Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Leeftijd.. rimpels etc

Hallo allen.

Weet niet of dit in 'gezondheid'  thuishoort. Maar zo 51+ gaan me dingen ergeren qua uiterlijk. Rimpels natuurlijk (ogen, neusbrug, bovenlip) en haar (bovenlip, kaken.. pff) maar wat ik meest nog ergerlijk vindt is de wangen, 'hang achtig' , een flinke vouw. Tja, ik weet het, acceptatie is het woord, maar heeft iemand toevallig leuke tips... (hm. faceliftje.. hoeft maar 1/2 cm ... hahah). 


Hmmm... zitten er in dat programma van 'gewoon bloot' al bejaarden? Nee, dan toevoegen graag.

Elk nadeel heeft zijn voordeel. Als gerimpelde ben je voor niemand een bedreiging, nou ja, alleen nog misschien voor jongere chefs, en werk zoeken is wel een dingetje, maar je hebt makkelijker een gesprekje met mensen. Je hoeft er ook niet meer bloedmooi uit te zien of te concurreren op dat vlak met geeft niet wie. 

Eindelijk gaan je hormonen liggen en geef je meer om comfort dan om 'wie mooi wil zijn moet pijn lijden'. Geef jezelf de kans en je wordt meer jezelf en minder 'keeping up appearances'.

En eerlijk gezegd ik vind oudere vrouwen wel leuk.

Gewoon gezellig, niet zo moeilijk.

Ja, hamsterwangen, heel vervelend. Ik kan ze natuurlijk volproppen met voedsel, maar dat heeft ook weer zo zijn nadelen ☺. Maar ik vind ze ook niet mooi bij mezelf.

Oh ja ik erger me ook aan die wangen, of meer dat mijn kaaklijn niet meer strak is, maar een klein 'zakje' krijgt. Als ik glimlach dan is ie veel minder zichtbaar, dus ik glimlach me suf en dat maakt iemands gezicht dan wel weer wat aantrekkelijker, dat is een bijkomend voordeel.Ik kijk op pinterest wel eens naar hoe andere vrouwen eruit zien, zoek maar eens op 'grey hair' en je ziet hele  mooie oudere vrouwen. Nu ben ik geen model, maar je kunt wel zien wat mooi staat en minder mooi staat als je gewone oudere vrouwen vergelijkt met dat soort plaatjes. Ik word er altijd wel geïnspireerd van. Mijn conclusie tot nu toe, zorg dat je haar goed zit (voor zover dat lukt) en kleuren dragen die je goed staan doet al heel wat. En bijv. ook niet in iets van een joggingpak/zak gaan rondlopen (tenzij je gewoon lekker thuis blijft) 

Wat tips;

Omring je met oudere vrienden en vriendinnen dan steek je meteen jong af.

Jok over je leeftijd zeg gewoon dat je 65 bent en iedereen zal vinden dat je er fantastisch uitziet.

Of gewoon het hele concept uiterlijk laten voor het wat het is, alleen wassen met zeep en schone kleren en alleen nog maar dingen doen waar je zin in hebt en je niets meer aantrekken van wat anderen denken. Durf gewoon niet lief en niet mooi te zijn en je zal je vrij gaan voelen!

Bolmieke schreef op 08-03-2021 om 10:31:

Wat tips;

Of gewoon het hele concept uiterlijk laten voor het wat het is, alleen wassen met zeep en schone kleren en alleen nog maar dingen doen waar je zin in hebt en je niets meer aantrekken van wat anderen denken. Durf gewoon niet lief en niet mooi te zijn en je zal je vrij gaan voelen!

Ik vind het fijn om er netjes en verzorgd uit te zien. Voor mezelf.

MeikeT schreef op 08-03-2021 om 11:07:

[..]

Ik vind het fijn om er netjes en verzorgd uit te zien. Voor mezelf.

dat mag ook hè, ze zegt niet dat het niet mag. Het is ook wel typerend dat jij vindt dat het er per se bij moet staan. Want dan kun je ook weer discussie opstarten waarom jij dat dan vindt en dat we allemaal het produkt zijn van onze omgeving etc.  . . .

gr Angela

Ja, hier gaat het ook allemaal wat meer hangen. Vooral de wangen, lijnen naar beneden vanuit mondhoeken, decolleté met rimpels, maar ook kipfilets aan bovenarmen, geen taille, ouderdomsvlekken en - wratten. Dat laatste is het enige dat ik laat behandelen, en ik verf mijn haar. De rest laat ik hangen, ik ga er geen extra geld of energie in steken. 

