Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kneuzen van een knie

Hallo
ik ben 4 weken geleden van mijn fiets gevallen en heb een zwaar gekneusde knie. deze doet nog steeds veel pijn en is af en toe erg dik (vocht).
nu roepen er veel mensen ben je al bij de fysio geweest maar wie kan mij vertellen wat ze dan kunnen doen?? Ja masseren ivm het vocht maar aan de pijn kunnen ze niks doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

28-01-2011 om 09:45

Kan "van alles" zijn

zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Knie_(anatomie) . Knie is een complex geheel van banden, pezen, demping (meniscus). "Iets" heeft een tik gehad. Als je pech hebt is "iets" gescheurd. Daar moet naar gekeken worden.

koentje

koentje

28-01-2011 om 10:44

Warme plek

Ik heb een plek op mijn rug die eens in de zoveel tijd heel warm wordt voor mijn gevoel: alsof er een warme lamp op gezet wordt. Het is een kleine plek van 5 bij 5 cm ongeveer. Het wordt ineens heel warm duurt een minuut of korter en dan trekt het gevoel weer weg. Op de huid is niets te zien , toen ik mijn man liet kijken op het moment dat het zo was, dacht hij vaag te zien dat het iets meer roze werd. Het doet geen pijn, het is niet erg... het is alleen erg gek.
Ik heb dit sinds enkele weken en het is soms dagen weg en dan is het er weer: hooguit 1 of 2 keer per dag.
Ken t iemand dit en zou ik me er zorgen over moeten maken?

koentje

koentje

28-01-2011 om 10:45

Sorry

dit had een nieuwe draad moeten worden.........

mar

mar

28-01-2011 om 11:24

Fysio

Nu ben ik zelf ook niet zo om bij het eerste pijntje naar de dokter/fysio te gaan, maar in jouw geval had ik er allang gezeten. Dit duurt wel erg lang (lees: te lang).
Wat ze kunnen doen is afhankelijk van wat het is. In jouw geval zou ik eerst naar de huisarts gaan, want je bent gevallen (=trauma) dus in principe zou de fysio je niet gelijk mogen behandelen.
Mogelijke behandelopties: massage, oefentherapie, mobilisaties, ultrageluid etcetera. Hangt dus af van wat het is. Een aantal behandelmogelijkheden kunnen gericht zijn op pijndemping.

joep

joep

28-01-2011 om 12:49

Nee

Dit is niet te lang. Je moet wel vooruit gaan, in de zin dat je klachten geleidelijk steeds iets minder erg moeten worden, maar dit kan soms maanden duren. Een fysiotherapeut kan daar niets aan doen. Behandelmethoden zijn hiervoor bewezen niet effectief.
Wat je zelf kan doen is de knie in beweging houden (een aantal keer per dag maximaal buigen en maximaal strekken, onbelast dus zittend of liggend), beweeglijkheid moet daardoor toenemen, zwelling afnemen (vergelijk met de gezonde knie).
Bij twijfel kun je de huisarts wel laten kijken, maar verwacht hier ook niet teveel van.

Ingmyr

Ingmyr

28-01-2011 om 15:18 Topicstarter

ja de Ha heeft er al naar gekeken niet de dag zelf want toen dacht ik nog niks aan t handje me de knie kon er alles mee maar ik zat toen veel meer in over mijn hand. die is weer genezen maar toen ik na een week nog steeds meer moeite kreeg met lopen en veel pijn toch maar naar de Ha en die zei flink gekneusd rustig aan doen wel bewegen en kan 6 weken duren.
Ja dat snap ik allemaal werk zelf ook in de gezondheids zorg maar omdat veel mensen om mij heen vragen of ik naar de fysio ga vroeg ik mij gewoon af wat kan die dan meer doen dan dat ik al doe.

ik loop wel maar naar mate de dag vordert word het moeilijker ik kan dus ook mijn werk niet naar behoren doen. Pijn word erger later op de dag...
maar goed ga maandag maar weer eens naar de HA en overleggen
bedankt voor jullie reacties.

Jaymza

Jaymza

28-01-2011 om 16:57

Lang

Ook gehad met een knie. Arts zei week of 6, maar heeft wel 9 maanden geduurd voor het weer normaal en pijnloos was. Ieder lichaam is weer anders, de ene keer duurt het veel langer en de andere keer is het juist sneller beter als voorspeld.

Jaymza

joep

joep

28-01-2011 om 20:14

Tijdelijk wat minder doen

Als je duidelijk verslechtering in de loop van de dag merkt, belast je de knie te zwaar om goed te kunnen herstellen.
Eens een paar dagen wat vaker gaan zitten, zo weinig mogelijk bukken, niet hurken en traplopen /fietsen met zwaarder verzet.
Een oprechte fysiotherapeut (die dus niet met de portemonnee denkt) zal je niet in behandeling nemen. Een kneuzing staat erom bekend dat het traag herstelt.

Ingmyr

Ingmyr

03-02-2011 om 18:44 Topicstarter

Update

Hallo allemaal,

Ben deze week bij de fysio geweest en deze kan nog niks voor me doen eerst bijna pijnvrij zijn.
Inmiddels heb ik vanmorgen 3 uurtjes gewerkt en daarna voelde mijn knie aan als dik en gloeide maar de pijn was te verdagen.

Ik blijf gewoon proberen en stop zodra ik merk ik ga te ver. maar te ver gaan krijg ik niet voor elkaar met mijn collega's want die hebben me voor die tijd al halt toegeroepen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.