Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anna3

Anna3

16-08-2010 om 22:00

Lactulosesiroop mengen met water / yoghurt

Mijn dochter krijgt lactulosesiroop, omdat ze moeilijk kan poepen. (Ja we nemen ook andere maatregelen om te proberen dit te verhelpen.) Nu is zij zo'n eigenwijsje (want 2 jaar) dat ze vaak heel erg protesteert, ondanks dat het 'lekker' is (mierzoet).
Weet iemand of het een bezwaar is als ik de lactulosesiroop meng met water of door de yoghurt doe? Werkt het dan nog net zo goed?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Forlax

Wij hadden dit ook. Ook omdat lactulose siroop niet meer hielp. Maar in een lage dosering is forlax hetzelfde. Dit is een poeder. Je hebt met smaak. Sinaasappel geloof ik. En zonder. Die hebben wij. Ik doe het ,s avonds in zijn papfles en ,s ochtends poept hij heel goed. Misschien eens proberen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

***

***

17-08-2010 om 11:31

Lactulose mag je mengen

Lactulose mengen wij op het werk (mensen met een ernstige verstandelijke beperking) gewoon in de koffie, limonade of vla.
Dit is geen probleem.

Anna3

Anna3

17-08-2010 om 20:59

Mamalo3s

Dank voor de suggestie om ook eens Forlax te proberen ipv lactulose. Als ik het idee krijg dat lactulose niet (meer) helpt.

Anna3

Anna3

17-08-2010 om 21:00

Geen onderwerp

Ah, dat is fijn, dat je mag mengen.
Door water met een klein beetje Roosvicee dan heeft ze het niet in de gaten.
Waarom zetten ze dat nou niet op de verpakking?

Geen onderwerp

Ik wist niet of je lactulose mocht mengen. Maar wist het wel van forlax en dat die in lage dosering het zelfde is als lactulose volgens arts.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.