Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kriebelhoest help

ik wordt gek hier twee pubers die alle twee ziek op de bank liggen met koorts en griep en alletwee hebben ze kriebelhoest.De hele tijd wordt er gekuchtarrrgggg wat helpt er tegen de kriebel hoest????????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

26-03-2009 om 12:44

Bellen

Je kunt de huisarts bellen en vragen voor iets tegen de kriebelhoest. Je hebt ten slotte alle pilletjes van de drogist al geprobeerd, toch?
De pilletjes van de drogist deden niets maar van de huisarts kreeg ik codeinefosfaat en ik sliep toen toch weer lekker......en mijn man ook.

ishtar

ishtar

26-03-2009 om 13:26

Suikerwater

heeel veel suiker oplossen in wat warm water. Erg vies, maar het schijnt te werken.
Hebben ze ook van de week erg gehoest? Met vastzittend slijm ed? Dan kan dit wel 'nahoest'( zo noemen wij dat )zijn. Zo min mogelijk hoesten en regelmatig een slokje (suiker)water, helpt mij dan het best.

branca2

branca2

26-03-2009 om 16:22 Topicstarter

Codeine

dat slikken ze al 2 dagen maar dat helpt dus niet echt ,ik heb codeine 10 mg ze mogen maar 60 gr per dag.
Ik ga morgen gewoon toch maar even da huisrta bellen denk ik jongste van 12 heeft nog steeds/alweer 39.4.Hij is al vanaf maandag niet echt onder 38 geweest met 40.6 als hoogte/dieptepunt zucht....Ik ga wel dat suikerwater proberen wie weet helpt het

Lys Lionne

Lys Lionne

26-03-2009 om 22:45

Tegenprikkel

Ik kan ook periodes hebben met onstuitbare kriebelhoest en geloof me, het maakt je wanhopig!! Wat soms wil helpen is een flinke slok frisdrank met véél koolzuur. Een soort tegenprikkel geven dus. Verder gorgelen met kamille, een theelepeltje oplossen in een half kopje water. Dit kalmeert de keel, want doordat je blijft hoesten irriteerd de keel enorm en dat geeft weer een hoestprikkel en zo is de cirkel weer rond....

Beterschap voor de kinders!

Minet

Minet

26-03-2009 om 22:51

Daro

hoestcapsules doen hier al jaren hun werk uitstekend. Zelfs gewoon bij de supermarkt te koop (AH)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.