Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kleuter heeft diarree

Vraagje: mijn zoontje (4) heeft al 5 dagen erg dunne ontlasting. Het ziet er niet echt uit als diarree maar meer op een kleine kattendrolletjes en heel zacht. Hij krijgt ineens pijn in z'n buik en het komt er ook nogal explosief uit, gepaard met veel gerommel in z'n buikje en winden. Eenmaal naar de wc geweest gaat het wel, maar na 2 uur herhaalt het zich. Vanochtend belde m'n man dat hij al een kwartier op het potje zat en het was nu echt wel erg dun. Moet ik hiermee naar de dokter? Ik probeer te letten op wat hij eet: gisteren worteltjes met pasta, een paar chocolade eitjes, een rijstewafeltje en een ijsje. Veel eet ie niet en ik heb al wit brood gekocht ipv bruin. Hij is nogal moeilijk met medicijnen. Ik heb al enterol in huis, een poedertje wat ik oplos in een glaasje water maar dat wil ie dus niet. Wat nu? Moet ik een HA raadplegen of heeft er iemand een goede tip? Tot hoe lang mag een kindje zulke dunne ontlasting hebben?
thanks voor antwoord....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

13-04-2009 om 18:11

Opeens?

of vaker last van? als het vaker is moet je letten op niet teveel suikers en dingen zoals appelsap. Daar reageren kinderen vrij heftig op.
Als het ineens is heeft ie wellicht een virusje en dat kan je wel een tijdje aankijken zolang hij goed blijft drinken. Biedt hem vezelrijke voeding aan, niet teveel melkproducten en niet teveel suikers (zoals zoete sapjes).
Dus juist wel bruin brood, vezels zijn altijd goed.
Suk6

Vic

Vic

14-04-2009 om 16:53

Volle melk en boter

Bij mijn kinderen gaat diarree meestal over als ik een paar dagen volle melk geef en wat boter door hun eten. Ook heb ik gemerkt dat lichtbruin brood dan beter wordt verdragen dan volkoren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.