Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

17-11-2010 om 10:26

Likdoorn bij dochter

Mijn dochter van 6 heeft een likdoorn op haar hiel. Wie heeft tips over hoe ze daar het beste vanaf kan komen??
Alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

17-11-2010 om 10:43

Weet je zeker...

Weet je zeker dat het een likdoorn is. Ik ben ooit met één van de kinderen (toen 7) bij de dokter geweest met een likdoorn. Er zijn geen kinderlikdoornpleisters dus ik dacht, ik vraag het de huisarts even. Maar toen bleek het om een wratje te gaan: geen bultje, wel een zwart puntje in het midden (als je goed kijkt is dit een klein kratertje). Likdoorns komen eignelijk niet voor bij kinderen aldus huisarts.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

17-11-2010 om 12:24

Chippie

Nee, eigenlijk weet ik het niet zeker. Ik vond het er alleen niet uitzien als een wratje. Maar goed, stel het is een wratje: zijn er goed werkende huismiddeltjes of toch beter dan naar het wrattenspreekuur?

Chippie

Chippie

17-11-2010 om 12:32

Hier...

Hier adviseert de huisarts om eerst 4 weken met Duofilm te smeren. Is het dan nog niet weg, dan weglaten halen op wrattenspreekuur.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

17-11-2010 om 12:50

Thanx

Ik ga zo even bij de apotheek langs...

Formule w

Hierboven loopt ook een draadje over wratten, wij hebben goede ervaring met formule w. Dus al het middeltje wat je nu waarschijnlijk al in huis hebt niet (of niet genoeg) werkt, dan zou ik de formule w eens proberen.

Succes ermee.

ayla

ayla

18-11-2010 om 13:55

Toevallig

Ik ben toevallig gisteren met ayladochter naar het wrattenspreekuur geweest ivm een wratje onder haar voet. Volgens de assistente zijn die voetwratjes ontzettend hardnekkig en met huismiddeltjes moeilijk weg te krijgen. Je kon het proberen zei ze maar meestal ging het bij dit soort wratjes niet. Wij hebben het gisteren laten aanstippen, ze moet waarschijnlijk nog een keer of twee terug omdat 1 keer aanstippen niet genoeg is.

JolandavS

JolandavS

18-11-2010 om 16:41

Salicylzuur

Inderdaad, weet je wel zeker dat het om een likdoorn gaat en niet om een voetwrat? Verleden jaar had zoonlief iets soortgelijks en ik dacht ook aan een likdoorn maar na een bezoek aan de podoloog begreep ik dat dat gewoon (bijna) nooit voorkomt bij kleine kinderen. Zij adviseerde me om salicylzuur (te verkrijgen bij de apotheek) te gaan gebruiken. 1 x daags aanstippen en afdekken en na ongeveer 8 dagen ging zoonlief zwemmen (bedacht me later pas dat dat misschien niet zo hygienisch was voor de overige badgasten maar ja, dat was pas achteraf en viel de wrat er thuis gewoon helemaal af. Er bleef wel een enorme, maar schone, krater over die na 2 dagen weer weg was. Succes ermee!
groetjes Jolanda

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

18-11-2010 om 19:12

Duofilm gekocht

Ik heb nu dat spul dat Chippie aanraadde gekocht. Dat gaan we eerst maar eens proberen. Als dat niet werkt, gaan we naar de huisarts.
Bedankt voor de reacties en tips!

Chippie

Chippie

19-11-2010 om 13:20

Lelietje en ayla

Ayla, ja, voetwratten zijn hardnekkig. Maar als de wratten na 4 weken Duofilm niet weg zijn, hoef je maar 1 keer aan te stippen ipv meerdere keren zoals bij je dochter. En aanstippen kan echt vreselijk pijn doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.