Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jolies

Jolies

26-04-2010 om 17:58

Koorts

Hallo,

Misschien een domme vraag maar weet iemand toevallig of je ook van pure vermoeidheid koorts kunt krijgen. Mijn dochter (6 jaar) heeft sinds afgelopen vrijdag koorts, zo rond de 39 graden. Vanmiddag langs de huisarts geweest en hij kan eigenlijk ook geen echte oorzaak vinden. Moet morgenochtend nog wel urine langsbrengen om te checken of ze blaasontsteking heeft, maar dat is niet waarschijnlijk omdat ze helemaal geen klachten heeft die daarop wijzen.
Nou zit ik thuis nog eens over de situatie na te denken en ze loopt al wel een aantal weken flink op haar tenen. Moeite op school, en het is een meisje dat overal wel voor de volle honderd procent voor gaat, misschien meer dan haar energievoorraad eigenlijk toelaat. Vandaar mijn vraag. Dat het op de één of andere manier een reactie van haar lichaam is om even een stapje terug te doen.
Ik ben benieuwd of iemand het weet.

Groet,
Jolies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

26-04-2010 om 20:19

Hmm

Hmm, ik als leek denk eerder aan een virus. Heeft hij bloedonderzoek aangevraagd? Voor het zelfde geld is het Pfeiffer oid. Dat kan heel sluimerend aanwezig zijn.

mama 78

mama 78

26-04-2010 om 21:23

Ik heb me dat ook weleens afgevraagd. Hier gebeurt het ook weleens, dat als ze heel erg moe zijn, zomaar koorts krijgen. Een nachtje maar en dan is het de volgende dag weer weg.
Wat het nou is?
In iedergeval even laten checken, ja.

Jolies

Jolies

27-04-2010 om 11:03

Vandaag

Dochter is (tot nu toe) koortsvrij. En ze kijkt ook weer wat frisser uit haar ogen. Vanmorgen wel urine ingeleverd bij de huisarts en daar kan ik vanmiddag over bellen.

Pfeiffer heeft ze al gehad. Daar zijn we vrij laat achter gekomen en ik heb het idee dat ze daardoor altijd wat sneller moe is dan het gemiddelde kind van haar leeftijd.

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties. We wachten de uitslag van de urine maar even af en hopelijk blijft het nu gewoon beter gaan. Even een paar dagen rustig aan doen, kan soms ook wonderen doen.

Groet,
Jolies

Rafelkap

Rafelkap

28-04-2010 om 18:50

Het heerst

denk ik. Hier ook zoon van 5 een paar dagen ziek geweest (vrijdag t/m maandag), koorts en hoofdpijn. Daarna nog wat dagen moe. Ben er niet mee naar de huisarts geweest en het is alweer voorbij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.