Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

P

P

02-10-2009 om 19:11

Kotsend kind bij de tandarts

Nee, gelukkig niet één van ons maar een kind van een collega van Pman:

Kind is bekend met spugen als hij wat aparts in zijn mond krijgt. Tandarts drong al een paar keer aan tot een fluorbehandeling. Deze keer dus weer. Na behoorlijk aandringen heeft moeder gezegd dat hij echt kan gaan spugen, maar tandarts wilde het toch proberen. En ja hoor, hij heeft de tandarts volledig ondergespuugd!

Nadat de tandarts zich weer wat had opgefrist ging ze met de rug naar hun toezitten. Moeder van kind moest nog dus ze vroeg of zij nog behandeld werd maar nee er moest eerst excuses worden aangeboden want kind had het expres gedaan.

Moeder wilde geen excuses aanbieden want ze had de tandarts gewaarschuwd en toen werd ze niet behandeld. Ze heeft maar gezegd dat ze nu een andere tandarts gaat opzoeken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

02-10-2009 om 21:16

Jeee

Fijne tandarts, snel op zoek naar een ander!

Wat een sukkel

Groot gelijk om geen excuus aan te bieden.
Een kind spuugt toch niet expres. En eerlijk: dat flourspul is ook ontzettend smerig. Ik kan me nog herinneren dat ik het als kind moest, ik hing al kokkend boven een bakje. Getver....brrr!

Maarre... enige juiste beslissing: nieuwe tandarts zoeken. En eentje die goed met kids om kan gaan.

Dochterlief heeft zelf een andere tandarts dan wij, eentje die specifiek goed met kinderen overweg kan. Die doet het heel erg goed en dat voelt heel fijn. Voor ons, en voor haar.

Jade

Jade

02-10-2009 om 23:25

Goed van...

...moeder om geen excuses aan te bieden. Is die tandarts nu helemaal van de pot ger*kt!

Ik zat zelf als kind al te kokhalzen van die fluorbehandelingen, dus ik kan me heel goed voorstellen dat het kind moest overgeven (ook al omdat het kind bekend staat als iemand die over moet geven als ie wat aparts in de mond krijgt). De tandarts was gewaarschuwd, maar moest toch nog doordrammen......gevalletje eigen schuld!

reina

reina

03-10-2009 om 09:44

Nou ja

Misschien is hij als tandarts goed, maar qua sociale vaardigheden moet hij gaan bijscholen! Ik zou, als dat mogelijk is, naar een andere tandarts op zoek gaan. En anders maar geen fluorbehandelingen.

Puck2

Puck2

03-10-2009 om 14:53

Ach ja, sociale vaardigheden zijn soms ver te zoeken

Idd, heel snel op zoek gaan naar een andere tandarts lijkt me het beste. En hoe is die fluoridebehandeling trouwens gedaan? Je kan het namelijk ook fluorapplicatie krijgen dat met een kwastje op de tanden gesmeerd wordt. Dan zit je in ieder geval niet met zo'n bitje in je mond. Of krijgt het kind ook al spuugneigingen als er een vreemde smaak en een kwastje in zijn mond zit?

Andere zoeken

Ik zou een andere tandarts zoeken wat een zielig figuur zeg. Kort geleden een geschil gehad met de tandarts (ipv 500 moest ik 1000 euro betalen) mijn juridisch adviseur zei toen: Tandartsen....licht geraakte ventjes. Dat blijkt dus. Moet er eerlijk gezegd ook wel om lachen, boontje komt om zijn loontje, je hebt hem gewaarschuwd. Hij moet excuses aanbieden aan het kind.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-10-2009 om 23:05

Lijkt een beetje op mijn verhaal

met onze oogarts. Die was ook zo begripvol maar niet heus. Ik ben nooit meer naar die arts geweest na ons akkefietje.

100%mama

100%mama

04-10-2009 om 16:59

Nouja!

