Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Even Niet

Even Niet

18-01-2012 om 13:53

Knobbel in borst dochter (8)

en ja, we hebben de HA al gebeld, maar ik schrik er toch van....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Even Niet

Even Niet

18-01-2012 om 14:16

Ik hoop

dat jullie gelijk hebben en dat het gewoon een onschuldig iets is. Om 15:30 kunnen we terecht bij de HA.

Even niet

En? Was het goed?

Even Niet

Even Niet

18-01-2012 om 20:18

Waarschijnlijk wel

Het lijkt er op dat het toch inderdaad al beginnende borstontwikkeling is. HA heeft diep in de boeken geneust, maar kon ook niet echt ontdekken of dit met 8 al kan. Toen uiteindelijk nog kort overleg met de kinderarts in het ziekenhuis gehad, en die moest een beetje grinniken, want HA bleek de tweede HA van vandaag die deze vraag stelde. Het kán dus inderdaad borstontwikkeling zijn, advies, even in de gaten houden en over 3 maanden weer kijken.

In de andere borst was ook al lichte groei te voelen, dus het zou heel goed kunnen. Voor nu wel weer een beetje gerustgesteld.

Mamvantwee

Mamvantwee

18-01-2012 om 20:39

Ik had dat vroeger zelf ook

Was volgens mij negen. Ik ben toen ook met mijn ouders naar de huisarts geweest. Ook wij (ik - toen al hypochonder) waren ongerust. Maar het bleek idd beginnende borstgroei te zijn. Overigens is alles rond de normale leeftijd gekomen hoor, dus je dochter loopt niet direct met negen jaar al met cup c, lijkt me.

Groet, Mamvantwee

Vic

Vic

18-01-2012 om 20:56

Wij zijn er ook mee naar de huisarts geweest toen mijn dochter nét 9 was. Ze had toen een opgezette borst met een hard schijfje erin. Inmiddels, 3,5 jaar verder, is het nog geen cup C maar het groeit nog steeds.

Even Niet

Even Niet

18-01-2012 om 21:32

Gelukkig!

ik zag haar al met een cup 3 dubbel E of F ofzo!
Ik weet dat ik zelf met 11 al menstrueerde, zat nog op de lagere school. Maar ik kan me niks herinneren over borsten of borstgroei rond die leeftijd al.

Vic

Vic

18-01-2012 om 21:36

Ik wel

Ik was de tweede in de klas met een bh. Destijds kon je kiezen uit wit of huidkleurig en mijn moeder had zo'n huidkleurige voor me gekocht. Verschrikkelijk Volgens mij was dat rond mijn eerste menstruatie, begin 6e klas. Cup C heb ik trouwens pas rond mijn 33e gekregen, dus vroeg starten geeft geen garanties.

Egel

Egel

18-01-2012 om 21:46

Komt best veel voor

Wat een schrik als je ook even aan iets ergs dacht!
Ik had al regelmatig gelezen dat puberteitskenmerken bij meisjes vanaf 8 jaar als normaal worden gezien. Zelf was ik 10 bij start borstontwikkeling. Toen mijn dochter 8 was (en een half, net), startte het bij haar al, ik schrok dus niet echt. Ik dacht ook meteen aan wat vroege puberteit, toch nog wel even huisarts gebeld. Ze zei idd dat het binnen normale variatie viel en dat het waarschijnlijk niet snel zou gaan. Alleen als het opvallend snel zou gaan, moest ik contact opnemen.
Rond haar 9e verjaardag begon de andere borst pas, ook wat haartjes beneden, en nu (net 10) beginnen de borstjes pas ietsje te welven, zeg maar. Iets meer dan verdikte tepel.
Het enige vreemde aan je verhaal vind ik de reactie van je huisarts. Wist hij/zij dat niet? Kinderarts meteen bellen? Apart.
Onze huisarts was er meteen zeker van dat het hoogstwaarschijnlijk een volkomen natuurlijke ontwikkeling was. Ze had gelijk.
Groeten, Egel

Even Niet

Even Niet

18-01-2012 om 22:05

Egel

hij wist op zich wel dat het kon, maar hij kon zo snel in de boeken niet vinden of het al met 8 jaar kon. En dat wilde hij toch liever overleggen. En eigenlijk vind ik dat wel zo prettig, dat hij bij twijfel even overlegd. Dat hij niet de enige was bleek wel uit de reactie van de kinderarts, omdat er toevallig vandaag nog een andere HA met exact dezelfde vraag had gebeld, ook over een meisje van 8 dus!

Hombre

Hombre

19-01-2012 om 15:31

Zelfs bij jongens

Ik had tijdens mijn puberteit (schat ik) ook zo'n 'schijf' onder mijn tepels, dus het komt zelfs bij jongens voor. Ging vanzelf weer weg. Ik maakte me er natuurlijk ernstig zorgen over, maar niet zo erg als over de grootte van m'n piemel.

Even Niet

Even Niet

19-01-2012 om 19:08

Hombre

Ik had best gedacht dat er ooit borstgroei zou komen bij dochter, maar ik had toch niet gedacht dat dat al met 8 zou beginnen. Daarom was ik best een beetje ongerust inderdaad.

Isabella

Isabella

19-01-2012 om 20:10

Bekend

Dochter was negen toen ze een knobbel in haar borst voelde. Maakte me niet ongerust omdat een schoonzusje en een vriendin voor ditzelfde al eens ooit met hun dochters naar de huisarts waren geweest. Huisarts zag het heel vaak zei hij tegen mijn schoonzusje, vanaf een jaar of acht negen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.