Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

27-11-2018 om 10:32

Kloven in voeten

Mijn man heeft diepe kloven in zijn voeten. Welke zalf is geschikt voor zijn voeten?
Hij heeft al meerdere geprobeerd, ondermeer Gehwol. Gehwol was niet echt succesvol.

Sukke

Sukke

27-11-2018 om 11:58

Helpt

Het helpt enkel het eelt zachter te maken en je moet het dagelijks volhouden.
Verder kan een bezoek aan de pedicure wonderen verrichten. Ik mag binnenkort ook weer.

Krisje

Krisje

27-11-2018 om 12:01

Smeren, smeren, smeren

Dat is in elk geval om kloven te voorkomen volgende keer. Er bestaat hielklovencreme van Scholl, die vond ik wel fijn. Maar ik zou eerst naar een pedicure gaan.

Scholl

Als het om hielkloven gaat zou ik inderdaad die creme van Scholl proberen. K+ of zoiets, iets met een K in elk geval. Helpt goed, maar het is wel een kwestie van consequent volhouden.

Groeten,

Temet

pedicure

die haalt dan t meeste eelt weg waardoor de zalf beter kan intrekken.

Evenie

Evenie

27-11-2018 om 19:30

Eucerin

Ik ken 't. Eeltplekken die uitdrogen en kloven en scheuren veroorzaken. Heel pijnlijk! Thuis smeer ik wel eens, maar laatst op vakantie was ik klovenzalf vergeten. De apotheek ter plaatse raadde voetcreme van Eucerin aan. Zit 10% urea in, dat is het spul dat eelt zacht maakt. Gekocht, elke dag voeten ingesmeerd en binnen de kortste keren kloven-vrij! Wel insmeren voor t naar bed gaan; je krijgt er gevaarlijk gladde voeten van..

Eerst eelt verwijderen

Ik had vroeger ook last van kloven maar ook van eelt. Dit is echt zaak voor de pedicure: hij/zij haalt de dikke lagen eelt zachtjes weg, en dan inderdaad beginnen met zalf inmasseren.Het liefst s'avonds en dan met sokken aan slapen. Na een week heb je baby voetjes.
Sini

wat ik ook wel zelf doe

ik vijl mn voeten met een stukje schuurpapier. Steeds weer een nieuw stukje om een houten blokje gevouwen. Wie weet is dat een idee, . Heb zelf niet veel eelt maar af en toe een randje. Manlief hier doet dit ook wel eens, no way dat ie naar pedicure gaat
Maar als t echt veel eelt is .dan zou ik t wel aanraden om te gaan.

Guppie

Guppie

28-11-2018 om 00:13

Vitamientjes

Zorgen voor wat extra voedingsstoffen, zoals vitamine A, kan helpen. Dat soort problemen begint namelijk van binnenuit, waardoor smeren maar deels helpt. In Membrasin zitten diverse vitaminen en vetzuren, die helpen bij slijmvliezen en huid. Ook gammalinoleenzuur, zoals in teunisbloemolie, is goed voor hormonen en huid. Duindoorn handcrème helpt ook de huid wat te verzachten maar niet door er een laagje op te leggen, zoals glycerine.

Sukke

Sukke

28-11-2018 om 00:33

Dus

Als je jeuk hebt zul je moeten krabben, dus: pedicure en dan smeren.

Zorgen dat je niet, zoals ik door mank lopen, 1 deel extra belast scheelt ook.

kaasje

kaasje

28-11-2018 om 07:09

buitenuit

Dat soort problemen kan ook van buitenuit veroorzaakt worden. Hier heb ik jaren getobd met kloven die steeds pijnlijker werden. Pas toen één van mijn kinderen allergisch getest werd voor een vulstof voor rubber viel het kwartje. De hele zomer liep ik dag in dag uit op Teva's, met zo'n rubberen zool.

Sinds ik een ander merk sandalen koop is de eeltgroei binnen de perken, en zijn dus ook de kloofjes veel gemakkelijker te voorkomen.

