Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polly Shearman

Polly Shearman

11-11-2009 om 16:28

Koortslip

Ik heb volgens mij een koortslip, weet het niet zeker want ik heb er nog nooit een eerder gehad.
Gisteren avond leek het alsof er een pukkel groeide net naast mijn mond. Toen ik vanmorgen wakker werd was het een flinke pukkel ( zo voelde het, niet in spiegel gekeken) ik pakte eraan en hij ging open.
Toen ik daarna in de spiegel keek, zag ik alleen doorschijnend vocht.
En nu blijft het een raar plekje. Kan het eeen blaasje zijn geweest ipv een pukkel??

smerig praatje zo, maar heb het nooit eerder gehad? ik weet dat ik vooral geen baby's moet kussen, maar wat moet ik er verder aan doen??

groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

11-11-2009 om 16:54

De meeste

Een koortslip, ook wel koortsuitslag genoemd, bestaat uit
groepjes blaasjes op of rond de lippen.

Fase 1: Dag 1. Tintelingen, jeuk en geprik op of rond de
lippen. Als je deze symptomen herkent en direct de juiste
maatregelen treft, kun je de duur van de koortslip beperken.
Fase 2: Dag 2-4. Van blaartjes tot blaasjes. Er verschijnen
blaartjes die een enkele of een cluster van meerdere met
vocht gevulde blaasjes vormen.
Fase 3: Dag 5-8. Open blaasjes. In deze fase is het virus
het meest besmettelijk. De blaasjes gaan open en er kan wat
vocht uitkomen.
Fase 4: dag 9-12. Korstje. De koortslip begint te genezen:
de blaasjes drogen uit en er vormt zich een korstje. Nu moet je
proberen eraf te blijven. Want als je het korstje er te snel afhaalt,
kan de tere huid eronder beschadigen en gaan bloeden.

ff gegoogled op het net. Overigens, jij hebt het over 1 plekje, op het net over meerdere plekken, dat hoeft dus niet, ook het tintelen de eerste dag hoeft niet. Ik heb meestal 1 plek en geen tintelingen. Je hebt van die plakkertjes die je erop kan plakken, die geven voorkomen tevens besmetting en anders zofirax.

Polly Shearman

Polly Shearman

12-11-2009 om 11:13

Achteraf

gezien heb ik idd een geprik gevoelt op die plek, maar dat is echt al een week geleden, het voelde alsof er een splinter in zat maar ik kon hem niet vinden.

Nu zit er een pleister op ( compeed) en ik heb een zalfje voor de volgende keer als ik dat geprik weer voel. Als je dan gelijk begint te smeren? dan blijft die koortslip toch weg???

groet, polly

ijsvogeltje

ijsvogeltje

12-11-2009 om 11:35

Soms

"Als je dan gelijk begint te smeren? dan blijft die koortslip toch weg???"

Soms blijft ie inderdaad weg. Of beter gezegd: dan blijft het binnen de perken. Als je geen zalfje bij de hand hebt, kun je er ook wat tandpasta op smeren.

100%mama

100%mama

12-11-2009 om 17:09

Het blijft idd binnen de perken

maar heb het hier nog nooit gehad dat hij NIET kwam met zalf wel minder en sneller weg, dus daar haal ik dan maar ene voordeel uit!

angel3

angel3

12-11-2009 om 22:32

Bij mij werkt het wel

als ik bij de 1e tintelingen echt veel smeer, dus echt de hele dag door dan komt ie echt niet door. Ik loop mijn hele leven al met koortslippen en vroeger zat ik steeds bij de dokter voor weer een receptje. Dan was je alweer te laat eigenlijk. Zo blij dat je die zalf nu overal kan krijgen. Ik heb overal tubetjes slingeren Smeren, smeren en smeren!

L- lysine

Zo heten de pillen die een aminozuur bevatten. Afgelopen week voor het eerst geprobeerd, en toe zat ie er al. Hij groeide minder groot en met 4 dagen was het over. Ben dus heel benieuwd hoe dit gaat als ik meteen vanaf de eerste tinteling gebruik. Gekocht na een tip van mijn zus, bij haar duurt een koorstlip normaal bijna 2 weken, en wordt ie enorm. nu maar al na drie dagen bijna weg.
Ik heb meestal 1 groot blaasje en soms een stapel kleintjes die dan 1 grote worden
Veel je handen wassen (ongemerkt kom je toch in je gezicht en geen baby's knuffelen, heel veel succes! Ik hoop dat het iets anders was want van een koortslip kom je nooit meer af.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.