Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

pre

pre

26-02-2010 om 10:03

Last van pms?

zijn hier meerdere mensen welke last hebben van premenstruatie ? of eigenlijk waarbij de partner er last van heeft
volgens hem is dat bij mij heel duidelijk, ik zeur en jammer dan, ben dan eigenlijk niet zo aangenaam
is er wat aan te doen ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja hier!

Ik word somber, ik vind 't allemaal niet leuk meer. Ik geloof niet dat ik zeur, maar m'n man denkt daar anders over
Ik word moe, lusteloos, somber en ben telkens bang dat dit de voortekenen van een serieuze depressie zijn... totdat ik me opeens realiseer dat 't 'gewoon' pms is. Dat uitspreken helpt wel, het relativeert enorm.
Hoewel ik er iedere maand eigenlijk weer intrap.... (een nogal vlakke leercurve heet dat, geloof ik)

Ik vind het eigenlijk ook wel wat hebben: zonder dalen geen pieken. En zodra ik door waar die diepe zuchten en die trillende onderlip vandaan komen kan ik het heerlijk relativeren. Ah, joh: 'k moet gewoon ongesteld worden.

en anders: Mirena

dag!
erykah

Geen mirena

Ik heb het ook elke maand. De ene keer wat erger dan de andere keer. Maar als ik roep; 'je snapt er ook helemaal niks van' Dan weet ik hoe laat het is .

Gaat over als je de 50 passeert

Dorry

*madelief*

*madelief*

26-02-2010 om 18:30

Mirena is zeker niet de oplossing

tenminste niet voor mij! sinds de geboorte van onze 2e (bijna 8 jaar geleden) heb ik erg erg veel last van PMS. Al vanalles geprobeerd, maar het enige wat bij mij helpt is het slikken van Monnikspeper (Vitotaal), maar dan ook wel de maximale dosering als ik merk dat ik weer klachten krijg (meestal vanaf de eisprong tot de menstruatie). Daarmee kan ik het enigszins onderdrukken, maar niet altijd.
Sterkte!

Geen mirena voor mij!

Ik heb de Mirena gehad maar verkeerde in constante staat van labiele huilbuien en verschrikkelijk uitvallen, pfffff... Nu zonder hormonen in mijn lijf gaat het toch het beste, ik slik Teunisbloemolie capsules en heb maar "gewoon" geaccepteerd dat ik PMS heb. En mijn man noodgedwongen ook

Mareni

Mareni

27-02-2010 om 22:54

Wel mirena

Bij mij heeft Mirena ontzettend geholpen.

Ik had ontzettende last van PMS en was gewoonweg agressief. Dat heb ik nooit als PMS uitgelegd, wist ik veel. De laatste jaren werd ik het wel spuugbeu dat ik vreetbuien had, ongedurig was, mekkerig en soms ronduit agressief. Als je mij op dat moment in een drukke AH tegenkwam....

Tot ik naar de huisarts ging omdat ik last had van buitensporige menstruatie. Ik slikte toen de pil. Hij raadde me Mirena aan.

De maanden daarna begon het me op te vallen dat ik stukken rustiger werd, aardiger zelfs Veel geduldiger, niet meer zo geirriteerd en het agressieve gevoel ging totaal weg.

Toen een collega rond die tijd over PMS vertelde, viel bij mij het kwartje. Het was zo herkenbaar! Achteraf denk ik dat ik veel eerder hiermee naar de huisarts had gemoeten, maar ik had geen flauw benul van PMS en het bestaan ervan. Had ik het jaren eerder gedaan, dan had ik al veel eerder lekkerder in mijn vel gezeten.

Ik weet dat niet iedereen fan van Mirena is. Voor de een is het een hel en voor de ander een zegen.

Voor mij is het tot nu toe zeker een zegen.

Ik gebruik hem

Ben al jaren aan de Mirena maar bij mij heeft dat geen positieve invloed op PMS. Ook geen negatieve trouwens, is gelijk gebleven, alleen ben ik minder vaak ongesteld dus ook minder PMS.

klaartje

klaartje

01-03-2010 om 08:10

Epamol

Ik heb ook enorm last van PMS , had hier voor vitamine B1 of 12 voorgeschreven gekregen hier had ik niet enorm baat bij . Gebruik nu sinds kort Epamol ( kwam ik tegen toen ik googlede? op PMS ) en ik heb wel het idee dat het helpt . Scherpe kantjes zijn er wat af

Ook mirena

Ik heb ook altijd veel last gehad van PMS. Agressieve buien (echt slaan, heel erg) boos, verdrietig, zielig en heel erge hoofdpijn. Het is allemaal weg sinds ik de Mirena heb. Ik heb nog wel dat ik me opgeblazen voel en me af en toe een beetje zielig maar het is niets in vergelijking tot vroeger.

Dus wie weet helpt het bij jou ook.

Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.