Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kramperige pijn in bovenbenen

Hoi,
Ik heb al een tijd lang last van pijn in m'n bovenbeen. Aan het ene been begonnen, nu ook het andere. In het begin vooral 's nachts, nu steeds vaker ook overdag.
Ik ben al bij de podotherapeut (zooltjes), fysiotherapeut, orthopeed, internist geweest, gecontroleerd op spataderen, scans + röntgenfoto's gemaakt, niks te zien. Wat nu? Ik begin een beetje moedeloos te worden.
Is er iemand die dit herkent?
groetjes,
Milette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

19-09-2011 om 14:56

Zoek eens op

Restless Legs Syndrom.

Tirza

Tinus_p

Tinus_p

19-09-2011 om 15:37

Aanvulling tirza

Waarna we vanzelf uitkomen bij foliumzuur en vitamine B12.

milette

milette

19-09-2011 om 19:32 Topicstarter

Geen restless legs

Hoi Tirza,
Nee, dat is het niet. Ik heb een kramperig gevoel, echt pijnlijk, het is niet zo dat ik ze niet stil kan houden of dat ze schokken. Maar bedankt voor je idee.
groetjes,
Milette

milette

milette

19-09-2011 om 19:38 Topicstarter

Hoop het niet...

Beste Suikertje,
Bedankt voor je reactie, nee, ik hoop niet dat het suikerziekte is! Maar goed, ik hoop op meer reacties en wil dan toch terug naar de huisarts en vragen om een bloedonderzoek want zo gaat het niet.
groetjes,
Milette

En het is niet van de hormonen?

Sinds ik bevallen ben de eerste keer en daar beenweeën bij kreeg, heb ik kramp in de bovenbenen. Meestal rond mijn eisprong en vlak voor ik ongesteld wordt ook nog wel eens. Soms ook erger...dan ook kramp tot in m'n tenen en onder in mijn rug. Toen ik overstapte naar een spiraaltje i.p.v. de pil werd het zo erg dat ik na een half jaar dat spiraaltje er weer uit heb laten halen en weer gauw aan de pil ben gegaan....
Ik had het voor de bevalling ook al wel...maar dan in die mate dat het 'houdbaar' was. Niet zó erg. Nu wordt ik er wakker van, klap soms dubbel overdag, kan moeilijk staan soms, zitten kan helemaal lastig zijn, dan moét ik bewegen.En nee, het zijn beslist geen restless leggs. Het is écht,écht kramp.
Bij mij helpt de pil genoeg....in die mate dat ik nadat ik wakker wordt en even beweeg weer redelijk mezelf in de hand heb en het nog wel 'voel' maar het is draagbaar zeg maar...Idem als ik zit (dat zijn wel de lastigste momenten). Het is volgens huisarts puur een hormoonkwestie en huisarts heeft goede hoop dat het na de overgang weer overgaat. Heel vaag herinner ik me dat mijn moeder het ook wel eens had, dan stond ze te dansen midden in de nacht in de badkamer (koude vloer, dat helpt). Ook mijn oudste dochter geeft aan regelmatig last te hebben van de bovenbenen als ze menstrueert en ook rond haar eisprong, buikpijn hoor ik haar nooit over, dus ik ben bang dat die hetzelfde krijgt. Het zijn een soort 'krampen' die anderen in de buik hebben en die ik dan dus heb in de bovenbenen...Tja. Ibuproven schijnt te helpen, asperine ook. Maar liever neem ik dat niet teveel....héél soms als het écht erg is en dan neem ik er 3 keer daags 1 en soms 2 dagen.
groeten albana

Rieke

Rieke

21-09-2011 om 21:02

Milette

afhankeijk van de levensfase waar je in zit; dit soort klachten kunnen ook bij de overgang horen.

Op welke plek

op welke plek in je bovenbenen heb je pijn. Ik heb van tijd tot tijd pijn aan de zijkanten. Dus de plekken waar ik op lig snachts. Slijmbeursontstekingen zijn het.

milette

milette

25-09-2011 om 19:58 Topicstarter

Verder geen overgangsklachten

Hoi Rieke,
Tja, ik ben 47 en heb verder nergens last van. Menstruatie prima op tijd etc. Maar zou het een begin kunnen zijn? wbt leeftijd zou het kunnen, hoewel wel vroeg.
bedankt,
Milette

milette

milette

25-09-2011 om 20:00 Topicstarter

Dumbledore

Het is wel aan de zijkant begonnen maar zit nu ook aan de voorkant, het verplaatst eigenlijk. Soms aan de linkerkant van m'n been, soms rechts en helaas nu ook m'n andere been.

Anna

Anna

26-09-2011 om 20:42

Vitamine d tekort

Laat bij de huisarts eens prikken op vitamine D en neem dan meteen je B12, foliumzuur, ferritine, suiker en schildklier mee.
Ik had soortgelijke klachten en bleek een vitamine D en B12 tekort te hebben. Sinds ik dat bij slik en spuit gaat het stukken beter. Die andere waarden zijn ook belangrijk omdat daar vaak klachten vandaan komen. Als je bovenstaand rijtje hebt laten prikken kun je heel veel oorzaken uitsluiten.
Veel succes.

malou

malou

27-09-2011 om 22:28

Ook

hoi milette,

Ik heb het ook en weet vaak niet hoe ik het gevoel uit moet leggen. Het is geen echte kramp maar een heel akelig gevoel (beetje weeig soms, of je niet echt goed op je benen meer kunt staan). Ik heb het vooral s nachts, maar ook wel eens overdag. Als ik s nachts wakker word dan lijkt het wel of het "er in trekt".
Toen het net begon dacht ik dat het kwam door dromen. Als je droomt maak je schijnbaar een stofje aan zodat je niet als je bv gaat voetballen in je droom, ook daadwerkelijk gaat schoppen. Soort verlamming dus.. die dan nog een beetje aan het wegtrekken was als ik wakker werd. Omdat ik het soms overdag ook wel heb is dat denk ik geen optie. Ik ben net als jij op zoek naar een verklaring en hopelijk oplossing. Mijn huisarts dacht in eerste instantie ook aan restless legs. Ik denk ook niet dat het dat is. Ik denk wel dat het toch een hormoon gerelateerd probleem is. Ik ben overigens 46.
Nou ja, je hebt hier niet veel aan maar misschien prettig om te weten dat je niet de enige bent.

gr. Malou

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.