Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Linda99

Linda99

09-03-2010 om 11:20

Kniepijn, wat kan het zijn?

Ik ga ermee naar de huisarts, maar ik vraag me af waar ik nou toch last van heb. Sinds een week of 3 doet mijn rechterknie vervelend. Maar, op een vreemde plek (denk ik)namelijk rond mijn knieschijf.

Ik heb er niet alsmaar op dezelfde manier last van, vandag doet het wel veel pijn met kracht zetten met mijn been/knie (bukken, fietsen, traplopen) maar soms valt het weer mee.

Voltaren smeren doet niks, dus een spieren kwestie zal het niet zijn.
Hardlopen kan ik er op zich ook mee. Dat hardlopen kan trouwens niet de oorzaak zijn omdat ik ongeveer twee maanden niet heb gelopen en er in die periode last van kreeg.

Wie herkent mijn vage klachten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

09-03-2010 om 13:54

Mijn fysio

...had geen idee wat het kon zijn Ze dacht aan botvlies wat geïrriteerd was. Maar dat lijkt me iets wat vanzelf weer over gaat.

Linda99

Linda99

09-03-2010 om 17:42

Pelle

Ik ben niet bij de fysio geweest voor mijn knie. Ik was er voor mijn rug en vroeg toen over die knie.

Maar goed, morgen maar de huisarts bellen.

Gerdina

Gerdina

09-03-2010 om 21:41

Knie spoort niet

Ik heb ook problemen met mijn knieën, vooral rechts en dat heeft er mee te maken dat De richel aan de onderkant van mijn knieschijf niet goed glijdt door de gleuf in het bovenbeenbot. En daat geeft irritatie en pijn. Als dit het is, is het wel belangrijk je knie niet teveel te belasten, dus oppassen met veel traplopen en fietsen. Volgens mij heet het chondromalacie patella.

Linda99

Linda99

09-03-2010 om 22:48

Ardennen

Ik geloof nooit dat ik een slijmbeursontsteking heb. Meerdere keren in mijn schouder gehad en qua klachten is er geen enkele overeenkomst. Ook is er niks dik aan mijn knie en aan de buitenkant niet pijnlijk. Thanks voor je reactie in elk geval!

Linda99

Linda99

09-03-2010 om 22:50

Gerdina

Dat klinkt vervelend! Hoe kwam men daar achter? En het gaat dus niet over/is niks aan te doen?

Ik heb vanavond als test paracetamol genomen en dat scheelt wel iets, haalt de scherpte van de pijn af. Maar blijf toch reuze benieuwd wat het nou is en of het vanzelf weggaat. Zou toch wel erg fijn zijn...

Monni

Monni

10-03-2010 om 09:21

Bovenop de knie?

Ik heb zelf lang last gehad bovenop mijn knie. Vooral met trap af lopen deed het erg zeer, met naar boven lopen had ik geen enkele last. Ook met bepaalde been oefeningen in de spotschool had ik erg veel last. Ik ben er nooit mee naar de huisarts geweest, maar ben uiteindelijk wel gestopt met heel intensief sporten. Na zo'n anderhalf jaar ging het toen eindelijk over. Overbelasting was dus de oorzaak.

Gerdina

Gerdina

10-03-2010 om 11:50

Linda

Er is wel wat aan te doen hoor! Vaak is het probleem dat de spier aan de binnenkant van je bovenbeen slapper is dan die aan de buitenkant waardor de knieschijf scheef getrokken wordt. Je kunt dan dus oefeningen doen die die spier versterken. Maar dat moet je wel met een fysio doen. Ik moet zelf eigenlijk ook nodig weer.
Ik sporte trouwens al onder begeleiding van een fysio i.v.m. fibromyalgie en heb het gevraagd, omdat ik het toch een andere pijn vond dan de fibropijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.