Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tirza G.

Tirza G.

13-06-2010 om 18:35

Lenzen via internet

Mijn zoon draagt sinds een klein jaar zachte contactlenzen. En ik vind ze dúúr, bijna 300 eu per jaar (incl. vloeistoffen). Nou heb ik wel eens begrepen dat je vrij eenvoudig (en voordelig) lenzen via internet kunt bestellen, maar hoe krijg ik nou dat huismerk en type van Pearle "omgezet" naar een ander merk?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

13-06-2010 om 18:53

Kijk eens hier

Hier bv: https://www.lensexpress.nl/default.asp?page=concurrenten&concurrent=1

Maar ook andere online lenzenverkopers geven deze informatie!

Tijgeroog

Tijgeroog

13-06-2010 om 21:17

Drogist

Kruidvat, Etos, Hema en vast nog wat winkels verkopen ook zachte lenzen, dat scheelt ook veel geld. Je moet dan overigens geen cilinders in je lenzen hebben, die hebben ze niet (helaas voor mij...)

Drogist 2

Etos pleegt zijn zachte lenzen bovendien met een zekere regelmaat in de aanbieding te doen (2 voor 1). Zijn ze nog voordeliger.

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

13-06-2010 om 22:00

Mja

Maar hij heeft wel van die superduper zuurstofdoorlatende gevallen, hij heeft 2 verschillende types een maand op proef gehad en die waren niet geweldig. De 3e variant, de superduper variant, die doet het wél voor hem. En laat die nou ook net weer wat superduper duurder zijn Volgens mij zijn die van Etos, Kruidvat en Hema de "gewone".

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

13-06-2010 om 22:02

Lynna

Wauw, dat is handig! Ik ga eens even speuren, want precies het type wat híj gebruikt staat er niet bij.

Tirza

Controles

Het jammere aan lenzen per internet vind ik dat er geen controles bij zitten. Zeker als je zoon nog maar een jaar lenzen draagt, zou ik denk ik toch zijn ogen regelmatig door een opticien laten controleren.
n@nny

Tirza G.

Tirza G.

14-06-2010 om 16:17

Punt

Dat punt heb ik zelf ook een beetje. Maar kun je die controles niet gewoon "kopen" bij de opticien? Nu betaal ik 140 eu per half jaar, voor een controle plus zes maanden lenzen en vloeistof. We komen inmiddels óm in de vloeistof, dus dat lijkt me wat royaal bemeten (ik draag zelf harde lenzen, dus ik weet wel íets van vloeistofgebruik ). Zijn lenzen heb ik al gevonden voor 61 euro voor een half jaar. Nou, als ik daar een losse controle bij kan kopen en zelf de vloeistoffen regelen, dan lijkt het me toch goedkoper. Ik weet alleen niet of dat zomaar kan. Lijkt me wel toch?

Tirza

ishtar

ishtar

14-06-2010 om 22:56

Mijn opticien

heeft een prijslijst naast het 'onderzoeks'kamertje hangen met daarop oa prijzen voor 'losse' controles. Ik weet het niet precies, maar ik meen dat dat rond de 25 euro lag.

Annet

Annet

15-06-2010 om 21:31

Prijs oogcontrole

Bij onze opticien kost een lenscontrole 15 euro.
Bij toplenzen.nl (waar wij onze lenzen bestellen) kun je een waardebon kopen voor een lenscontrole bij meerdere opticiens. Op de site vind je een overzicht van adressen. Ik dacht dat die bon 25 euro kost.
Wij hebben voor oudste de eerste lens geregeld via opticien. Daarna een jaar via internet, toen controle gedaan bij opticien voor juiste sterkte en toen is ze overgestapt op een ander type. Die hebben we ook weer besteld via internet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.