Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

klompjes

klompjes

22-02-2012 om 15:02

Kramp achter borstbeen en keel

Vrijdag nacht werd ik wakker van pijn achter mijn borstbeen en wat trok naar mijn keel. Na een uurtje trok het weg. De volgende avond precies hetzelfde. Ik wist niet waar ik het zoeken moest. Het trok ook naar mijn rechter arm en rug. De dag erop bijna niet gegeten en in de avond beetje rijst en vis uit de oven. Recht op gezeten de hele avond en het begon weer. Wel iets minder en anders. Alsof iets in mijn slokdarm blijft hangen. Het komt en het gaat. Tja even op google gekeken maar daar wordt je niet blij van. Nu ga ik morgen na de huisarts maar wilde toch weten of er mensen zijn die dit herkennen.Nu heb ik niet veel trek( ik heb namelijk ook nog de griep en hoest veel) maar durf ook niet te eten. De kilo`s vliegen eraf.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klinkt als

Hartklachten. Fijn dat je direct naar de huisarts gaat. Je kunt je hart s' nachts ontlasten door niet plat te gaan liggen maar je kussen iets opgericht. En als je een bed hebt waar je de benen ook iets hoger kunt leggen zou ik dat ook doen.

mix

mix

22-02-2012 om 19:13

Deze klachten komen bij wel meer

aandoeningen of situaties voor, dus idd gewoon naar je huisarts en niet zelf gaan googlen. Je zou van angst wat aan je hart krijgen bij wijze van.

Mocht je dan ook wat minder ernstige dingen willen lezen:
scroll even wat verder door naar de klachten die NIET met het hart te maken hebben
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/58785-pijn-op-de-borst-hart-longen-tussenribspieren-borstbeen.html

Puck

Puck

23-02-2012 om 09:59

Annej

Beetje erg kort door de bocht om gelijk maar zo vanaf een afstandje te concluderen dat het klinkt als hartklachten.
Het zou idd iets van hartklachten kunnen zijn, maar er zijn veel meer dingen die dezelfde klachten kunnen veroorzaken.
Ik weet verder niet hoe je aan je informatie komt maar volgens mij is het iets opgericht liggen en dan ook nog je benen hoger leggen compleet overbodig. Helaas heb ik in mijn familie heel veel ervaring met hartklachten, maar er is nog geen cardioloog die ik dat het hopen vertellen.
Voor Klompjes: ik ben met de anderen eens dat je dit even bij de huisarts moet laten checken. Fijn dat je er snel terecht kan, dan heb je snel meer duidelijkheid en minder ongerustheid.

Janna

Janna

23-02-2012 om 13:55

Klinkt eerder als

slokdarmkramp.

Klachten bij een slokdarmkramp doen denken aan een harklachten (zelfde plek, ook uitstralende pijn naar schouders/rug, armen en kaken). Ik heb er helaas regelmatig last van en de aanvallen duren gemiddeld 10 minuten, soms korter, soms een stuk langer.

Stilzitten, rustig doorademen en eventueel kleine slokjes lauw water drinken, dat is wat bij mij helpt.

Maar eerst dus naar de dokter. Hopelijk ben je er snel achter wat het kan zijn geweest.

Het kan

ook tietze zijn.

Wat heeft de huisarts gezegd?

Sterkte!

Fianna

Fianna

24-02-2012 om 13:15

Klinkt als

iets met het slokdarm, een ontsteking oid. dat kan nl ook uitstralen naar arm en rug. Ik vind het ook niet erg lijken op hartklachten, vooral omdat ze zegt dat het lijkt alsof er iets in haar slokdarm blijft hangen.
Maar goed, ik ben geen arts. Wat zei de huisarts overigens?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.