Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

P

P

08-01-2010 om 15:51

Kramptips in het gips?

Een goed lezer heeft het al begrepen op het forum, maar het hoeft nu ook weer niet zo duidelijk met naam en toenaam voor de meelezers: ik zit in het gips. Onderbeen.

Probleem is dat ik enorm last van kramp heb onder mijn voet. Gipspoli al gebeld maar nee die kunnen er niks aan doen en ja ik zit de hele dag met mijn voet om hoog.

Dus zijn hier tips voor want dit houd ik niet vol geloof ik

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

08-01-2010 om 16:05

Ibuprofen?

Ik zou de ibuprofen erbij pakken, en dan 3 of 4 keer daags 400 mg. en hopen dat dat werkt!

Puck

Puck

08-01-2010 om 16:22

Spierverslappers

Kunnen ze je geen spierverslappers voorschrijven? Pammetjes werken vaak ook spierverslappend. Heb ooit in het ziekenhuis glegen met mogelijk voortijdige weeën en kreeg toen 50 mg Oxazepam. Kramp was inderdaad weg en ik ben de halve dag zo stoned als een garnaal geweest. Beetje kort door de bocht om te zeggen dat ze er niets mee kunnen op de gipspoli.

Sigrid70

Sigrid70

09-01-2010 om 17:19

Magnesium

Ik heb wel eens gehoord en gelezen dat magnesium schijnt te helpen. Ik denk dat je dit wel in pilvorm kan kopen maar het zit ook in bijv. bananen. Verder genoeg (water) drinken kan ook bijdragen aan minder kramp.

k Weet natuurlijk niet of deze 'huismiddeltjes' genoeg helpen, t lijkt me zeer vervelend als je kramp hebt, met gips.

Sterkte!

Magnesium doet niks

Althans niet bij mij. Ik heb gelukkig geen ervaring met gips, maar wel met kramp, vooral tijdens mijn zwangerschappen. Magnesium deed helemaal niks. Met de andere tips die aan zwangeren gegeven worden kan je niks, vrees ik: oefeningen, wisselbaden etc...
Ik zou mijn hoop vestigen op pillen; of misschien een fikse borrel, word je ook lekker los van.

Sterkte, die kramp is heel vervelend

Beterschap,

Temet

Guinevere

Guinevere

09-01-2010 om 21:11

Bananen

Ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat bananen helpen tegen kramp. Toen ik zwanger was nam ik er elke dag eentje, en nu elke week. Geen voetkramp meer gehad. Alleen heb ik 0,0 verstand van gipskramp dus ik weet niet of het in dit geval ook opgaat. Een banaan eten lijkt me in elk geval geen kwaad kunnen. Helpt al na 1 dag ongeveer.

Puck

Puck

09-01-2010 om 22:21

O, p.... ik heb een goed idee (dat rijmt)

Neem een flinke borrel, daarbij een lekker pammetje en een banaan. Wedden dat je je hemels voelt en van kramp geen last meer hebt? ROTF
In ieder geval hoop ik voor je dat het snel verbetert, want het lijkt me knap rot als je kramp hebt en je kunt er niet eens wat aan doen.

reina

reina

10-01-2010 om 09:24

Och-arme! Helaas geen antikramptips. Wel meeleven, wat ik supervervelend vind van gips in de winter is dat iedereen ervan uitgaat dat je gevallen bent met skieën en daar vaak gniffelende opmerkingen over gemaakt worden, ik word niet gauw boos, maar dat irriteerde me echt (ik heb 2 winters in het gips gezeten), ik hoop dat jouw omgeving tactischer is Sterkte!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-01-2010 om 14:32

Tips voor in het gips

Ik heb net ruim twee maanden met mijn onderbeen in het gips gezeten; ben nu van mijn krukken af en het gaat goed. Mijn tips: veel met je tenen bewegen en oefeningen doen zoals je onderbeen naar links en naar rechts draaien (met voorzichtigheid natuurlijk). De doorbloeding moet op gang blijven. Als het even kan ook lopen. Rust is prima maar je moet wel in beweging blijven anders wordt de boel te stijf en het is niet goed voor de doorbloeding. Daarnaast extra calcium, magnesium en vitamine D slikken. Ik slikte ook Arnica tabletjes voor de doorbloeding. Heb geen last gehad van kramp of jeuk en ik doe nu weer alles (behalve schaatsen dan Succes!

Coco

Coco

10-01-2010 om 21:28

Krijg je bloedverdunners? pas dan op met ibuprofen

Ik ben net sinds een week uit het gips, maar in mijn gipsperiode moest ik iedere dag een injectie met fraxiperine. Dan kun je beter geen ibuprofen nemen (althans, volgens de bijsluiter).

Puck

Puck

12-01-2010 om 10:32

Hoe gaat het nu p?

Hoe is het me de kramp in je voet? Ik hoop dat het al minder is en dat je kunt wennen aan je gipsbeen.

inge123

inge123

13-01-2010 om 15:02

Aquarius

Ik heb wel eens gehoord dat aquarius (frisdrank) goed is tegen kramp. Ik drink dat ook als ik wat sneller kramp krijg in mijn tenen. En het lijkt te helpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.