Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bibi63

bibi63

14-05-2009 om 21:28

Kruidvat/medicijnen

Sinds korte tijd is er bij onze plaatselijke Kruidvat iets 'raars' aan de hand. Zodra je bij de kassa iets afrekent wat enigszins met een medicijn te maken heeft (lees: neusdruppels, paracetamol, enz. enz.) is de standaard vraag: 'heeft u nog vragen over dit medicijn?' of iets in de trant van 'weet u hoe u dit medicijn moet gebruiken?'. Ik vind het zoooo stom. Het zal wel een soort van nieuwe 'serviceverlening' zijn, maar het gaat echt nergens over. Tot nu toe heb ik altijd verbaasd 'nee hoor' gezegd, maar de volgende keer ga ik uit nieuwsgierigheid eens zeggen 'nee geen idee, vertel, vertel'. Ik bedoel: hebben ze ineens alle bijsluiters uit hun hoofd geleerd, kan ik zelf niet lezen, zijn ze apotheker geworden? Ik vind het zo onzinnig en quasie deskundig overkomen. Wat vinden jullie hiervan? Is dat bij jullie Kruitvat ook zo?
Groetjes,
Bibi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

14-05-2009 om 21:40

Bij de da

zeggen ze ook zoiets in die geest: U weet de gebruiksaanwijzing van dit middel?
En dan er verontschuldigend achteraan: wij zijn verplicht dit te zeggen/vragen.
Misschien ook zoiets bi het kruidvat?

bibi63

bibi63

14-05-2009 om 21:53

Brianna

Ik denk het wel en daarom vind ik het ook zo stompzinnig. Quasi deskundigheid, quasi veiligheid. Ik heb ook ooit eens een speeltje gekocht bij de Bart Smit voor een kind van 2. Het speeltje was bedoeld voor kinderen tussen 1 en 3 (stond op de verpakking en was van Fischerprice....) Maar er zat WEL het bekende stickertje op: niet geschikt voor kinderen onder de 3..... Ik dus navraag doen bij de kassa. Antwoord: 'dat zijn wij verplicht erop te plakken'. Tja, doorgeslagen veiligheid of beter gezegd: zorgen dat je als bedrijf geen claim krijgt. Van dat soort dingen krijg ik dus de kriebels.
Groetjes
Bibi

Guinevere

Guinevere

14-05-2009 om 22:08

Ja, die goede adviezen

Die goede adviezen van de meisjes bij het Kruidvat lijken mij ook heel interessant. Die hebben er tenslotte voor gestudeerd (not). Van der week hoorde ik zo'n meisje een oudere dame een homeopatisch middel voor een goede darmflora aansmeren....hup, kassa. Voor iets onafhankelijker advies ga ik toch maar liever langs bij de huisarts, of ik bel mijn apotheek. Ook niet geheel onafhankelijk maar die zijn daar toch iets beter geschoold dan bij het Kruidvat.

reina

reina

14-05-2009 om 22:17

Ze moeten het idd vragen, ik hoor het ook liever van de apotheker .

al weer een tijdje geleden toen ik een pakje ibuprofeen en paracetamol kwam halen kreeg ik ongevraagd het advies dat dat beter niet samen genomen kan worden (Kruidvat)

Meisje keek wat beduusd toen ik haar vertelde dat dat onzin was en dat ik het als arts regelmatig samen voorschrijf. Ik was met een knappende koppijn waarschijnlijk ook niet op mijn vriendelijkst maar wat een onzin, ze zijn geen apothekers!

Mariel

Ellen Wouters

Ellen Wouters

14-05-2009 om 22:29

Natuurlijk

Ook een keer gehoord bij de drogist: "Het is een natuurlijk middel, dus het heeft geen bijwerkingen".

Zal best dat ze tegenwoordig verplicht zijn mensen te waarschuwen, maar het is zúlk onwetend volk wat daar achter de kassa staat...

Bastet

Bastet

15-05-2009 om 07:34

Etos

Ja,bij Etos vragen ze dat ook,zelfs bij een doosje paracetamol ofzo.
Groetjes,Bastet

MargotL

MargotL

15-05-2009 om 08:59

Het meisje achter de kassa

'het meisje achter de kassa' mag die informatie inderdaad niet geven. Ze moet dan iemand roepen die daar 'opleiding' voor heeft gehad, die moet altijd aanwezig zijn.
Van de week nog gehoord bij onze plaatselijke Kruidvat.

Margot

Tinus_p

Tinus_p

15-05-2009 om 09:20

Weet niet precies, maar

De wettelijke regels voor zelfzorggeneesmiddelen (OTC in het jargon) zijn de laatste paar jaar totaal veranderd. Sommige dingen zijn heel zichtbaar (zoals dat sommige geneesmiddelen bij de Appie Hein liggen). Het zou me niets verbazne, als dit een direct of indirect gevolg is van die nieuwe regels.

