Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kniepijn na rust

Ik ben de laatste tijd behoorlijk aan het kwakkelen met mijn voeten, en nu ook mijn knie. Dat laatste is nieuw.

Situatie: als ik 's ochtends opsta, is er met mijn knie niks aan de hand. Zit ik later te ontbijten of tv te kijken terwijl ik op mijn bed zit met de benen gestrekt, dan heb ik na het opstaan pijn in de buitenkant van mijn rechterknie. Ook ga ik door mijn knie heen bij staan en lopen. Dit gebeurt niet als ik op een gewone stoel zit.

Ik overstrek bij het zitten mijn knie niet en leg er een kussentje onder. Slapen doe ik op mijn zij.

Ik heb het hele internet afgezocht, maar vind niets wat de oorzaak kan zijn. Iemand hier een idee?

Waarschijnlijk het handigst om even een afspraak te maken met een fysiotherapeut. Dat kan zonder verwijzing. 

poekiepoek

poekiepoek

18-05-2021 om 14:40 Topicstarter

Ik loop al bij een fysiotherapeut, maar vind dit nog te klein om haar in te schakelen. Ik verwacht dat het binnenkort overgaat en zal haar er zeker naar vragen als ik er weer ben. Maar nu ben ik gewoon nieuwsgierig.

Overigens kan mijn fysiotherapeut ook niet toveren. Bij veel klachten door artrose is haar advies toch vooral om te bewegen en spierversterkende oefeningen te doen.

Heb je al eens gegoogeld? Ik had ook heel vreemde kniepijn. Dat bleek de aanhechting te zijn, de klachten kwamen een op een overeen met wat ik op internet vond. Sinds ik nieuwe wandelschoenen heb is het een stuk minder.

Pijn aan de knie kan ook komen door een blessure aan je voet, enkel of je heup. Dat is allemaal met elkaar verbonden.  

Pijn in je voet compenseer je vaak door de stand van je voet te veranderen en dat compenseer je dan weer met je enkel en je knie.

poekiepoek schreef op 18-05-2021 om 14:40:

Ik loop al bij een fysiotherapeut, maar vind dit nog te klein om haar in te schakelen. Ik verwacht dat het binnenkort overgaat en zal haar er zeker naar vragen als ik er weer ben. Maar nu ben ik gewoon nieuwsgierig.

Overigens kan mijn fysiotherapeut ook niet toveren. Bij veel klachten door artrose is haar advies toch vooral om te bewegen en spierversterkende oefeningen te doen.

kijken of je ze zo ver kunt krijgen dat je foto's kunt laten maken.

hier heeft me moeder ook voor moeten vechten nu heeft ze 1 nieuwe knie en de ander moet ook vervangen worden maar ze wacht nog tot ze opgeroepen word dat ze geopereerd kan worden.

nu hoeft het bovenstaande  niet het geval te zijn bij je, maar ik bedoel maar probeer te regelen dat ze er foto's van maken.. dat gaat zoals ik benoemd heb niet altijd makkelijk maar gewoon voet bij stuk houden dat je een foto van je knie wil laten maken.

groetjes.

Hoelang heb je hier al last van eigenlijk?

als het recent is zou ik inderdaad even de adviezen van de andere opvolgen.

Heb je hier al best een lange tijd last van zou ik dus voet bij stuk houden voor een foto van je knie.

Is je knie ook wat meer gezwollen als je gestrekt hebt gezeten? Dan kan het zijn dat dat vocht is dat doet pijn en drukt op je zenuwen en spieren. Meestal kan je dan ook je knie niet goed buigen.

Inderdaad, overleg met je fysiotherapeut. Je kunt ook zonodig een tijdje een 'brace' om je knie doen. De hele dag of alleen bij belasting als tillen of huishoudelijk werk of fietsen en lopen/wandelen.

Een knie operatie gaat niet altijd goed, en kan je beperken in je bewegingen, dus knie sparende beweging kan goed zijn. 

poekiepoek

poekiepoek

19-05-2021 om 13:20 Topicstarter

Rachel, het is al bekend dat ik artrose heb in voeten en heupen, dus dan zal dat in de knieën ook wel het geval zijn. Tot nu toe valt het mee met de pijn, ongemak en stijfheid. Zolang ik er in het dagelijks leven niet te veel door beperkt word, wil ik absoluut geen operatie. Ik heb te veel voorbeelden in mijn directe omgeving gezien waar dat is misgelopen. Bij één persoon hebben ze de kunstheup eruit moeten halen, kan er geen nieuwe in en ligt ze nu dus permanent in bed.

Ik loop bij de fysiotherapeut omdat ik hartstikke vastzit in mijn lijf, dat is vooral een spierenkwestie. Ze heeft wonderen verricht met dryneedling, maar aan artrose kan ze weinig doen, behalve me adviseren om soepel te blijven.

