Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

10-08-2010 om 13:34

Liespijn

mijn zoon hhad vanochtend een stuk ge wave-bord en kwam thuis met enorme pijn in zijn lies. Op het moment dat de pijn erin ging maakte hij geen rare beweging o.i.d.: hij stond met zijn wave bord in de hand. Eerst dacht ik het even aan te zien, maar iedere beweging deed hem pijn tot huilens toe. Huisarts heeft gekeken en getest of het een liesbreuk is, maar vond niets.
Hij moest van haar een stukje lopen en deed dat kermend. Daarna ging hij bijna tegen de vlakte , werd eng wit en moest overgeven.
H.a. adviseerde iets kouds erop en paracetemol. Het gaat nu beter.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Opletten

Mijn neefje had dat vorige week ook; maar op een gegeven moment schreeuwde hij het ook uit toen hij moest lopen. Huisartsenpost stuurde hem door naar het ziekenhuis een daar bleek hij vocht in zijn heupgewricht te hebben. Een acuut ontstoken gewricht dus al gaf hij zelf pijn in zijn lies aan.
Naar wat ik heb begrepen kan dit bacterieel of viraal zijn. Hij was verder niet ziek, had geen koorts en dus gingen ze er van uit dat het viraal was. Hij is naar huis gestuurd met diclofenac en paracetamol; en gelukkig ging het ook al snel een stuk beter (hoe het nu is weet ik eigenlijk niet...). Maar als het bacterieel was dan had hij met grote zekerheid geopereerd moeten worden en kan het snel schade aanrichten in het gewricht. Ze moesten dan ook goed in de gaten houden of hij geen koorts zou krijgen. In dat geval hadden ze meteen terug moeten komen.
Ik geloof dat ze sowieso terug moeten komen voor een controle-echo ed.
Om een lang verhaal kort te maken; pijn in de lies kan dus ook iets met het heupgewricht zijn en het is goed dat in de gaten te houden.

koentje

koentje

12-08-2010 om 10:48

Liesblessure

ik heb het nagekeken op internet maar zijn klachten en de manier waarop het ging (acute heftige pijn met veel krachtsverlies) wijzen erop dat er een spiertje is gescheurd. Hij hersteld goed. Volgende week vraag ik de fysio er even naar te kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.