Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

buzz

buzz

26-09-2009 om 16:46

Kleur oorsmeer

het valt mij op dat mijn zoontje altijd vrij veel donkerbruin oosmeer heeft. Ik maak zijn oren niet schoon aan de binnenkant hoor, maar ik denk wel 2 a3 keer per week aan de buitenkant bij de ingang van zijn oor in zijn oorschelp, echt een vies donkerbuin kleurtje. dat van mij is altijd geel, en mijn dochter die heeft nooit oorsmeer aan de buitenkant (ranzig maar goed) weet iemand of dat normaal is, kan die kleur en de hoeveelheid van mens tot mens zo verschillen? of zou er iets met de oren van mijn zoontje zijn? Ik vergeet het altijd te vragen bij de huisarts als ik daar ben, en tja hij klaagt niet over oorpijn en kan wat ik zo ervaar goed horen. Maat toch houd het me soms bezig.
alvast bedankt groetjes buzz

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zus

Zus

26-09-2009 om 17:04

Oxidatie

Ja hoor, oorsmeer kan bruin tot zelfs zwart zijn. Hoe langer het in de gehoorgang gezeten heeft, hoe donkerder het wordt door oxidatie, een soort roestproces. Hij heeft gewoon roestig oorsmeer! Blijkbaar duurt het bij hem langer voordat het naar buiten komt.

koentje

koentje

27-09-2009 om 23:51

ik heb anders de ervaring dat na oorontsteking het oorsmeer zo'n bruine kleur heeft met een sterke geur...

Hier ook vaak. Mijn middelste zoon heeft veel oorsmeer en bij hem is het ook vaak bruin. Arts heeft wel eens om een of andere reden in zijn oren gekeken en nooit iets gezegd over zijn oorsmeer, dus ik denk inderdaad niks aan de hand.
Wat grappig, Zus dat oorsmeer kan roesten, nooit geweten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.