40er

40er

28-11-2018 om 07:48

Idd

Smeren smeren smeren!
Eerst het overtollige eelt (laten) verwijderen en dan goed smeren!

Bellefleur

Bellefleur

28-11-2018 om 08:55

Duidelijk

Smeren dus. De afspraak met de pedicure is gemaakt, ik hoop dat hij ook advies voor een goede zalf van de pedicure krijgt. En ondertussen koop ik Scholl en eucerin voor hem. Dank!

Compeed

Ik vond de compeed ruwe en schrale hielen crème zo fijn; het trok snel in de huid en de huid voelde zo zacht aan.
Jammer dat het zo moeilijk te verkrijgen is; het ligt niet meer in de winkels. Sommige pedicuren geven aan er mee te werken. Vraag eens aan je pedicure of je via haar een tube kan bestellen want het is echt fantastische spul.
Ik vind de andere crèmes vaak zo vettig aanvoelen.

OND

OND

28-11-2018 om 15:58

Niets "smeren, smeren, smeren".

Eerst en vooral een goed pootonderhoud: de eeltlaag zo dun mogelijk houden. Daarmee zijn de meeste problemen al van de baan. En als er al zalf nodig zou zijn: de goedkope uiercreme die ze in elk tuincentrum verkopen.

Evenie

Evenie

28-11-2018 om 16:24

Pootonderhoud

Mijn pootonderhoud wordt gedaan door een professional.. en desondanks kunnen de drukplekken nog scheuren OND.. Vooral zomer's als je voeten lekker uitdrogen door op blote voeten lopen, veel douchen en zeewater. Zoals ik al schreef; heel pijnlijk. En niet leuk op je zomervakantie. Dus wel smeren smeren smeren. Preventief.

Flanagan (compeed)

Zou dat ook wat zijn voor hardnekkig schrale, eczematische handen? Ik vind lanette en aanverwante spulletjes zo enorm plakkerig.

Anneque

Ik denk het eigenlijk welomdat het snel intrekt, goed insmeerbaar is, fijn voor massage van de huid en niet onaangenaam stinkt.
Het trekt zo gemakkelijk in en het plakt amper dat je je sokken weer gauw kan aantrekken als je zou willen. Dat amper plakken, lijkt mij ook fijn wanneer het om je handen gaat.

Ik snap helemaal. Iet waarom het in Nederland uit de handel is. Ik lees ook geen waarschuwingen of klachten over dit produkt.

Vraagje aan Mirreke, in de hoop dat ze dit bericht leest.
Is Compeed ruwe en schrale hielcrème in Duitsland gewoon verkrijgbaar, gelijk aan de andere producten van Compeed?
Binnenkort ga ik toch die kant op...

40er

40er

28-11-2018 om 20:10

Duitsland

Of compeed er is weet ik niet. Maar ik haal graag hirsch talg crème. Merkt maakt me nooit zoveel uit, kom zelf vaak bij de dm. (Heerlijke drogisterij)
Sowieso hebben ze daar meer keuze. Zoek je nog goede handcrème dan kan ik je die van CD aanraden.

KRIS

KRIS

09-12-2018 om 23:16

boorzuurschilfers

Boorzuurschilfers ... een tip van een pedicure zelf .. een klein lepeltje van dat poeder in je kousen doen. Product is bij de apotheek vrij te halen. Wel oppassen met hoeveelheden overdosis kan schadelijk zijn.

Sukke

Sukke

10-12-2018 om 00:47

KRIS

Dat wordt gebruikt voor zweetvoeten, niet voor kloven van wat ik weet.

Flanagan

Thnx, ik ga het eens proberen. Inderdaad fijne drogisterij hè, ik kom er ook wel eens.

OND

OND

10-12-2018 om 17:39

Eigenlijk

is er voor al dat soort probleempjes maar een advies: even langs bij de huisarts.
Of een berichtje posten op OO. Wie weet ligt het niet aan een tekort aan vitamine D, een bijwerking van een vaccinatie, een tekort aan ingestraald water of iets in die trant...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.