Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

19-08-2011 om 14:34

Longonderzoek met radio-actieve vloeistof

Een familielid van mij moest vandaag voor een onderzoek waarbij ze radio-actieve vloeistof kreeg ingespoten, waarna een 'scan' van haar longen zou worden gemaakt. Nu kreeg ik net een smsje van haar dat het onderzoek mislukt was (ze kregen geen scherp beeld) en dat ze volgende week opnieuw moet. Hoe kan het dat zo'n scan mislukt? Zou dat een medische oorzaak kunnen hebben?
Het onderzoek is trouwens een vervolg op andere onderzoeken. Bij een bezoek aan de huisarts i.v.m. niet lekker voelen, bleek dat haar saturatie te laag was (80%). Toen werd ze gelijk doorgestuurd, heeft bloedonderzoek gehad etc etc, en dit was het laatste onderzoek. Familielid is niet zo van het doorvragen, dus ze wist ook eigenlijk niet wat er met dit onderzoek gemeten zou worden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

19-08-2011 om 15:23

Vic

Ja, dat kan, maar het is niet logisch. Soms mislukken onderzoeken. Sneu voor je familielid.

Tirza

Fleur

Fleur

19-08-2011 om 19:11

Mijn zoontje

heeft een onderzoek gehad toen hij 9 maanden was, ook met radioactieve stof,de dosis schijnt zo laag te zijn dat het geen gevolgen voor de gezondheid had,hij heeft toen een roesje gehad en moest drie kwartier onder de scan, die mislukte ook,hij werd de laatste 15 minuten wakkerder en daardoor teveel bewogen,in het sofia was dit,ze hebben hem gelijk weer *weg* gemaakt,en toen heeft hij de drie kwartier wel stil kunnen liggen en is het alsnog gelukt, de minste beweging kan al voor blurvision zorgen, mijn zoontje was zelfs vastgemaakt met 6 riempjes,dus ws teveel bewogen,groet

Ws te veel bewogen

Hoi,
Ik heb ooit een myocardscan gehad, ook met radioactieve vloeistof. Die mislukte de eerste keer ook omdat ik teveel bewogen had.
Het duurt best lang, en je moet heeeeel stil liggen.
Succes! Amunda

Vic

Vic

21-08-2011 om 12:05

We gaan het zien

Ze mag morgen in de herhaling, dus ik hoop dat het dan wel lukt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.