Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polly Shearman

Polly Shearman

14-05-2011 om 22:17

Kuitkrampen

Ik word snachts geplaagd door kuitkrampen. Midden in de nacht schiet mijn kuit in een kramp en dat doet gillend pijn! na het opstaan, of het trekken aan mijn voet gaat het dan langzaam weer over. Ik heb het in beide kuiten, maar van de linker heb ik overdag nog veel last.. dat voelt als een ontzettende spierpijn.
Ik heb niks anders als anders gedaan, geen nieuwe schoenen ofzo.
Wel in de eerste week van mei erg veel gelopen, een week lang.
Iemand suggesties hoe ik er weer van af kom?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@ss

m@ss

14-05-2011 om 22:38

Hoi

Het zou restless legs kunnen zijn, maar aangezien je het nu heb lijkt me dat niet. Dan had je het vaker moeten hebben.

voor spierkrampen kan ook magnesium werken.

Voetjes omhoog leggen nog een idee. Doe je ook bij zwangerschap bij kuit krampen.

succes.

Guinevere

Guinevere

14-05-2011 om 22:44

Huismiddel

Mijn huismiddel tegen kraaaaaaaaaaaaaaaamp is regelmatig een banaan eten. Kennelijk krijg ik kramp als ik tekort heb aan "iets" dat in bananen zit. Want als ik mijn wekelijkse banaan vergeet, gaat het gegarandeerd weer fout, vooral 's nachts.

Krijtje

Krijtje

14-05-2011 om 22:53

Ander huismiddel

Ik krijg er last van als ik een aantal dagen te weinig melk heb gedronken. Dus het tovermiddel zal inderdaad wel magnesium of calcium zijn.

m@ss

m@ss

14-05-2011 om 22:55

Hihi

ik googlde ff op banaan en magnesium
Nou die magnesium zit dus in een banaan. en kwam forums tegen dat mensen tegen kramp dus bananen aten en magnsium namen.
Dus dat zijn al 2 goede antoorden

m@ss

m@ss

14-05-2011 om 23:00

Krijtje

magnesium zit niet in de melk.
En magnesium word slecht opgenomen samen met melk. Maar de calcium van melk word wel beter in het lichaam opgenomen als je genoeg magnesium hebt.

Ik had een vit d tekort, en had spiertrillingen veel onrust an angst in lichaam en sinds ik magnesium( en vit d) slik is het over. Met 2 dagen had ik al verbetering. En nu over.

Monet

Monet

15-05-2011 om 10:40

Herkenbaar

Ook ik heb, meestal tegen de tijd dat ik op wil staan, enorme kramp in mijn linkerkuit/buitenkant van mijn onderbeen. Net als Polly ook dusdanig dat ik het nog de hele dag voel. Soms doet mijn rechterbeen ook mee, maar vaak is het alleen links.
Ik eet onregelmatig een banaan, soms 2 of 3 in een week, soms 2 weken niet. Ik ga maar eens beginnen om er elke paar dagen 1 te eten, wie weet werkt het!

Asa Torell

Asa Torell

15-05-2011 om 13:17

Hier ook

als zwangerschapskwaal dan, en net de volgende tips van de vk gehad: calcium (bijvoorbeeld melk) s avonds voor het slapen gaan, en idd. magnesium. Heb nu bruistabletten met die combi in huis en ga het vanavond proberen.

Muizemeis

Muizemeis

15-05-2011 om 19:48

Wat bij mij hielp

Ik heb een tijdje ook kramp in mijn kuit gehad en wat bij mij hielp was elke avond de spieren van mijn kuit oprekken. Ik ging op de traptree staan en dan met mijn tenen op de tree en dan doorveren tot ik net geen kramp kreeg. Dat hielp toen heel goed.
Muizemeis

Gebruik je symbicort?

