Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

buzz

buzz

17-08-2009 om 07:16

Last van eisprong?

Of wat anders.
Na de geboorte van mijn dochter heb ik zo veel last.
Zo een paar dagen na het ongesteld zijn begint het, een beetje een weeig gevoel in mijn onderbuik. Dat word erger en erger, tot ik niet meer rechtop kan lopen.
Ongeveer 2 dagen later heb ik snachts zo veel buikpijn dat ik niet meer weet hoe ik moet liggen, een paracetamol bied wel een beetje uitkomst. Vorge week was het zo erg dat ik me net voelde of ik flouw ging vallen. Dedag er na heb ik nog echt een bepaald soort kramp. Het lijkt wel elke maand erger te worden, oh ja en in die dagen zit mijn ontlasting opslot geen scheetje en geen poep of met heel veel moeite en pijn.
Nog eens een dagje later is het allemaal weer over.
Maar ik vind het zo vervelend het doet echt heel veel pijn. Herkent iemand dit? is dit normaal? en is er wat aan te doen als 3 a 4 dagen paracetalols te moeten nemen? Zal ik er voor naar de huisarts gaan of heeft dat toch geen nut? bedankt voor de reacties.
groet buzz

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

17-08-2009 om 09:03

Nee

Last van je eisprong is één ding, maar wat jij omschrijft is een graadje erger! Ik wil je niet bang maken, maar het klinkt als de endometriose van mijn vriendin. Dat hoeft het natuurlijk helemaal niet te zijn, maar hoe dan ook, het lijkt me niet normaal. En ik zou zeker naar de huisarts gaan.

Prulletje

Rembrand

Rembrand

17-08-2009 om 11:54

Buzz.

"Zal ik ermee naar de huisarts gaan of heeft dat toch geen nut" ?
Wat denk je zelf ???
Vertrouw je meer op de antwoorden die je hier zult krijgen dan op het oordeel van je huisarts ?
Dan zou ik toch maar eens een andere huisarts gaan zoeken.
M.

buzz

buzz

17-08-2009 om 13:50

Nouw rembrand

Het heeft wel een rede dat ik het eerst hier eens vraag.
Ik had tot op 2 maanden geleden gewoon het idee dat het kan dat je je eisprong op een erg vervelende manier voelt. Ik heb er over gelezen op internet enz dat het voor sommige mensen meer pijn doet als het ongesteld zijn zelf. De afgelopen 2 a 3 keer is het echt ondragelijk te noemen.
Maar misschien kan je je voorstellen dat als die dagen net in het weekend vallen (donderdag vrijdag een beetje, zaterdag zondag ondragelijk)Dan neem je je voor maandag ga ik naar de huisarts maar dan is het dus alweer bijna weg.
Het is best een toestand zonder oppas in de buurt en met een man die het druk heeft om dat af te spreken bij de huisarts, en dan word de drempel als je er bijna niets meer van voelt vrij hoog. (ik heb al eerder eens ergens heel anders last van gehad op en af waarbij mijn vorge huisarts zij dat hij niet veel kon doen als ik er op het moment dat ik geen last had mee langs kwam, en dat ik maar trug moest komen als het weer opspeelde)Mijn buik is die pijnlijke dagen echt opgeblazen maar dat is dus ook daarna helemaal weg. Ik had het idee als ik nou ga als ik pijn heb kan hij mijn buik zien en voelen, maar dat is dus de laatste keren in het weekend geweest. Als ik goed gerekend heb is het volgende maand op donderdag en vrijdag, dus inderdaad zou ik dan na de huisarts kunnen, met het idee, dat ik de pijn en de plaats heel duidelijk kan aanwijzen en dat hij het ook kan zien/voelen. Ik dacht dat er niet zo veel mis mee is alvast wat info van misschien mensen met de zelfde klachten voor dat ik naar de huisarts ga. Nou zo is dus het hele verhaal.

Eisprong

Ja daar heb ik megalast van maar wel anders dan jij beschrijft. Een halve dag ontzettende steken aan linker of meestal rechterkant van m'n buik, ongeveer waar je blindedarm zit (rechts dan he). Dan kan ik echt niet rechtop staan. Ben er een aantal keren voor bij een gynea geweest, werd nog niet eens serieus genomen Pijnstillers helpen wel en aangezien ik steeds minder vaak een eisprong heb, is bij mij 't probleem bijna uit de wereld. Met jouw klachten, en dan vooral de duur ervan en de opgezwollen buik, zou ik toch even naar de huisarts gaan. Misschien vleesbomen, ik roep maar wat hoor en misschien toch gewoon ovulatiepijn (of middenpijn) maar een deskundige mening is nooit weg.