Wat me nu dus overkomt met mijn knie, is volkomen nieuw voor me en ik kan er niets over vinden op internet: als ik een kwartiertje heb gezeten met mijn benen recht vooruit, doet mijn rechterknie pijn en ga ik er doorheen bij het staan en lopen. Dit gaat dan ook niet meer over die dag. De oplossing is gewoon heel simpel: na het opstaan niet meer met de benen recht vooruit op bed zitten, maar alleen op een gewone stoel. Ik ben dus niet op zoek naar een oplossing, maar was benieuwd waar dit aan zou kunnen liggen.

Ik heb artrose in mijn pols (nu weet ik waar de pijn vandaan komt). Nu slik ik groenlipmossel capsules en het voelt een stuk beter.


poekiepoek

poekiepoek

19-05-2021 om 17:41 Topicstarter

Welk merk slik je, Hanneke? Want ik zie door de bomen het bos niet meer. En slik je vloeibare of poeder?

Ik slik die van lucovitaal. Die waren toen 2e gratis en de enige die ik hier in de buurt kon krijgen.

Ik slik capsules en die vind ik al stinken maar alles voor het goede doel.

poekiepoek schreef op 19-05-2021 om 13:20:

Rachel, het is al bekend dat ik artrose heb in voeten en heupen, dus dan zal dat in de knieën ook wel het geval zijn. Tot nu toe valt het mee met de pijn, ongemak en stijfheid. Zolang ik er in het dagelijks leven niet te veel door beperkt word, wil ik absoluut geen operatie. Ik heb te veel voorbeelden in mijn directe omgeving gezien waar dat is misgelopen. Bij één persoon hebben ze de kunstheup eruit moeten halen, kan er geen nieuwe in en ligt ze nu dus permanent in bed.

Ik loop bij de fysiotherapeut omdat ik hartstikke vastzit in mijn lijf, dat is vooral een spierenkwestie. Ze heeft wonderen verricht met dryneedling, maar aan artrose kan ze weinig doen, behalve me adviseren om soepel te blijven.

Wat me nu dus overkomt met mijn knie, is volkomen nieuw voor me en ik kan er niets over vinden op internet: als ik een kwartiertje heb gezeten met mijn benen recht vooruit, doet mijn rechterknie pijn en ga ik er doorheen bij het staan en lopen. Dit gaat dan ook niet meer over die dag. De oplossing is gewoon heel simpel: na het opstaan niet meer met de benen recht vooruit op bed zitten, maar alleen op een gewone stoel. Ik ben dus niet op zoek naar een oplossing, maar was benieuwd waar dit aan zou kunnen liggen.

Ieder mens is uniek, dus ik heb vast niet exact hetzelfde, maar het komt wel overeen. Artrose in knieën, bovenrug, schouders die niet jofel aanvoelen, iets raars in een enkel, niet onderzocht, maar vrij zeker ook artrose in de handen/polsen. Ik voldoe aardig aan het beeld van de piepende wagen die vast erg oud wordt. 

Ik ben ooit aan fitness begonnen om alle verbindingen in het lijf soepeler te krijgen en het gewicht naar beneden te krijgen. Helaas is het gewicht deels weer toegenomen, daar baal ik wel van. De discipline liet het afweten. Mogelijk dat mijn nieuwe knieklacht te maken heeft met de toegenomen kilo's, geen idee, maar sinds een paar dagen heb ik echt een vervelende pijn in de linkerknie als ik ga staan en de eerste stappen zet. Dan zakt het weer af. 

Ik slikte lang glucosamine en dat leek te helpen. Op een gegeven moment had ik geen pijn meer en leek het zonder glucosamine te kunnen. Dat is ook lang zo gebleven. Ik had toen ook kurkuma met zwarte peper. ik moet maar weer wat potjes gaan inslaan.  Mij werd door de fysiotherapeut ook aangeraden om magnesium en B12 te gaan slikken. 

Mijn zus is eveneens een artroseklant, haar knieën,  zij is ook erg te spreken over groenlipmossel. Ik lees hier ook positieve ervaring, dus misschien moet ik het ook eens proberen. 

De stramheid van je spieren, wordt dat wel aan de artrose gekoppeld, of dat niet? Ik heb een dryneedling behandeling voor een rare pijn in een enkel gehad, dat hielp wel. Op een röntgenfoto werd daar geen artrose gezien. Ik weet wel dat ze jaren geleden verkalking in mijn enkel hebben gezien. Dus wat daar dan wel speelt, is me niet duidelijk. 

Het irriteert me wel hoor. Het is in een paar maanden, de winter, zo achteruit gegaan. Vorig jaar zomer had ik door o.a. stevig werken in de tuin een hele aardige conditie en minder pijn. Nu werk ik nog steeds stevig, maar ik sta af en toe echt te kreunen en steunen bij de kliko's, die hebben een goede hoogte daarvoor. Ik voel me zo bejaard hierdoor! 

Can you give me more details about this knee pain? I was in a bicycle accident a few months ago. Then I feel knee pain. And my debt is still completely dry. What should I do?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.