Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hannah

Hannah

07-02-2019 om 12:32

knalgele plas dochter 2,5

Mijn dochter van 2.5 heeft al 2 maanden knalgele plas, het lijkt ook soms een beetje groenig. Normaal zeggen ze dat je zo’n plas van vit B2 hebt. Maar ze krijgt alleen vit D. Verder nog Nutrilon 4 maar die kreeg ze ook voordat ze zo begon te plassen. Het is begonnen toen ze ziek was, een virus denk ik, 1 dag koorts en daarna wat snotterig. Heet iemand een idee waardoor dat kan komen?

De dokter... wat zegt die er van?

Hannah

Hannah

07-02-2019 om 12:43

Alles goed

De plastest en de kweek zijn goed

Mijntje

Mijntje

07-02-2019 om 18:16

nutrilon

Is ze verder goed gezond? Wat zei de dokter ervan? Drinkt ze wel genoeg? Anders kan de urine ook donkerder kleuren. Dat kan natuurlijk ook na een griepje (met koorts) het geval zijn. Als ze het nog heeft als ze al beter is kan je het altijd nog aan de huisarts vragen.

Met die Nutrilon kan je allang stoppen, mijn kinderen gingen vanaf 1 al over op gewone melk. De fabrikanten laten je doen geloven dat een peuter van 2,5 nog steeds speciale melk nodig heeft, maar dat is niet zo.

Milcham

Milcham

07-02-2019 om 22:04

Dokter

Bel de huisarts en vraag het. Je schrijft dat kind ziek en snotterig was, heb je misschien van de gele vitamine C-tabletjes van Roter gegeven? Mijn urine wordt daar altijd erg geel van.

Hannah

Hannah

09-02-2019 om 19:30

Het is al 2 maanden

Ze plast zo al 2 maanden terwijl ze veel drinkt. De huisarts zei dat alles goed is. Haar plas was ook getest. We gaan volgende week naar de kinderarts (omdat ze al meer dan half jaar spuugt), ik zal ook over de plas vragen. Ze krijgt geen vitamines. Ze vindt gewone melk niet lekker. In plaats van melk eten we yoghurt, maar daar eet ze ook niet zo veel van.

Dees

Dees

09-02-2019 om 20:47

Karnemelk

Mooi vraag her aan de kinderarts.

Probeer eens karnemelk? Mijn kind vond melk ook niet lekker maar dronk wel graag karnemelk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.