nog steeds niet waar het door kwam, maar daar ga ik echt wel achter komen.

Allergie en feestdagen

Wat anders kan zijn is bijvoorbeeld garnalen eten of oliebollen van een kraam waar ze pindaolie gebruiken. Logeren in beddegoed van een ander met ander wasmiddel. Een nieuw parfum of deo gebruiken voor de feestelijkheid. Mogelijk dat er nog meer feestdagen gerelateerde incidenten zijn. Die kunnen mogelijk de oorzaak zijn.

Verbrand gevoel ? koorts ook?

Hoi,

dit heb ik twee jaar geleden gehad. Op zondag rode uitslag en het gevoel verbrand te zijn, maar niet in de zon geweest. Later koorts en de volgende morgen een totaal opgezwollen tong. Geen allergie, maar in mijn geval was het roodvonk. Komt alleen niet vaak voor.

Pham

Pham

05-01-2011 om 11:55 Topicstarter

Uitslag (letterlijk en figuurlijk )

Inmiddels bij de huisarts geweest en het is toch een allergische reactie op iets. Op wat?? Geen idee!!! Heb geen rare dingen gegeten of andere producten gebruikt. Heb nu antihistamine gekregen. Als het weer terug komt moet ik gelijk contact opnemen met de huisarts, dan is uitzoeken waar allergie vandaan komt nodig. Het kan een combi zijn, moe en voelde me al niet lekker.
Thanx voor de reacties

Gr Pham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.