Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Koud koud en nog eens koud

Ik heb het al weken koud, sinds de temp buiten naar beneden is gegaan word ik er echt gek van.
Ik heb continue de rillingen.

En waar ik echt knettergek van word zijn die koude voeten. IJsklompen zijn het. Dikke sokken, bontjes in mijn laarzen, dik gevoerde pantoffels, het helpt allemaal geen bal.

De thermostaat staat hier op bijna 21 graden in huis en ik zit met een trui aan en sjaal om.

Slapen doe ik met dikke sokken aan, pyamabroek, nachthemd met lange mouwen en trui. Daaroverheen liggen 2 dekbedden. Echt van de zotte. Overigens slaap ik niet met een open raam ofzo, maar we hebben geen verwarming aan op de slaapkamer. Daar kan ik dan weer niet van slapen.

Wie herkent het? Ik voel me niet ziek ofzo, maar ik ben dit wel zat. De winter moet nog beginnen!

Groet van ijspegel-Moppeke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

09-11-2010 om 21:53

Doorbloeding?

Komt het niet toevallig door een slechte doorbloeding? En met koude voeten is het alsof je hele lijf koud is. Google eens op "wintervoeten", wie weet herken je daar iets in?

Nieuw?

Moppeke als dit nieuw is voor jou zou ik even langs de huisarts gaan. Die kan oa even je schildklier functie testen.

Mariel (heeft het al haar hele leven koud)

dc

dc

10-11-2010 om 00:13

Muts

En als de dokter niets vind, dan kan een slaapmuts heel erg goed helpen om te slapen. Je verliest echt heel veel warmte via je hoofd!

Primavera

Primavera

10-11-2010 om 08:55

Even bloed laten prikken

Ik herken het bij mezelf als typisch symptoom van een te trage schildklier, en telkens als het terugkomt blijkt dat mijn dosis Euthirox te laag is. Dezelfde klachten kunnen echter ook veroorzaakt worden door bijv. vitamine B tekort of bloedarmoede.
Ik zou even langs de huisarts gaan om te vragen zeker op deze en wellicht wat andere zaken te prikken.
Groeten Primavera

Ja muts en ook

"En als de dokter niets vind, dan kan een slaapmuts heel erg goed helpen om te slapen. Je verliest echt heel veel warmte via je hoofd!"

Ja *en* thermisch ondergoed van bijv. de Hema.. heb ik ook voor m'n knderen.. heerlijk warm en zacht!

Moppeke

Moppeke

10-11-2010 om 12:37 Topicstarter

Dank!

Zo heerlijk nuttig, dit forum )

Dank voor jullie reacties, een afspraak met de huisarts is een goeie. Dat ga ik zeker even doen.

In de tussentijd heb ik mezelf een elektrieke deken kado gedaan, lekker me wel zo behagelijk. Dat helpt voor overdag geen bal, maar dan ontdooien die ijsklompen in bed in ieder geval wat

Irritant probleem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.