Als je gewicht verliest komen er meer rimpels en hangende delen, Je kunt dat ook oplossen door flink veel taart te eten en alcohol te drinken zodat je huid weer wat strakker om de vetlagen heen soant. Tja, zo is er altijd wat.

Ik ben gezegend met een aardige man die alles even prachtig vindt aan mij en dat schuift hij niet onder stoelen of banken. Dat is bij mij effectiever dan de wetenschap dat schoonheid van binnen zit (wat ik overigens ook zeker geloof). Je zou ook naar zo iemand kunnen gaan zoeken

Angela1967 schreef op 08-03-2021 om 11:15:

[..]

dat mag ook hè, ze zegt niet dat het niet mag. Het is ook wel typerend dat jij vindt dat het er per se bij moet staan. Want dan kun je ook weer discussie opstarten waarom jij dat dan vindt en dat we allemaal het produkt zijn van onze omgeving etc. . . .

gr Angela

Misschien kun je een inhoudelijke reactie op de vraag van TS geven, in plaats van draadjes af te zoeken naar berichten van mij om op te reageren?

Bolmieke schreef op 08-03-2021 om 10:31:

Wat tips;

Omring je met oudere vrienden en vriendinnen dan steek je meteen jong af.

Jok over je leeftijd zeg gewoon dat je 65 bent en iedereen zal vinden dat je er fantastisch uitziet.

Of gewoon het hele concept uiterlijk laten voor het wat het is, alleen wassen met zeep en schone kleren en alleen nog maar dingen doen waar je zin in hebt en je niets meer aantrekken van wat anderen denken. Durf gewoon niet lief en niet mooi te zijn en je zal je vrij gaan voelen!

Maar ga je dan ook nooit naar de kapper? En dingen als oorbellen of nagellak, gebruik je die ook niet?

MeikeT schreef op 08-03-2021 om 11:53:

[..]

Misschien kun je een inhoudelijke reactie op de vraag van TS geven, in plaats van draadjes af te zoeken naar berichten van mij om op te reageren?

Aha, je had niet door dat mijn opmerknig naar jou ook over inhoud ging?

Hoe kijk jij tegen mijn stelling aan dat jij dénkt dat je 'voor jezelf' er verzorgd uit wil niet maar dat het feitelijk onderdrukking door maatschappelijke normen is?

gr Angela

Netjes en verzorgd, daar verstaan we allemaal iets anders onder. Meike voelt zich netjes en verzorgd en die aandacht is op de eerste plaats voor haarzelf. 

Dat is voor mij niet anders. Als mijn haar niet goed zit, mijn wenkbrauwen bossen zijn, mijn huid uitgedroogd en er haren op mijn kin zitten dan voel ik mij slonzig. En ja, ook voor mijn omgeving pak ik die zaken aan. 

Dat wordt zeker door de maatschappij gestuurd, maar ik voel me niet onderdrukt. Als ik lang geleden had geleefd had ik een lange bos wild haar en droeg ik een lendedoekje en ragde mijn tanden met een twijgje. De maatschappij, dat zijn wij, het hier en nu.

Neem mijn rimpels, zwabberarmen en rimpelhals verder voor lief en ben blij dat ik het verval mag meemaken. Er zijn vrouwen die hier echt onder gebukt aan, dat vind ik zonde van mijn leven, je houdt het niet tegen, hoort bij het ouder worden. 

Mijn moeder - in sommige kringen ook wel 'Het orakel van Rotterdam' genoemd - pleegt te verkondigen: "Je moet de jaren dragen met gratie!" Iedereen zal het wel over eens kunnen zijn, dat deze zin prachtige binnenrijm bevat; al helemaal als je alle letters 'a' langgerekt uitspreekt. Hoe de een of de ander de leidraad invult, zal echter vermoedelijk verschillen als dag en nacht.

Weet iemand een oplossing tegenrimpels decolleté?

Op je rug slapen

geen laag uitgesneden kleding dragen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.