Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jip

Jip

27-09-2016 om 08:25

Klikgebit

Zijn er hier personen die ervaring hebben met een klikgebit of implantaten. Graag zowel goede als slechte ervaringen en redenen waarom je het niet of juist wel moet doen.

Vogel

Vogel

27-09-2016 om 09:24

Prima

Ik heb een implantaat voor een kies en dat bevalt prima. Het is een nogal lang trjaject en ik heb ook heel wat uurtjes in de tandartsstoel doorgebracht maar het zit al jaren en ik merk er niets van.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2016 om 10:24

Jip

Ik werk inmiddels niet meer voor een verzekeringsmaatschappij, maar ik weet wel dat je eerst toestemming moet (laten) vragen voor implantaten en bijbehorend klikgebit als je het wilt laten vergoeden. Ik geef het maar mee. Dus jij of de tandarts moet een offerte doorsturen ter beoordeling. Dat valt dan wel onder eigen risico, maar dat is altijd minder dan die duizenden euro's die alles bij elkaar gaat kosten.

Puck

Puck

27-09-2016 om 10:42

niet zelf maar wel in mijn omgeving

Zelf heb ik nog een prima gebit maar in mijn omgeving zijn er wel een paar mensen die een klikgebit hebben. Hun ervaringen zijn allemaal ronduit slecht.
Mijn schoonvader had altijd ontstekingen en pijn en bij een collega en zijn vrouw paste het niet en konden ze na jaren tobben nog steeds geen hard broodje afhappen.

Niet

Ik heb juist een aantal mensen met goede ervaringen met een klikgebit in mijn eigen omgeving. Omdat ik een slecht passend ondergebit had, het ondergebit ging altijd wandelen als ik ging eten zodat ik het dan maar in mijn zak moffelde, leek een klikgebit onder, mij wel de oplossing.
Ik heb een jaar met de zorgverzekering overhoop gelegen over de vergoeding, ik had mijn eerste gebit ooit zelf betaald omdat het een acuut probleem werd en ik kon het van de belasting aftrekken, en daardoor voldeed ik niet aan het 'protocol'.
Inmiddels heb ik een nieuw gebit bij een andere tandtechnieker en dat zit van het begin af aan perfect. Ik kan er alles weer mee eten wat voorheen een gedoe was. Appels, nootjes, en spareribs.
Dat is wel even wennen waar je dan kracht zet maar na enige oefening gaat het perfect. Ik heb wel soms wat 'spierpijn' als ik het gebit een lange dag in heb gehad, dan ben ik blij als ik het uit kan doen.
En ik begrijp dat een klikgebit ook weleens negatief kan uitvallen.

Kosten

Het kostte overigens wel wat. Uiteraard je eigen bijdrage van 385,- of meer als je een budgetpolis hebt en een eigen bijdrage van 250,- euro.
En dan nog een eigen bijdrage van zo'n 25 procent van de kosten voor de tandtechniker e.d. Dit kan (deels) in een aanvullende verzekering zitten.

Jip

Jip

27-09-2016 om 15:02

Dank

Dankjewel voor de info. Mijn ondergebit past slecht en ik ben al een jaar aan het twijfelen, wel of geen kliksysteem. Ik weet helaas van de kosten, maar mijn tandarts denkt dat het deel dat wel vergoed wordt ik ook vergoed krijg. Los daarvan vind ik het overigens belachelijk veel geld, het deel wat je sowieso zelf moet betalen. Alsof een goed passend kunstgebit een luxe is?
AnneJ begrijp ik het goed dat je alleen een nieuwe onderprothese hebt, dus zonder kliksysteem?

Heel gebit Jip

Ik heb een heel nieuw gebit zonder kliksysteem.

40er

40er

27-09-2016 om 21:05

Niet zelf

Maar mijn vader en schoonmoeder wel. Althans, mijn vader heeft er 1 en is super tevreden. Bij mijn schoonmoeder kon het niet, haar kaak was er niet geschikt voor. Kan dus ook nog!

Klikgebiit

Ik heb sinds vorige week mijn klikgebit gekregen, voor de vakantie kreeg ik mijn schroeven in mijn mond die eerst moesten inhelen. Nu heb ik wat drukplekjes dus moet nu dadelijk nog even langs voor mijn gebit, en dan zit het weer als een huis. Zit stuk beter dan met gebroken en afgebrokkelde tanden die ik had door mijn medicijnen die ik slikte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.