Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pelle

Pelle

22-07-2010 om 10:27

Littekenbehandeling?

Ik heb me nog nooit druk gemaakt om littekens bij mijn zonen maar jongste heeft een week of 7 geleden zijn kin behoorlijk open gehaald. Het is gehecht maar nu ziet het er nog steeds heel rood uit en voelt ook dik aan. Het heeft ook een raar vormpje helaas.

Ik vraag me af of er nu nog iets is wat zou kunnen helpen om het te verminderen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

22-07-2010 om 11:03

Masseren

Littekens kunnen lang duren voor het helemaal tot rust is gekomen. Wat wel aangeraden wordt is om het soepel te houden en ik hoor goede verhalen over PCLE-creme van biodermal.

Bastet

Bastet

22-07-2010 om 11:31

En....

Ik heb nu zelf voor een litteken calendulacreme aanbevolen gekregen,het houdt het soepeler en minder dik en rood.
Bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2010 om 16:12

En..

Je moet het de tijd gunnen. Mocht je het blijven zien dan is het nooit zo erg als waar je je nu zorgen over maakt. Soepel houden is het enige wat je nu kan doen.

Bastet

Bastet

22-07-2010 om 18:52

Pelle

Calendula is een veel grotere tube dan pcle van biodermal,minder duur,dus dat lijkt me eerste keus.En aanbevolen door een plastisch chirurg!Mag gerust 4 a 5 x per dag.
Bastet

Puck

Puck

22-07-2010 om 19:20

Bastet

Omdat het goedkoper is hoeft het niet direct eerste keus te zijn. Ik ben hartstikke allergisch voor goudsbloemen dus ik ga dan toch echt voor iets anders...

Tirza G.

Tirza G.

22-07-2010 om 21:15

Niets

Uit alle ervaringsdeskundigheid (ik zit onder de littekens) kan ik je vertellen: niets helpt. Masseren met zalfjes is prettig en verlichtend, maar het vermindert nĂ­et het model en de vorm.
De roodheid wordt op den duur minder, het wordt vaak ook nog wel wat vlakker (minder dik) maar je zult het altijd blijven zien.

Tirza

Bastet

Bastet

23-07-2010 om 07:35

Puck

PCLE is erg duur,als je hetzelfde bereikt met calendula,waarom zou je dan duur doen?Kijk,ben je er allergisch voor,dan houdt het op,maar als dat niet zo is,waarom zou je dan iets duurders kopen?
Bastet

Puck

Puck

23-07-2010 om 09:58

Bastet, helemaal met je eens

Waarom duur doen als het goedkoop kan is een motto dat ik ook zoveel mogelijk in ere houdt. Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en ik (en jij) kan niet inschatten wat "beter" is. Een vriendin van mij kreeg na een borstverkleining van de plastisch chirurg PClE creme aanbevolen, jij Calendula en de derde zal wel zeggen dat Nivea ook goed werkt. En ja, dan kan je prima beginnen met iets waar je je zelf het best bij voelt, hoe duur of goedkoop het ook is. Sommige mensen menen dat goedkope "troep" nu eenmaal nooit goed KAN werken, die grijpen meteen naar de PCLE.

soepstengel

soepstengel

23-07-2010 om 10:15

Niet in de zon 't eerste jaar

was de tip die ik kreeg in het ziekenhuis bij het hele grote litteken op zoons borst.
Ik heb toen elke keer met factor 50 gesmeerd op het littekenvoor hij in de zon ging. Verder niets aangedaan en het is nu huidskleurig en als je niet goed oplet zou je niet zeggen dat ie vroeger zo dik en rood was.

Bastet

Bastet

23-07-2010 om 10:23

Puck

Ach,en spotgoedkoop is calendula nu ook weer niet,hoor,is ook nog 7 euro per tube..
Bastet

Kari1

Kari1

23-07-2010 om 13:34

Eens

met Tirza. De huid soepel houden en niet te droog laten worden is prettig maar zal het uiteindelijk effect niet zoveel veranderen. Waarmee je smeert hangt dus af van je zelf het prettigst vindt aanvoelen. Dat kan biodermal zijn, of calendula, of een kruidvat eigen merk smeersel. Goede zonbescherming is wel nodig.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.