Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Valkyre

Valkyre

13-03-2011 om 21:57

Liesbreukoperatie: peanuts?

Mijn zoontje (bijna 4) wordt binnenkort geopereerd. Hij heeft een liesbreuk. De chirurg zei "och mevrouw, dat is echt peanuts hoor, zo'n operatie." Jaja... voor hem misschien, maar dat is wel mijn zoon die onder narcose moet! Na zijn (wat uitgebreidere) uitleg was ik wel wat meer gerustgesteld, maar toch... Ik reageer zelf altijd erg slecht op narcose en verdovingen (zit in de familie), dus ik vind het toch nog wel spannend.

We proberen er niet teveel ophef over te maken - hij weet dat het gaat gebeuren, maar kan er zich nog geen voorstelling van maken natuurlijk. Op de dag zelf gaan we nog eens uitgebreid uitleggen wat er gaat gebeuren (niet over de operatie zelf, alleen dat hij dan slaapt, dat de dokter het "maakt" en dat hij een pleister heeft als hij wakker wordt, maar wel over dat hij een prikje in z'n hand moet, en dat mamma of pappa bij hem blijft. Hij hoeft niet te weten dat we niet bij de operatie zelf zijn, toch? Als we er maar zijn als hij onder gaat en weer bijkomt).

Wie heeft er ervaring met deze operatie? Hoe heb je je kind voorbereid? Tips graag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

14-03-2011 om 07:08

Ervaring

Mijn zoon is tegelijkertijd geopereerd aan een niet ingedaald balletje en een liesbreuk. Ik denk dat je al het belangrijkste verteld hebt aan hem. Volgens mij doe je het prima! Een tip: Vertel hem alsjeblieft dat hij een zuster ziet als hij wakker wordt, en dat die zuster dan jullie zal roepen. Want in veel ziekenhuizen wordt je pas gehaald als je kind aan het wakker worden is.
Veel sterkte!

Valkyre

Valkyre

14-03-2011 om 09:03

Zuster/herstel?

Ons is verteld dat wij er beiden bij mogen zijn in de verkoever - ik zal nog even checken of dat is als hij net uit de OK komt, of later pas. Hij wordt in een kinderziekenhuis geopereerd. Ik vermoed dat ze ouders daar iets meer ruimte gunnen om bij hun kind te zijn?

Hoe was 't herstel bij je zoontje? In de folder staat dat hij twee weken niet mag "sporten" - wil dat zeggen dat hij niet mag rennen? Nogal lastig, lijkt me...

Fiorucci

Fiorucci

14-03-2011 om 09:09

Mja

Hier een algemeen ziekenhuis met een hele goeie kinderafdeling. Ja, je wordt gelijk gehaald, maar als hij nou net wat vroeger wakker wordt ziet hij toch echt eerst de verpleegkundige. dat gebeurde mijn zoon ooit toen hij was geopereerd aan zijn oogjes, vandaar dat ik die zekerheid toch inbouw.
Nee, ze mogen een paar weken niet sporten/fietsen, inderdaad. Rennen hou je niet tegen vermoed ik, maar de eerste dagen doet hij dat echt niet hoor!

Tinus_p

Tinus_p

14-03-2011 om 09:24

Idd

Ik was welsiwaar al algn geen kind meer, maar na mijn liesbreukoperatie kwam de gedachte aan 'rennen' absoluut niet in me op.

Overigens is 'niet-tillen' belangrijke rdan niet-rennen.

Valkyre

Valkyre

14-03-2011 om 17:03

Bedankt!

Ik ga maar 'ns wat leuke dvd's inslaan voor de eerste paar dagen na de operatie. Dit lijkt me bij uitstek een situatie waarin hij lekker op de bank mag hangen en tv mag kijken (anders max 20 minuten per dag). En bij mooi weer een veldbedje in de tuin, lekker boekjes lezen. Mooie smoes om hem eventjes lekker te verwennen!

Ik zou er bijna zin in krijgen...

Fiorucci

Fiorucci

14-03-2011 om 18:03

Ja hoor

Tuurlijk, dat deed ik ook hoor, gelijk heb je, maak er gezellige dagen van enne...sterkte! Je kind de ok in brengen is nooit leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.