Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Koortsstuipen

Het gebruik maken van een forum is helemaal nieuw voor mij, maar ik had erg de behoefte om mijn onzekerheid te delen en tips te krijgen. Mijn zoontje van 18 maanden krijgt sinds 4 maanden koortsstuipen als hij hoge koorts krijgt. Hij is verder kerngezond, maar loopt wel veel dingen op op het kdv en heeft nu dus al 3 keer hoge koorts en stuipen gehad, Gisternacht weer. Nu lopen de meningen van de doktoren nogal uiteen. De één zegt geregeld paracetamol te moeten geven,de ander juist niet omdat elke keer bij een plotselinge koortsstijging (na uitwerking paracetamol dus ook)hij kans heeft op een stuip. Wat zijn jullie ervaringen?
In dezelfde koortsperiode heeft mijn zoontje ook wel eens een (na) schokje. Herkennen jullie dit? Wij zijn dan bang op een nieuwe stuip, aangezien dat foute boel is en er dan verder onderzoek zou moeten gebeuren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

12-06-2011 om 22:45

Mikkie

Onze zoon heeft in totaal zeven keer koortsstuipen gehad. Hij begon al te stuipen bij 38,5. Het had geen zin om met paracetamol te beginnen omdat het kind dan vaak nog niet eens ziekig was. Wij hebben dus preventief geen paracetamol gegeven.

Onze zoon heeft de eerste keer twee koortsstuipen achter elkaar gehad en twee weken later vier koortsstuipen achter elkaar. Bij de eerste keer is hij toen opgenomen en is een epilepsieonderzoek gepland 6 weken na deze koortsstuip omdat de hersens weer rustig moesten worden of zoiets. Bij de tweede keer gingen alle alarmbellen rinkelen (we waren al op ziekenhuis). Hersenvliesontsteking, hersentumoren, alles was mogelijk. Dat was wel even heel erg eng. Er bleken geen enge dingen aan de hand te zijn. Zes weken later een epilepsieonderzoek en dat wsa ook negatief. Het probleem was dat ik in de tussentijd ging googlen op ´meervoudige koortsstuip´ en ´epilepsie´. En dan las je de verhalen van de zwaarste epilepsiepatienten (en logisch niet van koortsstuipkinderen die geen epilepsie ontwikkelden). Stel dat je kind twee keer direct achter elkaar een koortsstuip krijgt (komt zelden voor), dan is de kans dat hij-zij epilepsie ontwikkelt-heeft nog steeds kleinder dan tien procent (en dan is de kans dat het zware epilepsie is nog steeds heel erg klein).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.