Gebruik je misschien een puffer (Symbicort) Dit medicijn kan spierkrampen als bijwerking hebben.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

15-05-2011 om 22:19

Kuitkramp

Rest van de reacties nog niet gelezen, maar ik heb het tijdens mijn zwangerschappen veel gehad. Bij de laatste zwangerschap liep ik voor bekkenklachten bij de fysio en toen ik dat een keer noemde, heeft ze mijn kuiten een keer goed gemasseerd (auwwwwww). Zij gaf me het volgende advies: hoe vervelend ook (want je wilt weer verder slapen), neem 's nachts de tijd om je kuiten goed te masseren, om zo de doorloeding weer te stimuleren. Als je dat niet doet, zo zei ze, dan krijg je er steeds vaker last van. Ik heb dat uitgeprobeerd en het werkte inderdaad wel. Zelf ging ik altijd eerst opstaan en een soort van stretchen (dan pas trok de pijn weg) en daarna zo goed mogelijk mijn kuiten masseren (of het manlief in een goede bui laten doen).
Sterkte ermee, het is superirritant.

Mama_Lynn

Polly Shearman

Polly Shearman

16-05-2011 om 21:50

Nou heel raar

Toen ik dit berichtje schreef hierboven bedacht ik me nog een huismiddeltje wat ik ook had gebruikt tijdens mijn zwangerschap toen had ik er ook last van. Nl een stuk zeep in je bed leggen bij je voeten.
Dat heb ik dus gelijk gedaan, en gek genoeg sindsdien geen kuitkramp meer gehad.... heel raar...
ik ga wel bananen eten als ik er weer last van krijg.

groet, polly

Guinevere

Guinevere

17-05-2011 om 09:21

Polly

Of leg een banaan in je bed?
Die truc met die zeep heb ik nog nooit gehoord, hoe zou dat dan werken? Ben benieuwd of het langdurig effect heeft (is het bananenzeep?).

Polly Shearman

Polly Shearman

18-05-2011 om 11:27

Heb mijn fysio gesproken

en haar gevraagd over de kramp,
dit was het antwoord:

maar kramp is lastig er zijn namelijk verschillende theorieen

één is overbelasting, dus als je bijv. weer gaat hardlopen en dat is lang geleden kan het zijn dat je kuiten even van slag zijn

twee is een disbalans tussen natrium en kalium en daardoor eten sommigen dan banaan omdat daar veel kalium in zit

en drie is slechte doorbloeding maar jij valt niet in die categorie mensen dat is namelijk vaak in de doelgroep waar je mee werkt

Ik gooi het bij mijn op overbelasting, volgens mijn stappentellen ( die altijd aanstaat op mijn mobiel) hebben we in disney dagen van 20000 stappen gelopen, terwijl een normale werk dag voor mij zo'n 8000 stappen geeft.

groet, pol

Asa Torell

Asa Torell

18-05-2011 om 21:34

Bruistabletten helpen!

Sindsdien geen kramp meer gehad. t Is wel weer even een beker niet echt superlekker spul wegwerken... ik heb een heel medicatieschema van meer en minder vieze pillen en drankjes hangen inmiddels!

wester

wester

19-05-2011 om 09:24

Wat bij mij helpt

Ik heb vroeger veel last van kuitkrampen gehad, vooral als ik veel wandelde. Fysio gehad, maar dat hielp niet veel.

Er bestaan specifieke pillen voor, inhibin http://www.inhibin.nl/ , en ze schijnen tegenwoordig gewoon vrij te verkrijgen te zijn bij de apotheek. Die hielpen bij mij prima. Het geeft wel 's ochtends een vieze bittere smaak in je mond, maar dat is toch stukken beter dan kuitkrampen.

Wat bij mij ook goed werkt is (zoals eerder gesuggereerd) magnesium. Geen magnesiumoxide maar -lactaat of -citraat (wordt beter opgenomen) en dan 400-500 mg per dag. Helpt prima en geen bijwerkingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.