Hes@

Hes@

24-08-2009 om 11:33

En?

Ben je nog naar de huisarts geweest?

Ik heb er ook last van. Zij het gelukkig niet zo heftig als jij. Geen verstopping. ALs ik merk dat de eisprongt komt neem ik een stevige dosis ibuprofen (800) en dat helpt goed. Omdat de pijn dan vanaf het begin wordt onderdrukt, raak ik minder gespannen en dus minder pijn. Ik las een keer hier dat een hoge dosis ibuprofen wordt gebruikt als middel om minder last te hebben van pms. Toen ben ik het zelf ook gaan doen (niet zo'n hoge dosis en niet als middel tegen pms) De menstruatie is nog pijnlijker omdat er dan vaak nog bekkenpijn bijkomt. Ik ben zo zat van die pijn, er is tijdens en na de zwangerschappen al zo veel pijn geweest, ik gooi er tegenwoordig echt gelijk een flinke pijnstiller tegenaan.

En het valt bijna altijd in het weekend.....

buzz

buzz

25-08-2009 om 11:57

Nee

ik ben nu ongesteld en als dat over is zal het na een week wel komen, vervelend maar dan zijn we nog ff op de valreep een weekje midweekje op vakantie.
Maar ik heb mezelf beloofd dat ik heel goed oplet waar en hoe het pijn doet en dan toch maar ga als ik trug ben van vakantie, ik zal wel laten weten wat ik te horen krijg.

buzz

buzz

27-08-2009 om 09:10

Nou een heel verhaal

Ik had al 2 dagen pijn in mijn rus, aangezien we een terrier hebben die geplukt moet worden en ik dat net had gedaan had ik het idee dat het spierpijn was,
Maar gisteren nacht schoot de pijn naar voren onder mijn ribben, ik had het niet meer, mijn ademhaling ging zo moeilijk.
Het voede als weeen en kramp tegelijk.
Mijn man heel erg in paniek, belde de huisartse post, mijn zwager er met me heen.
De dienstdoende huiarts wist niet wat het was, en gaf me hele sterke pijstillers zetpillen.
Thuis de volgende ochtend de huisarts opgebelt. Eerst longen en hard luisteren, en toen duwde hij in mijn zij , en de kramp onder mijn borst kwam metteen weer terug. Hormonen zij hij, erg veel hormonen en erg veel zenuwen bij je baarmoeder. Nog evewn urine gecontroleerd maar daar was niets mee. Ik kan met nerofen proberen de moeilijke tijden te vermakkelijken, aan de pil gaan was ook een optie.
Maar misschien niet zo een goede voor mij, omdat ik daar 7 jaar geleden mee gestopt zijn vanwegen constant ongesteld zijn.
Nu gaan we eerst maar even naar een ginecoloog om alles door te spreken en misschien nog wat zaken uit ze sluiten.
Nou dat is het. Fijn dat tot nu toe blijkt dat het niets ernstigs was want zo voelde het wel, maar vervelend zeg dat pijn zo erg kan zijn zonder dat er daadwerkelijk iets ernstigs aan de hand kan zijn.
Ik had werkelijk het gevoel snachts dat ik met weet ik veel wat in het ziekenhuis zou belanden.

buzz

buzz

28-08-2009 om 12:50

Oei

sorry van al die taalfouten veeeeel te snel getypt

Prulletje

Prulletje

28-08-2009 om 20:55

Heel veel hormonen? En dat weet hij omdat hij in je zij prikt? Het is lastig om op afstand te beoordelen, maar ik vind de reactie van je huisarts een beetje vreemd. Ik ben benieuwd wat de gynaecoloog ervan zegt.

Prulletje

buzz

buzz

28-08-2009 om 21:37

Nou

hij zij < ook na mijn gegevens over pil gebruik, dingen waar ik in het verleden last van had, een poliep weghalen enz enz, de zwangerschappen, en de tijd er na, en het onderzoek in mijn buik (voelen knijpen kijken na mijn reactie. )Je hebt veel lanst van je hormonen, sommige vrouwen hebben meer hormonenen als andere vrouwen, en waarscheinlijk heb je ook veel zenuwen in je baarmoeder lopen (dat scheint ook te verschelen) Mij kwam het niet vreemd over want de verloskundige zij het ook, bij allebij het begin van mijn bevallingen.
Maar goed 10 sept dus naar de gin en dan zien we wel verder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.