Werkelijk belachelijk! Vind het persoonlijk ook een beetje overdreven om zo door te hameren op fluor, het kind had dit op vele andere manieren kunnen krijgen hoor! Wij hebben ook kinderen die er letterlijk van moeten kotsen, geloof me, de volgende keer hoeven ze het echt niet meer en als de ouder het al aangeeft beginnen we er niet eens aan! Niet alleen om het kots probleem, maar je wakkert zo ook lekkere angst mee aan. Nee, terecht dat er wordt gezocht naar een andere tandarts!

Prulletje

Prulletje

04-10-2009 om 22:38

Niet alleen vies

Die fluor is inderdaad vies, de substantie ook. Heel gemiddelde en normale kinderen moeten er soms al van kokhalzen. Maar wat het belangrijkst is, de moeder had al gezegd dat dit zou kunnen gebeuren. Dus het is knap dom van de tandarts, die had er rekening mee kunnen houden.

Prulletje

Bellefleur

Bellefleur

06-10-2009 om 09:04

Thuis oefenen...

Ook mijn kind moet er van kokhalzen. Ik heb bedongen dat ze de gebitjes niet tegelijk in de mond hoeft. Ik kreeg van de assistente een gebitje mee, om haar te laten oefenen: elke dag een beetje langer in haar mond houden. Net zolang tot ze beide gebitjes tegelijk in haar mond kan houden. Ik dacht het niet. Ik ga een kind niet wekenlang pesten om de assistente 5 minuten tijd te besparen!

Puck2

Puck2

06-10-2009 om 12:13

Kun je ook anders zien bellefleur

Je kunt dat thuis oefenen ook anders zien als "weken pesten om de assistente 5 minuten te sparen" Je kan het ook zien als je kind eraan wennen zodat het niet hoeft over te geven (daarmee doe je je kind ook een plezier lijkt mij) en je bespaart je kind ook een paar minuten met die ellendige bitjes in zijn mond. MAar je zegt nu dat je bedongen hebt dat het per onder of bovengebitje gaat. Waarom vraag je niet gewoon om een applicatie met een kwastje? Dan hoef je helemaal geen gebitje te gebruiken.

100%mama

100%mama

07-10-2009 om 14:54

Helaas

omdat in aanschaf de liters fluoride goedkoper zijn dan de applicatie Duraphat, hebben veel tandartsen deze niet eens in huis.....

Puck2

Puck2

07-10-2009 om 15:53

Klopt 100%mama

De applicatie met een kwastje is idd duurder. Hier heeft de tandarts het altijd wel in huis. Maar als je het bijv. 2 weken voor je controle even aangeeft bij de tandarts en je vraagt of hij het voor je wilt bestellen dan zal dat toch mogelijk moeten zijn. Alhoewel... als je zo'n horkerige tandarts hebt zoals P beschrijft vraag ik het me nog af ook.
Overigens hoe onze kinderen naar de tandarts gaan: weken van te voren lopen ze al te vragen wanneer we gaan, is echt het uitje van het half jaar. Toen de tandarts ons de vorige keer binnen riep liep de oudste te springen van "hoi hoi hoi". Onze tandarts is geweldig met kinderen, hij laat ze met alles meekijken en als ik of Puckman in de stoel zitten mogen ze helpen: stoel kantelen, dingen aangeveven, mond afvegen en hij laat ze alles zien wat je doet. Echt helemaal super zo'n tandarts.

shalil

shalil

07-10-2009 om 22:35

Jeugdtandzorg

Hallo P, wij zitten met de kinderen bij de jeugdtandzorg. Dit bevalt heel goed, alles gaat met veel begrip en rust. 1 x hadden we een oudere dame die wel wat ongeduldig was maar toen heb ik de volgende keer dat er iets moest gebeuren gevraagd of dat bij een van de anderen mocht. Hoef niet aardig te zijn ten koste van een kind wel?

Het fluogebitje vindt de jongste ook niet leuk maar de tandarts heeft wel leuke boeken liggen en daar lees ik er 1 van voor tijdens het gebitje. Precies een verhaaltje in die tijd en dan is het zo om.

Kom veel met jongste in ziekenhuis en ben vrij assertief geworden, is nodig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.