Yvonne

Yvonne

15-05-2009 om 10:08

En..

wisten jullie dat kinderen onder de 12 geloof ik geen deze medicijnen ook niet mee krijgen. Ik lag laatst met koorts op bed voelde me flink belabberd en had mijn dochter (10 jaar) even naar de kuidvat gestuurd om paracetamol voor me te halen. Ze kreeg het niet mee. Nog opgebeld of ze het alsjeblieft op mijn verantwoording aan haar mee wilden geven, dan weten ze dat ik er als ouder vanaf weet en dat het kind ze niet als snoepjes op eet. Maar nee ik moest echt zelf komen.

Vic

Vic

15-05-2009 om 12:18

Laatst niets gehoord

Wij hadden hier een buikgriepepidemie, dus ik ging naar Kruidvat voor norit, paracetamol en een fles Febrèze. Ik heb daar geen adviezen bij gekregen.

Guinevere

Guinevere

15-05-2009 om 12:22

Febreze?

Heu, Vic, wat heb je met die Febreze gedaan eigenlijk? Opgedronken? Wel jammer inderdaad dat ze je daar geen advies bij hebben gegeven!

Hier ook

Bij het kruidvat hier ook het standaard zinnetje "heeft u nog vragen over de medicijnen??" Vorig jaar deden ze ook vreselijk moeilijk toen ik 3 doosjes a 100 stuks paracetamol kocht (waarvan er 2 in pakketten naar het buitenland gingen). Dat mocht niet, zoveel tegelijk zeiden ze. Dus ik zeg heel droog "nou ik was niet van plan het vandaag nog op te eten". Toen werd ik nogal meewarig aangekeken en kreeg ik het wel.
Mijn zoon krijgt overigens in de apotheek hier alle medicijnen gewoon mee (eigenlijk best vreemd). Ik heb hem weleens door ziekte voor de medicijnen van opa naar de apotheek gestuurd met het idee dat hij onverrichter zake terug zou komen. Maar gek genoeg kreeg hij ze gewoon mee, terwijl daar niet zulke fijne medicijnen bij zaten (o.a. tablet chemo en insuline). Ooit hem eens zonder nadenken voor een pakje vloeitjes naar de supermarkt gestuurd en die kreeg hij niet.

Volgens mij

... hangt dit inderdaad samen met het feit dat de geneesmiddelen tegenwoordig niet meer achter de toonbank liggen, maar ervoor (nu bewaren ze de dure luchtjes en de scheermesjes achter de toonbank, heb ik gemerkt).

Merkwaardig, want als je iets van achter de toonbank vroeg kreeg je er ook nooit vragen over.

Groeten,

Temet

Meisje achter de kassa

Als ik hier in de super eens OTC-medicatie meeneem, vraagt de dame achter de kassa ook braaf of ik informatie wil. In het enkele geval dat ik die inderdaad wil, krijg ik een uitdraai. Er komt geen geschoold figuur aan te pas. Bij een drogist evenmin.

Vic

Vic

15-05-2009 om 14:13

Guinevere

Niet opgedronken. Maar het was wel een heel heftige buikgriep, dus ik denk dat je het wel kunt verzinnen

Guinevere

Guinevere

15-05-2009 om 14:16

Condooms

Vragen ze eigenlijk bij condooms ook of je weet hoe je ze moet gebruiken??!

Mamvantwee

Mamvantwee

15-05-2009 om 14:58

Haha

En dan vraag je aan het meisje achter de kassa: "nee, doe eens voor?"

Wie komt er dan opdraven, vraag ik me af...)

Mega irri

ik heb het eens bij de c1000 gehad, ik kocht drie doosjes van 50 stuks.. (als het erg slecht gaat slik ik er wel eesn 8 per dag... maar meestal tch wel 4 per dag..) zegt dat meisje ook dat is wle heel veel, dus reke ik haar even voor hoeveel er door gaat in slechte dagen, zegt ze nou daar zou ik toch eesn mee naar de dokter gaan hoor .. deuheu tante dokter heeft het me zelf voorgeschreven grrr...
en idd bij kruidvat bij ons ook:
bent u bekend met het medicijn?
mijn standaard andwoord:
ja helaas wel....

Niesje

Niesje

16-05-2009 om 00:10

Ja!

Ha! Ik vermoedde al zoiets. Ik kocht in maart vier doosjes Prevalin bij het Kruidvat. Genoeg voor het hele hooikoorts seizoen. De dame bij de kassa vroeg me of ik het vaker had gebruikt en of ik er meer informatie over nodig had. Nee muts, ik koop altijd meteen vier pakjes van een medicijn dat ik nog nooit heb geprobeerd...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.