Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Likdoorns

Mijn kinderen van 6 en 10 hebben allebei een likdoorn onder hun voet. Blijkbaar dragen ze de verkeerde schoenen. Bij mijn dochter komt dat niet als een verrassing. Ze heeft hele smalle en lange voeten. Het is heel lastig om goede schoenen voor haar te vinden. Ze heeft al een volwassen maat (37/38), maar die schoenen zijn voor haar veel te breed. Weet iemand waar ik voor haar goede schoenen kan kopen?

Wat mijn zoon betreft snap ik niet helemaal hoe hij aan die likdoorn komt. Hij heeft - voor zover ik kan beoordelen - normaal gevormde voeten. Wellicht moet ik er beter op letten dat zijn schoenen goed passen. Ik ben er wel een beetje geducht voor om goede (lees dure) schoenen voor hem te kopen, omdat hij er absoluut niet zuinig op is. Meestal zijn ze na een maand al versleten en kapot. Weet iemand waar ik schoenen kan vinden die zowel goed zijn als lang meegaan (en liefst niet te duur)?

Verder moeten die likdoorns natuurlijk aangepakt worden. Kan ik daarvoor het beste naar de huisarts gaan of is een pedicure handiger? Ik zie mezelf niet zo snel die likdoorns wegsnijden, dus likdoornspleisters lijken me geen optie, behalve om de druk tijdelijk weg te nemen.

Bedankt!

Pina

Bedankt!

Groet,
Pina

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

13-01-2011 om 15:55

Zijn het wel likdoorns

Weet je zeker dat het likdoorns zijn? Kan het niet een wrat zijn die bedekt is met eelt. Zeker omdat beide kinderen het hebben denk ik daar eerder aan dan aan niet besmettelijke likdoorns. Ik zou denk ik even naar de huisarts gaan om te laten beoordelen.
Verder is het een misverstand dat goede schoenen per definitie duur moeten zijn dus wat dat betreft kun je beter uitvinden waar je precies op moet letten. Dure schoenen kunnen best heel slecht zijn en goedkope schoenen kunnnen ook heel goed zijn.

Guinevere

Guinevere

13-01-2011 om 16:21

Dacht ik ook

Precies wat ik ook dacht, Puck. Wratten zijn veel waarschijnlijker dan 2 likdoorns.

Marie

Marie

13-01-2011 om 19:53

Pasmerk

Hallo
op de website van Pasmerk www.pasmerk.nl kun je o.a. adressen vinden van schoenenwinkels waar ze schoenen met verschillene wijdtematen verkopen.
En er zijn meidenschoenen t/m maat 40.
En ja die zijn inderdaad niet goedkoop, maar misschien kun je nu in de uitverkoop nog wat geschiks vinden?
Succe

Annet

Annet

13-01-2011 om 20:09

Smalle schoenen

Oudste heeft maat 38 en koopt laarzen/schoenen van het merk Twins (dat is van Bunnies). Die zijn er in veel breedtematen. De smalste is maat 2,5
Deze kan ik zelfs online kopen of tweedehands, want ze passen altijd.

Ook hier ervaring met een likdoorn die een wrat bleek te zijn. Naar de huisarts dus!

soepstengel

soepstengel

13-01-2011 om 20:09

Voetwrat?

Daar dacht ik ook meteen aan,lijkt wel op een likdoorn met zo'n zwarte punt.

Mamvantwee

Mamvantwee

14-01-2011 om 09:21

Wrat

Vorig jaar had mijn dochter ook een wrat die zich vermomd had als likdoorn, begon als een wit hard stukje in de eeltlaag (voor zover je dat al zo kan noemen bij een 6-jarige). Na bezoekje aan een pedicure bleek het een wrat te zijn.

Je kunt bij de drogist stikstof kopen en zelf aanstippen. Bij dochter was de wrat na bijna twee weken eraf gevallen.

Groet, Mamvantwee

pina

pina

14-01-2011 om 10:05 Topicstarter

Reactie

Bedankt voor de reacties. Ik heb gisteravond nog eens goed naar de 'likdoorns' gekeken. Die van mijn zoon zit echt op een plek waar vaak voetwratten voorkomen. Het kan dus best een wrat zijn. Het heeft een zwart puntje. Bij mijn dochter zit het juist op haar teen. Dat lijkt toch meer op een likdoorn. Toch maar een afspraak maken met de huisarts om er zeker van te zijn. Bij jonge kinderen wordt afgeraden om likdoornpleisters e.d. te gebruiken zonder de huisarts te hebben geraadpleegd vanwege de stof die er in zit.

Bedankt voor de tip voor de smalle schoenen. Ik zal er eens naar kijken.

Groet,
Pina

notje

notje

14-01-2011 om 12:49

Wrat

Hier ook dochter en zoon hebben beiden een voetwrat.De eerste keer dacht ik ook dat het een likdoorn was vanwege een zwarte punt.Maar dat hebben deze voetwratten dus ook.Een likdoorn komt niet vaak voor bij kinderen zei mijn huisarts.
Na een tijd lang s'avonds aanstippen kwam de wrat eruit.

m@ss

m@ss

15-01-2011 om 14:43

Pina

Ik zou langs een pedicure gaan, die weten het tenminste. Mijn zoon was 7 en had een likdoorn, dus het is mogelijk. Bij Ha zalfje gekregen maar toch bij pedicure laten zien. En verholpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.