Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kriwi

Kriwi

20-08-2010 om 23:36

Krentenbaard/kinderzeer

Zoonlief heeft kinderzeer (krentenbaard/impetigo) op zijn been. Het zijn flinke plekken moet ik zeggen en ik zag op zijn andere been ook al een plekje ontstaan. We zijn sinds een paar dagen aan het smeren met Fucidin-creme en het lijkt ook wel iets aan te slaan. Volgende week begint school weer en dan heeft hij op maandag meteen schoolzwemmen. Weet iemand of hij ermee mag zwemmen? Ik ben het vergeten aan de dokter te vragen. 48 uur na de behandeling met die creme is de besmettelijkheid minder (of weg?) dus wat dat betreft zou het kunnen, maar ik weet het niet hoor. Ik ben echt heel erg bang dat hij anderen besmet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

21-08-2010 om 08:00

Dat weet ik niet, maar.....

Ik weet niet of chloorwater wel goed is voor de plekken,en of dat niet heel erg prikt!Ik zou hem zelf thuishouden van zwemmen.
Groetjes,bastet

Besmettelijk

Volgens mij is krentenbaard heel besmettelijk en ik vind zelf zo'n zwembad ook niet een schone plek voor zo'n wond.

guera

guera

21-08-2010 om 10:42

Niet zwemmen

Zwemmen in chloor belemmert ook de genezing. Buiten dat zijn zwembaden bacterien paradijzen. Ik zou echt wachten tot het over is.

Rembrand

Rembrand

21-08-2010 om 12:24

Twee keer krentenbaard opgelopen in zwembad.

De eerste keer zoonlief. Hij had iets te strakke zwembandjes om zijn armen waardoor hij een klein wondje had gekregen. Binnen notime zat hij van oksel tot heup ( flank ) onder de krentenbaard.
De tweede keer was ik zo slim om deo onder te spuiten minuten nadat ik mijn oksels had onthaart ( auch ) en de dag daarna in een tropisch zwemparadijs te gaan zwemmen. Ook binnen uren onder de krentenbaard.
Ik zou dus zeker niet gaan zwemmen.
M.

Kriwi

Kriwi

21-08-2010 om 13:49

Niet zwemmen

Dat wordt dus niet zwemmen, ik twijfelde al heel erg.
Moet zeggen dat de crème gelukkig nu wel aanslaat, maar voor de zekerheid wacht hij maar even een weekje met zwemmen.

Bedankt voor de reacties.

rozenstruikje

rozenstruikje

21-08-2010 om 20:47

Niet zwemmen

Mijn dochter heeft een paar keer krentenbaard gehad en het nat worden van die wondjes en het weer afdrogen en dan aankleden deed haar best veel pijn. Dus daarom al zou ik hem niet laten zwemmen.
En wat zegt het zwembad en school? Mijn dochter mocht toen wel meedoen met gym maar de wondjes moesten bedekt zijn, dus had ze als enige een lange broek en trui aan (groep 1-2). Wat ik een beetje suf vond want ze gebruikte die creme dus was het niet meer besmettelijk en wat nou als het op haar hand of gezicht had gezeten, had ze dan 3 maanden niet naar school gekund ofzo? Het duurde namelijk zo lang omdat er telkens weer een nieuw plekje naast kwam.

Rozenstruikje

ilsepilse

ilsepilse

22-08-2010 om 15:40

Zeer besmettelijk

ik zou toch even de huisarts of GGD (infectieziekten) bellen want het beleid verandert nog wel eens...

Inderdaad erg besmettelijk

En als je gevoelig bent voor eczeem zoals mijn kinderen, dan kun je dus OOK besmet worden door iemand die al langet dan 48 uur gesmeerd heeft. En omdat een eczeemhuid al niet gaaf is zitten ze dan in no time echt van kop tot kont onder.

Dus, hou ook rekening met andere kinderen als je je kind ergens heen stuurt!

Kriwi

Kriwi

24-08-2010 om 18:48

Zwemmen ging niet door...

dirksmama: "Dus, hou ook rekening met andere kinderen als je je kind ergens heen stuurt!"
Ja, daar maakte ik mij inderdaad ook druk om, ik ben ook erg bang dat hij andere kinderen ermee besmet, dus vandaar dat ik vragen had over het zwemmen.
Uiteindelijk ging schoolzwemmen niet door, juf wilde de week rustig beginnen, dus probleem opgelost. De creme slaat nu goed aan, dus het ziet er allemaal weer wat beter uit... Hopen dat hij er snel af is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.